Στην ίδια εκδήλωση όπου η Apple ανακοίνωσε τις αναμενόμενες εισόδους της στην συνδρομητική τηλεόραση και στην συνδρομητική ενημέρωση, έγινε μία ανακοίνωση που επίσης κυκλοφορούσε ως φήμη στο Web εδώ και μέρες, μα ειλικρινά... δεν είχαμε πάρει πολύ στα σοβαρά. Και είμαστε ευτυχείς που αποδείχθηκε λανθασμένη η εκτίμησή μας: το Apple Arcade σηματοδοτεί την είσοδο του αμερικανικού κολοσσού ως ενεργού "παίκτη" στην αγορά του gaming ίσως όχι με τρόπο ευθέως ανταγωνιστικό στις... παραδοσιακές δυνάμεις της αγοράς αυτής, αλλά με τρόπο που κατά πάσα πιθανότητα θ' αποδειχθεί ωφέλιμος για όλους τους εμπλεκόμενους. Έτσι για αλλαγή.
Το Arcade είναι, στην ουσία, μία υπηρεσία που αντί συνδρομητικού κόστους θα προσφέρει στο κοινό της Apple μόνιμη, απεριόριστη πρόσβαση σε μία βιβλιοθήκη άνω των 100 διαφορετικών games. Οι τίτλοι αυτοί δεν θα είναι διαθέσιμοι για Android αλλά θα προσφέρονται αποκλειστικά για συσκευές iPhone/iPad, ενώ έγινε αναφορά και στους Η/Υ Mac και στο Apple TV (χωρίς να διευκρινιστεί αν κάθε game του Arcade θα πρέπει να είναι συμβατό και με τα 4 διαφορετικά συστήματα). Όπως κάνει ήδη η Microsoft με το Xbox Game Pass, όλα τα games θα εγκαθίστανται στις συσκευές του παίκτη πλήρως (χωρίς να απαιτούν Δικτυακή σύνδεση για να παιχθούν) και θα παραμένουν διαθέσιμα για όσο καιρό διαρκεί η συνδρομή του - την οποία μπορούν να αξιοποιούν έως και 6 μέλη της ίδιας οικογένειας.
Στην διάρκεια της ανακοίνωσης του Apple Arcade υπογραμμίστηκε σε πολλαπλές περιπτώσεις το γεγονός ότι τα games του δεν θα περιέχουν διαφημίσεις, δεν θα απαιτούν μικροπωλήσεις περιεχομένου (microtransactions) και δεν θα συγκεντρώνουν προσωπικά δεδομένα κανενός είδους, ούτε καν για αξιοποίηση από την ίδια την Apple. Η υπηρεσία θα ξεκινήσει την εμπορική της λειτουργία το φθινόπωρο αντί μηνιαίου κόστους που δεν γνωστοποιήθηκε σήμερα - το ύψος του οποίου, φυσικά, θα καθορίσει πολλά για την πορεία της όχι μόνο αρχικά, αλλά και σε βάθος χρόνου, καθώς... κακά τα ψέματα: ούτε σε συσκευές Android, αλλά ούτε και σε συσκευές iOS ο περισσότερος κόσμος καταβάλλει πολλά χρήματα κάθε χρόνο για games, ανεξαρτήτως της ποιότητας των τελευταίων.
Στην παρουσίασή της η Apple έδωσε έμφαση στο γεγονός ότι με το Arcade θα υποστηρίξει τους δημιουργούς εκείνους games που θέλουν να προσφέρουν παραγωγές επιπέδου ΑΑΑ, αλλά δεν είναι εύκολο να το κάνουν (α) επειδή το σχετικό κόστος είναι μεγάλο με καμία εγγύηση να ανακτηθεί από επαρκείς πωλήσεις και (β) επειδή πολύς κόσμος έχει συνηθίσει να ασχολείται με τα δωρεάν games τα οποία οι δημιουργοί αυτοί δεν μπορούν ν' ανταγωνιστούν. Η Apple θα συμμετέχει στο κόστος παραγωγής των games αυτών - (και) για να εξασφαλίζει την αποκλειστικότητά τους - ενώ θα τα προωθεί δυναμικά μέσα από το App Store (παράμετρος σημαντική για την επιτυχία οποιουδήποτε mobile game).
Η Αpple υπόσχεται πως στο Arcade θα συμμετάσχουν με παραγωγές τους διάσημες δημιουργικές ομάδες και εταιρείες, όπως οι Annapurna Interactive, Bossa Studios, Cartoon Network, Finji, Giant Squid, Klei Entertainment, Konami, Lego, Mistwalker, Sega, Snowman, ustwo και άλλοι. Μερικά από τα games που επιδείχθηκαν ήταν τα Where Cards Fall, The Pathless, LEGO Brawls, Hot Lava, Oceanhorn 2: Knights of the Lost Realm, Beyond a Steel Sky, Mr. Turtle, Frogger in Toy Town, Lega Arthouse, Cardpocalypse, No Way Home, Down in Bermuda, The Bradwell Conspiracy, Projection: First Light, Lifelike, Sayonara Wild Hearts, Repair, Sneaky Sasquatch, UFA on Tape: First Contact, Sonic Racing, Doomsday Vault, HitchHiker, Spidersaurs, Yaga, Monomals, Enter The Construct, Overland, Winding Worlds και Kings of the Castle. Φυσικά η πλήρης γκάμα των τίτλων του Apple Arcade δεν θα γνωστοποιηθεί παρά πολύ κοντά στην έναρξή του το φθινόπωρο.
Όταν γράφονταν αυτές οι γραμμές δεν είχε ακόμη γνωστοποιηθεί αν και σε ποιό βαθμό (α) οι δημιουργοί των games αυτών θα λαμβάνουν σταθερό έσοδο από την Apple λόγω της συμμετοχής του τίτλου τους στο Arcade, ούτε αν (β) θα είναι εφικτό παράλληλα να πωλούν στο App Store τα ίδια games ανεξάρτητα, με τον υπάρχοντα διαμοιρασμό εσόδων 70%-30% με την Apple φυσικά. Όμως για την ώρα όλα δείχνουν πως πρόκειται για ένα σχήμα συνεργασίας που θα βοηθήσει ουκ ολίγες - κυρίως μικρές κι ολιγάριθμες σε ανθρώπους - εταιρείες παραγωγής να φέρουν στο App Store τις δημιουργίες τους ευκολότερα. Αν το μηνιαίο συνδρομητικό κόστος είναι επαρκώς χαμηλό, τότε η νέα πρόταση της Apple είναι πιθανό ν' αποδειχθεί επιτυχής κι ωφέλιμη για το τεράστιο κοινό της. Και αν αυτό συμβεί, η θέση της Apple στην αγορά του gaming θα ισχυροποιηθεί σημαντικά. Για να δούμε, λοιπόν!