banner

CES 2022: Το όνομά του, επίσημα PlayStation VR2

H Sony αποκαλύπτει όλα τα τεχνικά στοιχεία του και τον πρώτο της τίτλο για το νέο της περιφερειακό

Σχεδόν έναν χρόνο μετά από την πρώτη φορά που η Sony μίλησε για τον διάδοχο του PlayStation VR - του περιφερειακού της εικονικής πραγματικότητα για το PS4 - γνωστοποιεί επιτέλους όλες τις τεχνικές πληροφορίες για το προϊόν αυτό στο πλαίσιο της CES 2022, συμπεριλαμβανομένου και του ονόματός του. Λέγεται, φυσικά, PlayStation VR2, όμως άλλα στοιχεία αναφορικά με αυτό κάθε άλλο παρά προβλέψιμα είναι: για παράδειγμα, το PSVR2 δεν θα απαιτεί εξωτερική κάμερα συνδεδεμένη με το PS5 για να λειτουργήσει (όπως χρειαζόταν το PSVR), ενώ θα συνδέεται με το νέο οικιακό σύστημα της Sony με ένα και μοναδικό καλώδιο USB-C.

Η Sony είναι σε θέση να καταργήσει το προαπαιτούμενο ύπαρξης εξωτερικής κάμερας για την λειτουργία του PSVR2 επειδή το ίδιο το "κράνος" του περιφερειακού περιέχει κάμερες που αναλαμβάνουν την ίδια λειτουργία (η ανίχνευση κίνησης με αυτόν τον τρόπο ονομάζεται inside-out tracking). Το PSVR2 επίσης υποστηρίζει την ανίχνευση της κίνησης των ματιών (eye tracking), δηλαδή μπορεί να αντιλαμβάνεται προς τα πού κοιτά ανά πάσα στιγμή ο παίκτης - οπότε μία απλή ματιά εξ μέρους του προς κάτι συγκεκριμένο μέσα στον εικονικό κόσμο των games του PSVR2 λογίζεται ως αλληλεπίδραση βάσει της οποίας μπορεί να ενεργοποιηθεί ή να συμβεί κάτι.

Η εταιρεία αποκαλεί όλες τις τεχνολογίες που "μεταφέρουν" στον παίκτη οπτικοακουστικά και άλλα ερεθίσματα μέσα από το εικονικό περιβάλλον των games του επερχόμενου περιφερειακού της "Sense Technology": την ανίχνευση της κίνησης των ματιών, την ανάδραση του "κράνους" που φορά ο παίκτης, τον ήχο 3D και τις πρόσθετες λειτουργίες των νέων χειριστηρίων Sense δηλαδή. Η ανάδραση του "κράνους" καθιστά περισσότερο αντιληπτές τις κινήσεις του παίκτη μέσα στο games του PSVR2 με μικροδονήσεις που ελέγχονται με λεπτομέρεια από τον εκάστοτε τίτλο, έτσι ώστε να αυξάνουν την αίσθηση της "επαφής" με το εικονικό περιβάλλον.

Ο ήχος 3D δεν χρειάζεται... ιδιαίτερη ανάλυση, προφανώς, όμως αξίζει να υπογραμμιστεί πως αποδίδεται με τον μηχανισμό Tempest του PlayStation5 - οπότε είναι αληθινά αντικειμενοστρεφής και πολυκατευθυντικός όπως π.χ. ο ήχος ποιότητας Dolby Atmos στις σύγχρονες ταινίες. Έχουμε ήδη δει σε ορισμένα games του PS5 πόσο απίθανη δουλειά μπορεί να κάνει ο μηχανισμός Tempest και σε περιβάλλον VR η αποτελεσματικότητά του θα είναι ακόμη μεγαλύτερη. Τα νέα χειριστήρια Sense, τέλος, προσφέρουν το ίδιο είδος απτικής ανάδρασης και τις "σκανδάλες" βαθμιαίας πίεσης που ενσωματώνουν τα χειριστήρια DualSense του PS5, οπότε η αλληπεπίδραση στα εικονικά περιβάλλοντα των games του PSVR2 θα είναι λεπτομερής και πειστική.

