Στο πλαίσιο της έκθεσης CES συνήθως προκύπτουν ανακοινώσεις και ειδήσεις που δεν σχετίζονται τόσο με τα video games, όσο με άλλα προϊόντα ψυχαγωγίας - όμως δεν παύει να είναι η μεγαλύτερη έκθεση νέων τεχνολογιών στον κόσμο, δεν παύει να είναι αμερικανική, οπότε με τους προβολείς της δημοσιότητας στραμμένους όλους εκεί οι Microsoft και Sony εκμεταλλεύτηκαν την ευκαιρία για να δώσουν ένα πρώτο στίγμα όσον αφορά στην πορεία των Xbox One και PlayStation4. Και η εικόνα, ως έχει μέχρι στιγμής, ευνοεί την ιαπωνική και όχι την αμερικανική εταιρεία - και μάλιστα με όχι μικρή διαφορά.
Η Microsoft επιβεβαίωσε πως από τα τέλη Νοεμβρίου έως και τις τελευταίες μέρες του Δεκέμβρη το Xbox One έχει σημειώσει πωλήσεις 3 εκατομμυρίων συστημάτων συνολικά. Αυτός ο αριθμός αφορά σε συσκευές που έχουν φτάσει στα χέρια των καταναλωτών, όχι απλώς διοχετευθεί στο εμπορικό της κανάλι. Με αυτήν του την επίδοση, το Xbox One κκατέρριψε με ευκολία όλα τα ρεκόρ που είχαν σημειώσει στο παρελθόν οι προκάτοχοί του. Η Microsoft, άλλωστε, επιβεβαίωσε πως κάνει ό,τι μπορεί για να φέρει ικανό στοκ από Xbox One στις 13 χώρες όπου αυτό κυκλοφορεί επίσημα - χωρίς δυστυχώς να θέσει ξανά οποιοδήποτε χρονικό πλαίσιο για το πότε θα κυκλοφορήσει και σε άλλες, όπως η Ελλάδα.
Η Sony ωστόσο δείχνει να έχει προβάδισμα στην πρώτη αυτή φάση της πορείας των δύο συστημάτων. Στο ίδιο περίπου χρονικό διάστημα και μέγεθος αγοράς - μία εβδομάδα περισσότερη και κάποιες χώρες παραπάνω, αλλά όχι τόσο μεγάλες ώστε "να κάνουν τη διαφορά" - το PlayStation4 έχει σημειώσει πωλήσεις της τάξης των 4.2 εκατομμυρίων συστημάτων. Η Sony αυτή τη φορά ήταν προσεκτική στη διευκρίνισή της πως ο αριθμός αυτός αφορά σε συστήματα που έχουν φτάσει στα χέρια καταναλωτών (καθώς στο παρελθόν αυτό δεν ήταν σαφές), αλλά και στην υπογράμμιση εκ μέρους της ότι οι συνδρομές PlayStation Plus μετά την κυκλοφορία του PS4 σημείωσαν αύξηση της τάξης του 90% (όχι ωστόσο περίεργο αν σκεφτεί κανείς πως το Plus είναι απαραίτητο για όσους και όσες θέλουν να παίξουν online συνεργατικά ή ανταγωνιστικά με άλλους κατόχους PS4).
Εννοείται πως - μόλις 50 ημέρες μετά από τη συνύπαρξη των Xbox One και PS4 στην αγορά - είναι πολύ νωρίς για να σημαίνει ο,τιδήποτε σημαντικό η παρούσα υπεροχή της Sony όσον αφορά στην εγκατεστημένη βάση του δικού της συστήματος. Ίσως είναι, ωστόσο, ένδειξη του γεγονότος ότι η ιαπωνική εταιρεία έκανε καλύτερη δουλειά στον τομέα του marketing, καθώς το "μήνυμα" του PS4 ήταν και παραμένει σαφέστερο από αυτό του Xbox One. Τα επικοινωνιακά λάθη της Microsoft στα μέσα του 2013 επίσης δεν βοήθησαν. Είναι σχεδόν βέβαιο, δε, πως βοήθησε και η χαμηλότερη τιμή πώλησης του PS4 σε σχέση με το Xbox One: τα $100 διαφοράς είναι ουσιαστικά το νέο Kinect που εξ ορισμού συνοδεύει κάθε σύστημα της Microsoft, το οποίο για την ώρα δεν έχει να προσφέρει τίποτε το αξιόλογο στη συνολική πρόταση της αμερικανικής εταιρείας. Θα έχει μεγάλο ενδιαφέρον να διαπιστώσουμε αν το Xbox One θα μπορέσει να καλύψει γρήγορα αυτή τη διαφορά του 1.2 εκ. συστημάτων, καθώς την άνοιξη περιμένουμε τόσο περισσότερες χώρες στις οποίες θα διατεθεί, όσο και το Titanfall, το οποίο πιθανώς θα χρησιμεύσει ως δεύτερη "εκκίνηση" του Xbox One σε πολλές αγορές. Όπως πάντα, ίδωμεν!