Δεν είναι κρυφό το γεγονός ότι η αγορά της τεχνολογίας δεν είναι και η... δικαιότερη ακριβώς: εταιρείες και προϊόντα που θεωρητικά θα έπρεπε να πετυχαίνουν εμπορικά δεν το καταφέρνουν, ενώ άλλες και άλλα το κατορθώνουν με τρόπους που λογικά δεν εξηγούνται. Από τα δεύτερα έχουμε πολλά παραδείγματα στο μυαλό μας, από τα πρώτα ωστόσο μάς έρχεται αμέσως στο μυαλό η HTC: οι συσκευές της είναι πάντοτε ποιοτικές και μελετημένες για το κόστος τους, οι ιδέες της για διαφοροποίηση από τον ανταγωνισμό από καλές έως πολύ καλές ενίοτε... και όμως, η ταϋβανέζικη εταιρεία δεν έχει καταφέρει όχι μόνο να αποσπάσει το μερίδιο αγοράς που θα περίμενε κανείς πως τής αναλογεί, αλλά αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα στο να παραμείνει υπολογίσιμος "παίκτης" στην αγορά των smartphones. Για πολλαπλούς λόγους.
Ουκ ολίγοι από αυτούς σχετίζονται με τα οικονομικά, φυσικά: η HTC έχει διπλό πρόβλημα σε αυτόν τον τομέα. Αφενός δεν έχει την οικονομική επιφάνεια της Samsung, η οποία μπορεί να μην κατασκευάζει απαραίτητα τις καλύτερες συσκευές αλλά έχει τη δυνατότητα να "χτίζει" ολόκληρες προϊοντικές σειρές και να τις καλλιεργεί σε βάθος χρόνου - το μυστικό, για πολλούς, της επιτυχίας των συσκευών Galaxy της κορεάτικης εταιρείας. Αφετέρου, και πάλι σχετικό με την οικονομική της επιφάνεια, η HTC σε παγκόσμιο επίπεδο δεν μπορεί να διαθέσει τα διαφημιστικά ποσά που διαθέτει η Samsung για προώθηση των προϊόντων της - και αυτό έχει ολοφάνερες οικονομικές επιπτώσεις: ο γνωστός "φαύλος κύκλος" του "όχι πολυακουσμένου ονόματος" και των χαμηλών πωλήσεων, με άλλα λόγια.
Τα παραπάνω ισχύουν εδώ και μία διετία στην αγορά των smartphones για Android. Αλλά και στην αγορά των Windows Phone, όπου η Samsung έχει αδύναμη παρουσία, η HTC και πάλι δεν κατόρθωσε να ξεχωρίσει: τα Windows Phone 8X και 8S όχι μόνο είναι κατά γενική ομολογία πάρα, πάρα πολύ καλές συσκευές, αλλά κατά το "εναρκτήριο λάκτισμα" των Windows Phone 8 το Νοέμβρη ήταν ουσιαστικά οι μόνες (και εμβληματικές - hero devices) σοβαρές επιλογές με το νέο λειτουργικό σύστημα της Microsoft. Η πορεία τους ήταν θετική, αλλά όχι θεαματική - στοιχείο που μπορεί μεν να καταδεικνύει το δύσκολο έργο που έχει αμερικανική εταιρεία μπροστά της σε έναν βαθμό, σε έναν άλλο ωστόσο και τα προβλήματα που έχει η ταϋβανέζικη εταιρεία στο marketing γενικότερα.
