banner

Νέο YouTube Music, οι ίδιες εισπρακτικές πρακτικές

Επανεκκίνηση της Google στον τομέα της Δικτυακής μουσικής, αμφίβολο το αποτέλεσμα

Δεν είναι... κρυφό ακριβώς το γεγονός ότι όσον αφορά στις Δικτυακές μουσικές υπηρεσίες επί πληρωμή η Google, παρά την δημοτικότητα του YouTube για την συγκεκριμένη χρήση, δεν έχει καταφέρει να αποκτήσει αξιοπρεπή παρουσία μέχρι σήμερα. H Spotify και η Apple Music είναι οι μόνες δύο υπηρεσίες με συνδρομητική βάση αρκετά μεγάλη ώστε το ποσοστό εκείνων που την πληρώνουν να είναι ευδιάκριτο και να φέρνει ουσιαστικά έσοδα. Αυτό πάντως το επόμενο διάστημα θα μπορούσε να αλλάξει αν η "επανεκκίνηση" που κάνει η Google στον χώρο αυτό αποδειχθεί επιτυχής - έστω κι αν ο αμερικανικός κολοσσός το προσπαθεί με τρόπο όχι ακριβώς κομψό ή διακριτικό θα έλεγε κανείς.

Η Google εγκαινιάζει λοιπόν από τις 22 Μαΐου την υπηρεσία YouTube Music στην δεύτερη εκδοχή της, σε μορφή app και desktop player. Η υπηρεσία αυτή θα προσφέρει όλα τα "επίσημα" video τραγουδιών όπως τα προωθούν οι διάφορες δισκογραφικές, καθώς και πρόσβαση σε όλα τα άλλα σχετικά video - διαφορετικές εκτελέσεις, remix κλπ. - που προέρχονται από το κοινό του YouTube. H υπηρεσία θα είναι διαθέσιμη τόσο σε δωρεάν όσο και σε επί πληρωμή μορφή, με την δεύτερη να κοστίζει $9.99 μηνιαίως.

Εδώ βέβαια σημειώνεται πως η δωρεάν εκδοχή προβάλλει διαφημίσεις με την συχνότητα και τον ρυθμό που το κάνει πλέον το YouTube στους Web browsers. Το οποίο YouTube για Web έχει αυξήσει πάρα πολύ τις διαφημίσεις που προβάλλει τους τελευταίους μήνες τόσο στην αρχή, όσο και μέσα στα μουσικά κομμάτια και βέβαια ανάμεσά τους στις playlists με σκοπό - κατ' ομολογία των ίδιων των στελεχών της Google - να εκνευρίσει τους καταναλωτές αρκετά ώστε είτε να εγκαταλείψουν την χρήση αυτή του YouTube και να στραφούν σε άλλη υπηρεσία είτε να καταβάλλουν χρήματα για να τις αφαιρέσουν. Κλαπ, κλαπ, κλαπ.

Για να είμαστε ακριβοδίκαιοι, πάντως, οι χρήστες που θα επιλέξουν να καταβάλλουν την συνδρομή που ζητά το YouTube Music Premium θ' απολαμβάνουν και κάποιων άλλων προνομίων. Θα έχουν πρόσβαση σε αποκλειστικό μουσικό υλικό που επιμελείται η Google, θα είναι σε θέση να χρησιμοποιούν το app "στο παρασκήνιο" (δηλαδή να ακούν μουσική με αυτό ενώ χρησιμοποιούν παράλληλα κάποιο άλλο app), αλλά και να "κατεβάζουν" την μουσική του εκάστοτε video clip που παρακολουθούν για ακρόαση και χωρίς Δικτυακή σύνδεση (στην χαμηλή ποιότητα των 128 Kbps συνήθως).

Το αν και κατά πόσο το καταναλωτικό κοινό που ακούει πολλή μουσική μέσω Internet θα είναι πρόθυμο να καταβάλλει ακόμη μία μηνιαία συνδρομή πέραν αυτής που πιθανότατα ήδη καταβάλλει για τις υπηρεσίες Spotify ή Apple Music, απομένει ν' αποδειχθεί. Σε κάθε περίπτωση η Google... δεν χάνει: είτε από τις αυξημένες διαφημίσεις της δωρεάν εκδοχής του YouTube Music, είτε από τις συνδρομές του YouTube Music Premium, πιο πολλά χρήματα θα συγκεντρώνει από την "μουσική πλευρά" της διάσημης υπηρεσίας της. Αλοίμονο!

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

banner

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ

banner
banner
banner