Ένα από τα σημαντικότερα στοιχεία ενός περιφερειακού εικονικής πραγματικότητας, το σύστημα απεικόνισής του, εμφανίζεται εντυπωσιακά εξελιγμένο στο PSVR2. Το προϊόν αυτό προσφέρει οθόνες OLED ανάλυσης 2000x2040 pixel σε κάθε μάτι, οπότε τα γραφικά που θα αποδίδει θα είναι κατά πολύ ανώτερα αυτών του αρχικού PSVR. Οι οθόνες αυτές λειτουργούν επίσης με ρυθμό ανανέωσης στα 90 ή 120 Hz, οπότε η κίνηση που θα αποδίδει το PSVR2 θα είναι κατά πολύ ομαλότερη. Το οπτικό πεδίο των 110 μοιρών κρίνεται επαρκές για σχεδόν κάθε είδους σενάριο χρήσης, ενώ υποστηρίζεται και η μερική απεικόνιση περιεχομένου (foveated rendering) σε επίπεδο συστήματος έτσι ώστε το PS5 να υπολογίζει μόνο το τμήμα εκείνο του εικονικού περιβάλλοντος που βλέπει ανά πάσα στιγμή ο παίκτης. Με την ισχύ και τις δυνατότητες που έχει να επιδείξει το PlayStation5, ακόμη και τα αρχικά games του PSVR2 θα είναι απείρως περισσότερο εντυπωσιακά από τα αρχικά που συνόδευσαν το PSVR στην πρεμιέρα του.

Μιλώντας για τα πρώτα games του PSVR2, η Sony εξέπληξε τους πάντες αποκαλύπτοντας την παρθενική δική της παραγωγή για το περιφερειακό εικονικής πραγματικότητας που σχεδίασε. Λέγεται Horizon: Call of the Mountain και λαμβάνει χώρα στον ίδιο κόσμο που έχουν αγαπήσει εκατομμύρια gamers από τις περιπέτειες της Aloy στο αρχικό Horizon (και στον ίδιο αυτού που θα κυκλοφορήσει τον Φεβρουάριο προφανώς). Ο τίτλος έχει δημιουργηθεί από την Guerilla και την Firesprite (μία από τις εταιρείες που εξαγόρασε πρόσφατα η Sony) και, κρίνοντας από το teaser trailer, βρίσκεται ήδη σε προχωρημένο στάδιο ανάπτυξης. Ιδανικά θα είναι ένας από τους τίτλους που θα συνοδεύσουν το PSVR2 στην εμπορική του πρεμιέρα.

Υπάρχουν φυσικά ουκ ολίγα που δεν γνωρίζουμε ακόμη για για το νέο περιφερειακό εικονικής πραγματικότητας της Sony's, όπως τον σχεδιασμό του, την ημερομηνία κυκλοφορίας του και την τιμή πώλησής του. Περιμένουμε... κάτι φουτουριστικό, τέλη του 2022 και όχι λιγότερα από €399 (πιθανώς περισσότερα) αντιστοίχως. Κανείς δεν γνωρίζει ακόμη με βεβαιότητα, προφανώς, καθώς η παραγωγή προϊόντων και της Sony συνεχίζει να επηρεάζεται από την παγκόσμια έλλειψη μικροεπεξεργαστών δεν θα επιλυθεί σύντομα. Τα όσα ήδη γνωρίζουμε, ωστόσο, είναι πολλά υποσχόμενα: το PSVR2, αν συνοδευτεί από αρκετά games επιπέδου ΑΑΑ στην αρχική φάση της πορείας του, μπορεί κάλλιστα να αποδειχθεί το σημαντικότερο προϊόν της αγοράς του gaming για το 2022. Για να δούμε... τί θα δούμε, λοιπόν!

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

banner

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ

banner
banner
banner