Δεν εξηγείται αλλιώς: η μετάβαση από την "γενιά" των PS3/Xbox 360 σε αυτήν των PS4/Xbox One όχι μόνο ήταν δυσκολότερη απ' ότι αρχικά φαινόταν, αλλά και για όσα games είχαν εξ αρχής σχεδιαστεί για τα δεύτερα, η δημιουργία ήταν περισσότερο χρονοβόρα απ' ότι οι εταιρείες παραγωγής σχεδίαζαν. Δεν εξηγείται διαφορετικά το γεγονός ότι το Watch Dogs του περασμένου Νοέμβρη κυκλοφόρησε πριν από λίγες μέρες, το Drive Club του περασμένου χειμώνα θα κυκλοφορήσει τον Οκτώβριο, το The Division του φθινοπώρου θα κυκλοφορήσει το 2015... και το The Order: 1886, ο πολυαναμενόμενος κι αποκλειστικός στο PS4 τίτλος της Sony, αναβάλλει επίσης τη διάθεσή του για την επόμενη χρονιά.
To The Order: 1886 είχε ανακοινωθεί στην περυσινή Ε3 ως ένα από τα πρώτα games ειδικά σχεδιασμένα για το νέο οικιακό PlayStation, με πρωτότυπο σενάριο, υψηλού επιπέδου τεχνικό τομέα και τις προδιαγραφές να ξεκινήσει δική του "σειρά" (franchise) α λα Infamous ή Killzone. Κάποια παραπάνω πράγματα για τον τίτλο μάθαμε από την "κεκλεισμένων των θυρών" παρουσίαση της δημιουργού εταιρείας του, της Ready at Dawn, στο πλαίσιο της έκθεσης Gamescom στη Γερμανία τον περυσινό Αύγουστο... έκτοτε, όμως "σιγή ιχθύος" γι' αυτόν. Στις αρχές του χρόνου έγινε σαφές πως η Sony τον είχε προγραμματίσει για κυκλοφορία κοντά στα Χριστούγεννα - πρακτικά ο σημαντικότερος δικός της νέος τίτλος για το PS4 - όμως με σχετική ανακοίνωσή της πριν από λίγες μέρες επιβεβαίωσε πως το The Order: 1886 θα είναι διαθέσιμο τελικά "μέσα στους πρώτους μήνες του 2015". Με το οικονομικό έτος της Sony να ολοκληρώνεται στα τέλη Μαρτίου, υποθέτουμε πως θα καταβληθεί κάθε προσπάθεια ώστε ο τίτλος να κυκλοφορήσει έως τότε.
Η Ready at Dawn ως λόγο της καθυστέρησης επικαλέστηκε την πρόθεσή της να τελειοποιήσει κάθε στοιχείο του νέου της τίτλου πριν τον καταστήσει διαθέσιμο στο κοινό του PS4 - κάτι που, για να είμαστε ειλικρινείς, στο Αθηνόραμα Digital πάντοτε επιδοκιμάζουμε καθώς το θεωρούσαμε και θεωρούμε σωστό. Καλύτερα να αργήσει ένα video game όσο χρειάζεται ώστε να αγγίξει τα επίπεδα ποιότητας που στόχευε αρχικά, παρά να "συμβιβαστεί" και να κυκλοφορήσει μεν στο χρονικό πλαίσιο του αρχικού σχεδιασμού, αλλά όντας όχι τόσο καλό όσο θα μπορούσε. Είναι υπερβολικά πολλά τα games που "πέφτουν σε αυτήν την παγίδα" και το τελευταίο πράγμα που θέλει ένας τίτλος με φιολοδοξίες και προοπτικές για το μέλλον, είναι να κάνει "μέτρια εμφάνιση" στην... πρεμιέρα του.
Η απουσία του The Order: 1886, ωστόσο, δημιουργεί - με τα παρόντα δεδομένα τουλάχιστον - διακριτό πρόβλημα στο νέο οικιακό PlayStation. Αυτό εν όψει Χριστουγέννων μένει χωρίς ολοφάνερο, αδιαμφισβήτητο "system seller", έναν αποκλειστικό τίτλο δηλαδή τόσο καλό, ώστε να "επιβάλλει" με τον τρόπο του την αγορά ενός PS4 για να τον απολαύσει κανείς. Το Drive Club ενδέχεται να αποδειχθεί ευχάριστη έκπληξη, όμως οι πιθανότητες να παίξει ένας τίτλος αγώνων ταχύτητας με αυτοκίνητα το ρόλο του "system seller" δεν είναι πολλές. Το SingStar για το PS4, το οποίο ανακοινώθηκε επίσης πρόσφατα, μπορεί να είναι ενδιαφέρον αλλά - σε αυτή τη φάση της πορείας του συστήματος της Sony - επίσης δεν είμαστε βέβαιοι πως θα μπορούσε να παίξει αυτόν τον ρόλο. Το κοινό του ήταν πάντα συγκεκριμένο. Έτσι, οι πιθανές επιλογές της Sony είναι δύο: είτε να στηριχθεί σημαντικά στις συνέργειές της με τις μεγάλες εκδότριες εταιρείες - όπως η Activision, η Ubisoft και η ΕΑ - για να προωθήσει "δυνατά" τις εκδόσεις των τίτλων τους για PS4, είτε να μάς... εκπλήξει στην επερχόμενη έκθεση της Ε3 σε λίγες μέρες με κάποια ανακοίνωση "από το πουθενά" (The Last Guardian; GT7 Concept; Κάτι άλλο;). Εκεί, θα το διαπιστώσουμε!