banner

2013: Η Nintendo... ανακαλύπτει το Internet

Απίθανες δηλώσεις Miyamoto εκθέτουν τον ίδιο, διασκεδάζουν εμάς

Μερικά πράγματα έχουν πολύ περισσότερη, πολύ βαθύτερη σημασία από αυτή που αρχικά φαίνεται ή τούς αποδίδεται από τα μέσα ενημέρωσης - κάποια από αυτά, μάλιστα, δεν είναι τίποτε λιγότερο από ενδεικτικά. Τις δηλώσεις διαφόρων στελεχών στις πολυεθνικές εταιρείες της τεχνολογίας και της ηλεκτρονικής διασκέδασης, δε, συνήθως δεν τις συνυπολογίζουμε σε αυτά τα σημαντικά, ενδεικτικά πράγματα: τα στελέχη αυτά σήμερα μπορεί να είναι στη μία εταιρεία και να δηλώνουν ένα πράγμα, αύριο στην άλλη και να δηλώνουν κάτι άλλο. Όμως ο Shigeru Miyamoto για τη Nintendo δεν είναι "άλλο ένα στέλεχος": είναι ένας αληθινά εμβληματικός σχεδιαστής video games, του οποίου πολλές από τις δημιουργίες εκπροσωπούν τη Nintendo στο μυαλό εκατομμυρίων ανθρώπων. Όταν ο Miyamoto δηλώνει κάτι, εν πολλοίς εκφράζει τη στάση της ιαπωνικής εταιρείας για το εκάστοτε θέμα. Αν μη τί άλλο γιατί, αποδεδειγμένα, είχε και ο ίδιος συμμετοχή στις αποφάσεις της την τελευταία δεκαετία το λιγότερο.

Γι' αυτό όταν ο Shigeru Miyamoto κάνει αληθινά... τραγελαφικές δηλώσεις, το Internet κοντοστέκεται και τις ακούει. Και είναι αδύνατον, στη συνέχεια, να μην τις σχολιάσει.

Σε συνέντευξη που παραχώρησε στους New York Times πριν από μερικές ημέρες, και ερωτηθείς για το τί κρίνει ως περισσότερο συναρπαστική εξέλιξη στα video games αυτόν τον καιρό, ο Miyamoto έδωσε την εξής απάντηση: "Για πάρα πολλά χρόνια η Nintendo δεν έδινε έμφαση στη χρήση του Internet σε games, επειδή πίστευε πως αν το έκανε, τις σχετικές λειτουργίες θα ήταν σε θέση να τις αξιοποιήσει περιορισμένο ποσοστό του κοινού - τώρα, όμως, που βλέπουμε πως τόσοι πολλοί άνθρωποι είναι πια συνδεδεμένοι στο Internet, διαπιστώνουμε πως ανοίγονται όλων των ειδών οι ευκαιρίες".

Τάδε έφη Shigeru Miyamoto, Μάρτιος 2013. Και αληθινά... δεν ξέρει από που "να πρωτοπιάσει" τη δήλωση αυτή κανείς και με ποιά από τις διαστάσεις της να γελάσει περισσότερο.

Να γελάσουμε περισσότερο επειδή η συντριπτική πλειοψηφία των gamers έχουν... "ανακαλύψει το Internet" εδώ και μια δεκαετία το λιγότερο; Να γελάσουμε θυμούμενοι ότι ο ανταγωνισμός - οι Microsoft και Sony, ακόμη και η Sega πριν από αυτές - είχαν διακρίνει τη σημασία του Internet για τα εμπορικά μοντέλα και τις υπηρεσίες τους από το 2001 και είχαν από τότε ξεκινήσει να προσφέρουν σχετικές λειτουργίες; Να υποθέσουμε ότι η Nintendo τότε είχε παρουσία σε... άλλη αγορά; Ή μήπως να γελάσουμε - όπως τα περισσότερα μέσα ενημέρωσης που ανέφεραν την είδηση - με το γεγονός ότι στην ουσία είναι μόνο η ίδια η ιαπωνική εταιρεία, σωστός τεχνολογικός δεινόσαυρος, αυτή που... ανακαλύπτει εν έτει 2013 ότι ο πιο πολύς κόσμος διαθέτει σύνδεση με το Internet, και όχι όλοι εμείς οι υπόλοιποι; Από όλες τις απόψεις, είναι αστείο. Και τραγικό ταυτόχρονα.

Με αυτό που δεν θα γελάσουμε, δυστυχώς, είναι το γεγονός ότι ο Shigeru Miyamoto - με όλο το σεβασμό στην εμπειρία του και την προσφορά του στο gaming - αυτό που προσπαθεί να κάνει με τέτοιες δηλώσεις είναι να... συμμαζέψει τα ασυμμάζευτα. Η Nintendo είναι γνωστό σε όλους ότι ως εταιρεία συνολικά δεν "το έχει στο DNA της" το Internet. Δεν το γνωρίζει. Δεν το καταλαβαίνει. Δεν... "το έχει" γενικώς, όπως λέμε στην καθομιλουμένη. Και μετά από μια δεκαπενταετία ουσιαστικής απραξίας, αποτυχημένων προσπαθειών να αντιγράψει τον ανταγωνισμό στον συγκεκριμένο τομέα και γενικότερης αδυναμίας να υλοποιήσει σωστά Δικτυακές υπηρεσίες... να δηλώνει ο Miyamoto πως ήταν επιλογή (!!!) της Nintendo να μην αξιοποιήσει όλον αυτόν τον καιρό σοβαρά το Internet στα games της, ώστε να μην... περιορίσει το κοινό της;

Ε, πάει πολύ. Και είναι κρίμα επίσης για μια μορφή όπως ο Miyamoto να εκτίθεται έτσι. Ας ελπίσουμε πως ούτε ο ίδιος θα ξαναχρειαστεί να εκτεθεί κατ' αυτόν τον τρόπο, ούτε η Nintendo να... ανακαλύψει πράγματα τόσο ολοφάνερα σημαντικά ήδη, όσο το Internet. Γιατί ναι μεν η ιαπωνική εταιρεία έχει την ικανότητα συχνά να εκπλήσσει - αν μη τί άλλο με το ικανό της marketing - αλλά βρίσκεται και επικίνδυνα κοντά στο να "πείσει" πλέον ότι δεν δικαιούται να έχει θέση κατασκευαστή συστημάτων ψυχαγωγίας στην αγορά, αλλά μόνο δημιουργού games. Με ό,τι αυτό συνεπάγεται.

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

banner

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ

banner
banner
banner