banner

MWC 2015: τάσεις και διαπιστώσεις

Σε ποιά συμπεράσματα καταλήγει κανείς από την φετινή έκθεση; Καταμετρούμε!

Τα "φορετά" προϊόντα επισήμως στη μόδα - μα όχι απαραίτητα και με λόγο ύπαρξης... ακόμη
Είχαμε πάει καθ' όλα προετοιμασμένοι στη Βαρκελώνη για "καταιγισμό" από προϊόντα wearables, είτε μιλάμε για απλά trackers με απλές πληροφορίες για κίνηση και θερμίδες, είτε για πλήρη smartwatches (και για ο,τιδήποτε... ενδιάμεσα). Ε, οι κατασκευαστές μάς εξέπληξαν με ακόμη πιο πολλά τέτοια προϊόντα απ' όσα περιμέναμε: στην ουσία τα έχουν πια εντάξει στην γκάμα των προτάσεών τους είτε ως επέκταση των smartphones, είτε ως συσκευές μέσα από τις οποίες ελπίζουν να... πουλήσουν smartphones! Το πρόβλημα: αν δεν τυγχάνει κανείς θιασώτης της υγιεινής ζωής και της τακτικής προπόνησης, ακόμη δεν έχει να περιμένει ουσιαστικές, γνήσια χρήσιμες λειτουργίες από αυτά σε καθημερινή βάση. Η κατηγορία αυτή των συσκευών βρίσκεται σε αναμονή δύο πραγμάτων: περιμένει να δει τί θα κάνει η Apple αργότερα μέσα στη χρονιά με το δικό της smartwatch, αφενός. Αφετέρου, περιμένει ώστε η τεχνολογία να προχωρήσει στο βαθμό που θα επιτρέψει σε αυτές τις συσκευές καρπού (και όχι μόνο) να λειτουργούν απολύτως αυτόνομα, χωρίς την υποβοήθεια smartphone. Για την ώρα, λοιπόν, μόδα αλλά όχι κάτι must-have τα λεγόμενα wearables. Στην έκδοση 2.0 τους, όμως...

Οι Κινέζοι (αντ)επιτίθενται και αυτό είναι καλό για όλους... ή σχεδόν όλους
Σε οποιαδήποτε αγορά εισέρχονται Κινέζοι κατασκευαστές, τα δεδομένα της αγοράς αυτής αλλάζουν άρδην, γρήγορα: οι οικονομίες κλίμακας και μόνο που πετυχαίνουν αυτές οι εταιρείες, αρκούν για να ανατρέψουν όλων των ειδών τα... status quo. To 2014 αυτό συνέβη ουσιαστικά, αφού εταιρείες όπως οι Xiaomi, ZTE και Huawei από την "εφηβεία" τους ως ανταγωνιστές των Samsung, LG και Sony στα smartphones, πέρασαν στην "ενηλικίωση" και απέσπασαν μερίδια αγοράς διόλου ευκαταφρόνητα. Το 2015, δε, απειλούν να "πιέσουν" περαιτέρω τους "έμπειρους παίκτες", προσφέροντας συσκευές που και το ίδιο ισχυρές είναι, και φθηνότερες, και όχι τόσο... "κινεζιές" όσο παλαιότερα: η ποιότητα κατασκευής κάποιων από αυτές τις προτάσεις μάς εξέπληξε. Οι Xiaomi, ZTE και Huawei θα κάνουν σύντομα τις πρώτες προσπάθειες ακόμη και για συσκευές premium επιπέδου, τις οποίες φυσικά θα προωθήσουν ως προτιμότερες βάσει χαμηλότερου κόστους απόκτησης. Όλα αυτά συμφέρουν μεν το καταναλωτικό κοινό, προσφέροντάς του επιλογές, δεν είμαστε ωστόσο βέβαιοι αν συμφέρουν μακροπρόθεσμα τις Samsung, LG και Sony - οι οποίες είτε θα πρέπει να αρκεστούν σε ακόμη χαμηλότερα μερίδια αγοράς, είτε να καινοτομήσουν (στα σοβαρά όμως) ώστε τα προϊόντα τους να ξεχωρίζουν από αυτά των Κινέζων στα μάτια των καταναλωτών. Oops.

Η εικονική πραγματικότητα εννοεί να πετύχει... και με τόση υποστήριξη, μπορεί και να το καταφέρει
Μπορεί να μην σχετίζονται άμεσα με την αγορά των φορητών συσκευών (τουλάχιστον όχι ακόμη...), όμως τα περιφερειακά εικονικής πραγματικότητας φρόντισαν να συγκεντρώσουν αρκετό ενδιαφέρον στο Mobile World Congress ώστε να δικαιούνται τον χαρακτηρισμό της τεχνολογικής τάσης. Στη Βαρκελώνη έδωσαν το παρόν με το προϊόν που προέκυψε από τη συνεργασία ανάμεσα στις HTC και Valve, το Vive, καθώς και με το ειδικό κράνος που χρησιμοποιεί τα Galaxy S6 και S6 Edge, το Gear VR 2. Στην άλλη πλευρά του κόσμου, παράλληλα, στο πλαίσιο της διοργάνωσης Games Developers Conference 2015, επιδεικνύονταν τόσο η νεότερη έκδοση του Oculus Rift, όσο και του Project Morpheus. Με... αυτά και με κείνα η εικονική πραγματικότητα αρχίζει να αποτελεί σοβαρό θέμα συζήτησης για το 2015-2016, έστω κι αν τα σχετικά προϊόντα αρχικά θα είναι ακριβά για ν' αποκτηθούν από πολύ κόσμο. Με εταιρείες όμως όπως οι Sony, Samsung, HTC, Facebook, Valve, Razer και άλλες να έχουν ήδη "μπει στο παιχνίδι" του VR, περιμένουμε πως οι εξελίξεις εκείνες που θα οδηγήσουν τα περιφερειακά εικονικής πραγματικότητας σε προσιτά επίπεδα κόστους, θα επιταχυνθούν σημαντικά. Έτσι θα μπορούσε να προκύψει και ένα... The Matrix "τσέπης", οδηγούμενο δηλαδή από πανίσχυρα smartphones και πανάλαφρα γυαλιά, κάποια στιγμή στο απώτερο μέλλον!

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

banner

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ

banner
banner
banner