banner

H Αpple, το iPhone 7 και η πολυτέλεια του χρόνου

Έλλειψη ενθουσιασμού από το κοινό, μειωμένες πωλήσεις, προβληματισμός: μήπως οι Αμερικανοί επαναπαύθηκαν ανεπανόρθωτα;

Απέχουμε μόλις δύο μήνες, πλέον, από την ημερομηνία που - βάσει ιστορικού τουλάχιστον - οι πρώτοι Αμερικανοί καταναλωτές θα είναι σε θέση να προπαραγγείλουν το επόμενο iPhone, αυτό που είναι σχεδόν βέβαιο πως θ' ακολουθείται από το "7" και μία ή δύο άλλες λέξεις (Plus ή Pro). Η φημολογία αναφορικά με το καινούργιο smartphone του κολοσσού του Cupertino έχει φτάσει κοντά στο ζενίθ της πια (έχοντας ξεκινήσει απ' τον Γενάρη άλλωστε...), διαδικασία στην οποία συμμετείχε φυσικά τις προηγούμενες εβδομάδες και η ίδια η Apple με τις... έντεχνες, θεωρεί, αλλά εν τέλει ντροπιαστικά προφανείς διαρροές πληροφοριών που "ενορχήστρωσε" με τα πάντοτε πρόθυμα μέσα ενημέρωσης που τήν στηρίζουν. Μία μεγάλη "βόλτα" ωστόσο από πολλές Δικτυακές πηγές, όχι μόνο από τις προσκείμενες στην Apple δηλαδή, καθιστά απολύτως σαφές κάτι σημαντικό: ο ενθουσιασμός για το επόμενο iPhone είναι κατά πολύ μειωμένος σε σχέση με τις προηγούμενες χρονιές. Και όχι τυχαία.

Από την μία πλευρά, αυτός ήταν και ο στόχος της Apple μέσα από την "ενορχήστρωση" των σχετικών δημοσιευμάτων: να κρατήσει χαμηλά το επίπεδο των προσδοκιών που πιθανώς έχουν οι καταναλωτές από το iPhone 7, ώστε να μην προκύψουν άκρως αρνητικά σχόλια και αντιδράσεις αφού το αποκαλύψει η ίδια επίσημα τον Σεπτέμβριο. Έτσι όλα τα σχετικά άρθρα που δημοσιεύθηκαν "με τις ευλογίες της" επιβεβαιώνουν τον ίδιο ακριβώς σχεδιασμό με αυτόν των iPhone 6/6S, ελάχιστες διαφορές στις αντιαισθητικές γραμμές του πίσω μέρους του (που είναι απαραίτητες για την λήψη σήματος στο κινητό), τον φακό της κύριας κάμερας να συνεχίζει να προεξέχει, αλλά και την πλέον αμφιλεγόμενη επιλογή της Apple: την αφαίρεση της υποδοχής "καρφάκι" (των 3.5 χιλιοστών) για τα ακουστικά και της προσπάθειας καθιέρωσης της θύρας Lightning για τον ίδιο ρόλο.

Προσπερνώντας για λίγο το τελευταίο ζήτημα - που είναι μεγάλο αλλά θα λάβουμε θέση γι' αυτό αφού αξιολογήσουμε πρακτικά τα επιχειρήματα που θέτει η Apple για "συνταξιοδότηση" της ίσως δημοφιλέστερης θύρας στην ιστορία των καταναλωτικών ηλεκτρονικών - αξίζει να σταθεί στο τί σημαίνουν όλες οι παραπάνω παραδοχές συνολικά. Η Apple, μία εταιρεία που αρέσκεται να "φορά το κοστούμι της καινοτόμου" όπου βρεθεί κι όπου σταθεί, βρίσκει τον εαυτό της στη θέση να χρειάζεται το σημαντικότερό της προϊόν για φέτος... διαχείριση δημόσιας εικόνας (PR damage control το λένε στην γλώσσα της) πριν καν αποκαλυφθεί. Είναι ίσως η περισσότερο εύγλωττη "ομολογία" αυτού για το οποίο βάλλεται από όλες τις κατευθύνσεις την τελευταία τριετία: της πρακτικής ανικανότητάς της πλέον να καινοτομήσει αληθινά με τα iPhone και της παραμονής της σε ένα σημείο στασιμότητας το οποίο έχει πλέον "μεταφραστεί" και εμπορικά σε χαμηλότερες πωλήσεις.

