Από μερικές απόψεις φαντάζει... σχεδόν αναπόφευκτο - είναι ενδιαφέρον ωστόσο το γεγονός ότι η σχετική στροφή εκ μέρους της Netflix γίνεται μεν σταδιακά, γίνεται μεν πάρα, πάρα πολύ προσεκτικά, αλλά έχει πέρα από κάθε αμφιβολία ξεκινήσει. Ο λόγος για την θέση του αμερικανικού κολοσσού αναφορικά με την χρήση των συνδρομών του και από ανθρώπους που δεν πληρώνουν γι' αυτές, μέσω της... γνωστής και μη εξαιρετέας πρακτικής της γνωστοποίησης των απαραίτητων στοιχείων πρόσβασης και σε τρίτους (password sharing). Πολύ πρόσφατα είχαμε εξηγήσει πως η Netflix γνωρίζει πολύ καλά τί συμβαίνει, όμως επιλέγει να μην αντιδρά γιατί - ως τώρα τουλάχιστον - όλα έδειχναν πως δεν μπορεί να εξασφαλίσει την σωστή χρήση των συνδρομών της στο 100% και μία ενδεχόμενη κακοδιαχείριση εκ μέρους θα είχε επιπτώσεις στην δημόσια εικόνα της σημαντικότερες από τα (όποια) πρόσθετα έσοδα εξασφάλιζε.
Το παρόν αυτό καθεστώς, όμως, ενδέχεται να μην κρατήσει για πάρα πολύ ακόμη αν κρίνουμε από τα όσα είπε - ερωτηθείς, καθώς ανέλυε στοιχεία της αναφοράς τριμήνου της Netflix προς τους μετόχους της πριν από λίγες μέρες - ο οικονομικός διευθυντής της εταιρείας Spencer Neumann. Αυτός προσελήφθη τον Ιανουάριο από τον Reed Hastings ακριβώς έτσι ώστε "να βάλει σε τάξη" τα οικονομικά του αμερικανικού κολοσσού και όλα δείχνουν πως το συγκεκριμένο στέλεχος δεν έχει... διχασμένη άποψη για το θέμα: "Παρακολουθούσαμε πάντοτε στενά το ζήτημα, αλλά με περισσότερη προσοχή εδώ και κάποιο καιρό", δήλωσε o Neumann, "και αναζητούμε να βρούμε εκείνους τους τρόπους που δεν θα αποδειχθούν μεν αρνητικοί για τους καταναλωτές (consumer friendly), αλλά βαθμιαία θα το περιορίσουν".
Ο Neumann διευκρίνισε αμέσως μετά πως η εταιρεία δεν έχει κάτι άμεσα ανακοινώσιμο αναφορικά με το ζήτημα και πως δεν έχει ακόμη στα άμεσα σχέδιά της κάποια μεγάλη αλλαγή όσον αφορά στον τρόπο που αξιοποιούνται οι συνδρομές της. Όμως είναι η πρώτη φορά που υψηλόβαθμο στέλεχος της Netflix παραδέχεται ανοιχτά πως η εταιρεία αξιολογεί τις επιλογές που έχει ως προς αυτό. Ενδεχομένως, δε, επειδή η δημοφιλέστερη Δικτυακή υπηρεσία διανομής ψυχαγωγικού περιεχομένου θα αντιμετωπίσει τους επόμενους μήνες και χρόνια ολοένα και εντονότερο ανταγωνισμό από τις Disney, Warner, Apple και άλλους, δεν αισθάνεται πλέον πως έχει την πολυτέλεια ένα σημαντικό ποσοστό του κοινού της να μην καταβάλλει χρήματα για την σχετική συνδρομή.
Πόσο είναι αυτό το ποσοστό; Κανείς, ούτε η ίδια η Netflix, γνωρίζει με σιγουριά - σύμφωνα όμως με πόρισμα της αμερικανικής εταιρείας ερευνών Magid ανέρχεται ανάμεσα στο 9% και 10%. Αυτό ίσως δεν ακούγεται ως ποσοστό... τραγικό, όμως στα 140 εκατομμύρια ενεργών συνδρομητών της Netflix παγκοσμίως αντιστοιχεί σε καθόλου μικρό ποσό (θεωρητικών) διαφυγόντων κερδών ετησίως. Το ερώτημα είναι πώς θα εξασφαλίσει η Netflix ότι η "αποσταχυολόγηση" που θα κάνει ανάμεσα στις "νόμιμες" συνδρομές κι όσες λειτουργούν με "δανεικά" στοιχεία πρόσβασης θα γίνει χωρίς επιπλοκές και, φυσικά, μέχρι ποιού επιπέδου... "κατακραυγή" (έστω κι αδικαιολόγητη!) προτίθεται να υποστεί για να επαναφέρει ένα ποσοστό από αυτά τα διαφυγόντα κέρδη. Για να δούμε πόσο "γήπεδο για να παίξει" θα δοθεί στον Neumann, λοιπόν!