Άλλη μια παρουσίαση της Apple πέρασε στην ιστορία χθες, λοιπόν - και ενώ η απουσία του Steve Jobs ήταν για μία ακόμη φορά αισθητή, οι εντυπώσεις από τα προϊόντα αυτά καθ' αυτά που παρουσίασε η αμερικανική εταιρεία δεν είναι λιγότερο θετικές. Το νέο Apple TV ευπρόσδεκτο, το ίδιο και η αναβάθμιση 5.1 του iOS. Είναι όμως το "νέο iPad" - ναι, ακόμη δεν έχει επίσημο όνομα όπως π.χ. iPad 3 ή iPad HD - αυτό που είχε τον πρωταγωνιστικό ρόλο στην παρουσίαση. Στόχος του; Να διατηρήσει τον ίδιο πρωταγωνιστικό ρόλο στην αγορά των tablet, αφού αναμφίβολα τον έχει. Εκτίμησή μας; Αν λάβει κανείς όλους τους παράγοντες στα υπ' όψιν, τεχνολογικούς κι εμπορικούς δηλαδή, τον στόχο αυτό τον έχει ήδη καταφέρει πριν καν βρει τον δρόμο του στα ράφια των καταστημάτων.
Όλες σχεδόν οι φήμες αποδείχθηκαν αληθινές: το νέο iPad έχει οθόνη ιδιοτήτων Retina. Με ανάλυση 2048x1536 pixel και σε φυσιολογική απόσταση χρήσης από τα μάτια του κατόχου του, απλώς... δεν υπάρχουν pixel. Όλα σε κάποιο χρονικό διάστημα από σήμερα - καθώς θα χρειαστεί προσπάθεια κι εκ μέρους των εταιρειών ανάπτυξης - στο νέο iPad θα φαίνονται πρακτικά σαν τυπωμένα, όχι σαν "γραφικά". Ο επεξεργαστής Α5Χ παραμένει διπύρηνος, αλλά υποστηρίζεται από ισχυρότερο τετραπύρηνο υποσύστημα γραφικών. Το ποσό της μνήμης λειτουργίας δεν έχει επισημοποιηθεί ακόμη (όπως είχε συμβεί και στο iPad 2), όμως είναι σχετικά ασφαλές να υποθέσουμε πως ανέρχεται στο 1 GB.
Με τα παραπάνω η Apple πρακτικά ξεπέρασε από τεχνικής πλευράς οποιοδήποτε άλλο tablet θα εμφανιστεί φέτος στην αγορά. Και δεν έχουμε κάνει ακόμη λόγο για το λειτουργικό σύστημα, την ποικιλία των apps, την ωριμότητα του App Store και τα άλλα σχετικά πλεονεκτήματα: αμιγώς τεχνολογικά, το νέο iPad ήταν ακριβώς το άλμα που χρειαζόταν για να παραμείνει το tablet της Apple στην κορυφή για ακόμη 12 μήνες το λιγότερο. Ακριβώς το αναγκαίο άλμα: ούτε πολύ μεγάλο, ούτε πολύ μικρό. Και χωρίς καμία άλλη σημαντική καινοτομία ή πρόσθετη νέα δυνατότητα - και κρατώντας στοιχεία όπως η θύρα σύνδεσης περιφερειακών ή το μηχανικό πλήκτρο Home - η αμερικανική εταιρεία έφερε στο προσκήνιο ένα απόλυτα μελετημένο, απόλυτα ισορροπημένο προϊόν. Για μια φορά ακόμη.