Τα... fanboys του αμερικανικού κολοσσού θα υποστηρίξουν, πιθανώς, ότι η Apple "κρατάει" τον ριζικό ανασχεδιασμό των κινητών της - και ίσως άλλα νέα στοιχεία τους - για το 2017, έτος που σηματοδοτεί τα 10 χρόνια διαδρομής των iPhone στην αγορά και εμπορικά προσφέρεται για "επετειακά" μοντέλα. Είναι πιθανό να υπάρχει δόση αλήθειας σε αυτό το ενδεχόμενο. Δεν δικαιολογεί σε καμία περίπτωση, ωστόσο, την Apple, η οποία για τρίτη συνεχόμενη χρονιά θα προσπαθήσει να πουλήσει στο κοινό της πρακτικά το ίδιο κινητό τηλέφωνο: οι ταχύτεροι επεξεργαστές δεν δείχνουν να "κάνουν διαφορά" σε αντιληπτό βαθμό, η αυξημένη μνήμη λειτουργίας δεν δείχνει να ενισχύει τα apps, οι λειτουργίες 3D Touch από το 6S δεν έχουν ακόμη αξιοποιηθεί σοβαρά από τους προγραμματιστές ή την ίδια την Apple, οι κύριες κάμερες γίνονται όλο και καλύτερες όμως ο ανταγωνισμός βρίσκεται στο ίδιο επίπεδο πια. Αν οι οθόνες των 7/7 Plus ή 7 Pro είναι οι ίδιες με των 6S, θα έχουμε να δούμε αντικειμενικά σημαντικό νέο στοιχείο σε iPhone από το 6 του... Σεπτεμβρίου 2014.

Αυτή δεν είναι η εικόνα που ο Steve Jobs, με όλα τα στραβά κι ανυπόφορά του, θα ανεχόταν για την εταιρεία που ίδρυσε. Σίγουρα δεν είναι η εικόνα που ο Tim Cook θα ήθελε να αντιπροσωπεύει την εταιρεία που οδηγεί, αλλά αυτή η εικόνα δεν απέχει - δυστυχώς - από την αλήθεια: η Apple επαναπαύθηκε για υπερβολικά πολύ καιρό. Και το έκανε με το προϊόν που, ας μην ξεχνάμε, τής αποδίδει σχεδόν το 70% από τα έσοδά της.

Το iPhone 7 θα είναι η πρακτική παραδοχή του γεγονότος αυτού και το μόνο που απομένει να διαπιστώσουμε είναι το εξής: έχει ο αμερικανικός κολοσσός την πολυτέλεια του χρόνου; Έχει στην διάθεσή του άλλη μία χρονιά επιτυχημένης μεν, αλλά τυπικής παρουσίας στην αγορά των smartphones πριν... "βγάλει από το καπέλο του" την εντυπωσιακή εκείνη πρόταση που θα τον επαναφέρει στο προσκήνιο; Ή μήπως είναι ήδη πολύ αργά και το ενδιαφέρον του κόσμου για τα iPhone έχει σιγά-σιγά την τελευταία τριετία διαβρωθεί σε τέτοιο βαθμό, ώστε γυρισμός στην περίοπτη θέση που είχε, να μην υπάρχει τελικά; Θα χρειαστούν 18 ή 24 ακόμη μήνες για να μάθουμε, πιθανώς, όμως με τα παρόντα δεδομένα οι πιθανότητες θεωρούμε πως δεν είναι με το μέρος της Apple. Θα μάς διαψεύσει; Το ελπίζουμε.

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

banner

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ

banner
banner
banner