Είτε αρέσει είτε όχι στο πιστό/οπαδικό κοινό της αμερικανικής εταιρείας να το διαβάζει, αυτό που βιώσαμε παρακολουθώντας τη συνέντευξη Τύπου του Jobs ήταν, στην ουσία, η... αποκαθήλωση της Apple. Από "εκεί πάνω" - την πάντα αδικαιολόγητη, αστήριχτη και ανόητη εικόνα της ασυζητητί ανωτερότητας που καλλιεργούσε η ίδια η αμερικανική εταιρεία και τα fanboys της - η Apple βρίσκεται πια "εδώ κάτω", ανάμεσα σε όλες τις άλλες κατασκευάστριες εταιρείες τεχνολογίας. Όλες τις εταιρείες που κατασκευάζουν προϊόντα με σκοπό το κέρδος, δηλαδή, κάποια εκ των οποίων είναι ενίοτε ατελή και για τα οποία δέχονται επίκριση, εισπράττοντας αναλογα χαμηλές πωλήσεις. Ο,τιδήποτε κι αν προφασιστεί ο Jobs και ο κάθε Jobs από δω και στο εξής, η "ατσαλάκωτη" εικόνα της Apple δεν υπάρχει πια - κάτι για το οποίο φταίει η ίδια και μόνο, όμως.
Ο γράφων, για παράδειγμα, μετά από όλα αυτά ακύρωσε την προπαραγγελία που είχε κάνει για το iPhone 4 σε ένα από τα δύο δίκτυα κινητής τηλεφωνίας που θα το διαθέσουν στην Ελλάδα. Θα περιμένει να δει πώς θα εξελιχθούν τα πράγματα μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου και μετά θ' αποφασίσει - όσος... εκνευρισμός κι αν προκύψει στο μεσοδιάστημα με το iPhone 3G του που, μετά από την αναβάθμιση σε iOS 4.0, έχει επιβραδυνθεί σ' επίπεδα απαράδεκτα. Όχι τίποτ' άλλο, αλλά απόλυτα ικανή είναι η Apple να κάνει ένα... silent update, να διορθώσει δηλαδή με κάποιο τρόπο την εξωτερική αυτή κεραία εργοστασιακά, αλλά να μην ανακοινώσει τίποτε απολύτως γι' αυτό. Και μετά... τι; Να μείνουμε με το μοντέλο iPhone 4 που χρειάζεται θήκη για να λειτουργήσει σωστά, η οποία όμως σπιλώνει το υπέροχο design του...; No no no... προσέχουμε για να έχουμε, πια.
Εξάλλου, το είπες κι εσύ, Steve. Δεν είναι τέλεια η Apple και τα προϊόντα της. Ποτέ δεν ήταν φυσικά, αλλά τώρα είναι επίσημο, οπότε... στην ίδια θέση με όλες τις άλλες εταιρείες πλέον. Πρώτα διαβάζουμε δεκάδες κι εκατοντάδες σχόλια χρηστών κάθε νέου προϊόντος σου, συγκεντρώνουμε από πολλαπλά μέσα ενημέρωσης τα σχετικά reviews, το δοκιμάζουμε προσωπικά, βεβαιωνόμαστε ότι δουλεύει όπως διαφημίζεται και μετά καταβάλλουμε το αντίτιμο. Όπως θα έπρεπε να συμβαίνει... εξ από ανέκαθεν, βέβαια, αν δεν υπήρχαν εκείνα τα 3 ή 4 ή 5 εκατομμύρια οπαδών, τα οποία αγοράζουν "ό,τι κινείται" και φέρει το λογότυπο του μήλου, δημιουργώντας ένα κύμα ώθησης που αμέτρητα άλλα προϊόντα ποτέ δεν απολαμβάνουν στην αρχή της πορείας τους, ακόμη κι αν το αξίζουν. Δεν το απολαμβάνουν, γιατί τίθενται κάτω από το μικροσκόπιο και αναλύονται με μάτι κριτικό, όπως θα έπρεπε να τίθεται κάθε προϊόν. Δεν αγοράζονται "τυφλά".
Με το όλο θέμα του iPhone 4, αυτές οι εποχές της... δεδομένης υπεροχής των προϊόντων της Apple περνούν ανεπιστρεπτί. Κι έτσι πρέπει. Έχουμε μάλιστα την υποψία ότι η τσαλακωμένη εικόνα της αμερικανικής εταιρείας και η ενδεχόμενη επιφυλακτικότητα του κοινού από δω και πέρα θ' αποδειχθούν ωφέλιμες. Μακροπρόθεσμα, και για την Apple.