Αυτοί είναι οι λόγοι για τους οποίους περιμέναμε με ανυπομονησία την ανακοίνωση του HTC One, του κορυφαίου για το 2013 smartphone της με Android. Με αυτό η HTC έχει να αποδείξει πολλά, κάτι που και η ίδια αντιλαμβάνεται. Το πρόβλημα; Ο τρόπος με τον οποίο έχει επιλέξει να ξεχωρίσει είναι... ρίσκο! Από τη μία πλευρά, έχουμε τη συλλογιστική των Ultrapixel, των λιγότερων δηλαδή σε αριθμό αλλά καλύτερων σε αποτελεσματα εικονοστοιχείων που αξιοποιεί ο αισθητήρας στην κάμερα του HTC One. Είμαστε κατά 90% βέβαιοι ότι στις πρακτικές μας δοκιμές θα επιβεβαιωθεί η HTC, πώς όμως πείθεις "από τη μία μέρα στην άλλη" ένα καταναλωτικό κοινό που έχει συνηθίσει στην ιδέα των "όλο και πιο πολλών Megapixel", ότι 4 Ultrapixel είναι καλύτερα από τα 12 ή 15 Megapixel που θα προσφέρουν ανταγωνιστικά κινητά μέσα στη χρονιά;
Από την άλλη πλευρά, έχουμε την οθόνη των 4.7 ιντσών, που "στριμώχνει" στην επιφάνειά της περισσότερα pixel - και άρα οπτική πληροφορία - απ' ότι οποιοδήποτε άλλο smartphone αυτή τη στιγμή. Το πρόβλημα; Η ανάλυση "Retina" του iPhone 4/4S/5 κινείται ήδη στο όριο του τί μπορεί να ξεχωρίσει το ανθρώπινο μάτι ως "ευκρίνεια": ελάχιστοι χρήστες, και σίγουρα γνώστες, θα καταλάβουν τη διαφορά σε σχέση με τις οθόνες άλλων κινητών με χαμηλότερη ανάλυση ή/και μικρότερη οθόνη (όλα αυτά υποθέτοντας ότι δεν θα υπάρξει άλλο smartphone με ανάλυση 1920x1080 pixel στις 4.7 ίντσες σύντομα). Υπάρχει, άλλωστε, και το θέμα της τιμής πώλησης του HTC One: καταλαβαίνουμε πως θα προταθεί ως premium προϊόν, και πως τα υποσυστήματά του για να είναι κορυφαίο δεν είναι... οικονομικά ακριβώς, όμως στα €769 οποιοδήποτε smartphone πλησιάζει επικίνδυνα στη "ζώνη iPhone 5", με ό,τι αυτό σημαίνει.
Όταν όλα έχουν ειπωθεί, φοβόμαστε πως το 2013 θα είναι χρονιά καθοριστική για την πορεία της HTC. Να... "κατεβάσει ρολά" η ταϋβανέζικη εταιρεία δεν πρόκειται σύντομα, όμως το τρέχον έτος χρειάζεται σε κάποια επίπεδα να το "κερδίσει", αν θέλει να έχει "την πόρτα ανοιχτή" για περαιτέρω θετική πορεία το 2014. Το ρίσκο που αναλαμβάνει με το One είναι υπολογίσιμο για τους λόγους που αναφέραμε. Περισσότερο απ' όλα, ωστόσο, είναι μάλλον καιρός για την HTC να σταματήσει να είναι... "Quietly Brilliant" και να αρχίσει να κάνει τις κινήσεις εκείνες που θα φέρουν τις συσκευές της στο προσκήνιο αποτελεσματικότερα απ' ότι μέχρι σήμερα. Αν έχει, δε, οποιαδήποτε αμφιβολία σχετικά από το αν πρέπει να το πράξει ή όχι, δεν αρκεί παρά να κοιτάξει το παράδειγμα άλλων εταιρειών - που "φωνάζοντας" περισσότερο για τα δικά τους προϊόντα, είτε αυτά είναι... brilliant είτε όχι, πέτυχαν να φέρουν την HTC και άλλες εταιρείες σε θέση μειονεκτική. Αν σκοπεύεις - και σωστά - να κυκλοφορήσεις "λίγες και καλές" συσκευές μέσα στο 2013, μαμά HTC, δεν έχει νόημα να το κάνεις... σεμνά. Πίστεψέ μας, στην αγορά της τεχνολογίας τελικά δεν το εκτιμά κανείς!