banner

Crysis 3 σε... υπερ-υπερυψηλή ευκρίνεια!

Ματιές στο μέλλον των... PS6 ή Xbox Three, με ειδική μετατροπή της έκδοσης για PC

Να, είναι παραδείγματα όπως αυτό που μας υπενθυμίζουν για ποιον ακριβώς λόγο, όσο κι αν αγαπάμε τα συστήματα ηλεκτρονικής διασκέδασης "του σαλονιού" - όπως τα PlayStation και Xbox - δεν θα σταματήσουμε ποτέ, μα ποτέ να ασχολούμαστε με το PC gaming σε υψηλό επίπεδο. Όσο κι αν "για ολίγους και εκλεκτούς" καταλήξει να είναι, αναλογικά με τα PS4/Xbox One, σε μερικά χρόνια. Ο λόγος είναι απλός: μόνο οι Η/Υ μπορούν να χαρίσουν, με την ευελιξία που προσφέρουν, μία "ματιά στο μέλλον" των 3D γραφικών και της οπτικής αναπαράστασης εικονικών κόσμων γενικότερα. Η απόδειξη; Αυτό το απίστευτο σετ από στιγμιότυπα που δημοσίευσε στο Flickr πριν από λίγες μέρες ένας PC gamer, πειραματιζόμενος με το διάσημο Crysis 3, σε ανάλυση όχι 4Κ, αλλά... 8Κ!

Ο K-Putt, όπως είναι το κωδικό όνομα του συγκεκριμένου χρήστη στο Flickr, βεβαίως δεν... "έτρεξε" το Crysis 3 σε ένα ισχυρό PC και συνέλαβε στιγμιότυπα "έτσι απλά". Κανένα video game αυτή τη στιγμή δεν υποστηρίζει "κανονικά" ανάλυση υψηλότερη των 4Κ (αφού δεν υπάρχουν αντίστοιχα monitor) και κανένας τίτλος για PC ούτως ή άλλως δεν υποστηρίζει "εσωτερικά", σε επίπεδο μηχανισμού παραγωγής γραφικών δηλαδή, τέτοιες αναλύσεις. Ο K-Putt χρησιμοποίησε ένα πρόγραμμα ονόματι On The Fly για να δημιουργήσει μία τροποποιημένη έκδοση του Crysis 3, η οποία επιτρέπει παρεμβάσεις σε αυτόν τον μηχανισμό παραγωγής γραφικών. Παράλληλα αξιοποίησε μία εφαρμογή ονόματι SweetFX, η οποία επεκτείνει τους τρόπους με τους οποίους ο μηχανισμός αυτός παράγει όλων των ειδών τα εφέ (shaders), επιτρέποντας επίσης παρέμβαση στα χρώματα.

Η διαδικασία δεν είναι ακριβώς... του ενός κλικ, το αποτέλεσμα ωστόσο δεν είναι τίποτε λιγότερο από συγκλονιστικό: ο K-Putt κατάφερε να συλλάβει στιγμιότυπα ανάλυσης 8000x3333 pixel (πολύ κοντά στα 7680x4320 pixel που είναι η επίσημη ανάλυση 8Κ), με το βάθος πεδίου και τα εφέ προσαρμοσμένα ανάλογα. Κάθε καρέ στην ανάλυση αυτή απαρτίζεται από 26.6 εκατομμύρια pixel - όταν ένα "απλής" σημερινής υψηλής ευκρίνειας απαρτίζεται από μόλις... 2 - και ως τυπική στατική εικόνα έχει μέγεθος 25 ΜΒ σχεδόν (!). Όπως εύκολα μπορεί να φανταστεί οποιοσδήποτε, η οπτική εντύπωση του Crysis 3 με αυτές τις προδιαγραφές δεν θυμίζει πλέον video game, αλλά φωτογραφία από έναν κόσμο που χρειάζεται να... υπενθυμίσει κανείς στον εαυτό του πως είναι εικονικός: η λεπτομέρεια στα πάντα σχεδόν ξεπερνά την οξύτητα της ανθρώπινης όρασης και θυμίζει περισσότερο ζωγραφισμένο εικαστικό (concept art) παρά ψηφιακό στιγμιότυπο. Είναι το είδος της οπτικής αναπαράστασης που συναντά κανείς σε μελλοντολογικές ταινίες, με τη διαφορά πως είναι εφικτό σήμερα, με το κατάλληλο hardware και software.

Οι φίλοι ή φίλες του Αθηνόραμα Digital που έχουν εντρυφήσει σε θέματα PC hardware θα παρατηρήσουν πως πάρα πολύ υψηλής ανάλυσης στιγμιότυπα συλλαμβάνουν εδώ και καιρό οι εταιρείες ανάπτυξης, ώστε να τα "κατεβάζουν" σε χαμηλότερη βελτιώνοντας την ποιότητά τους (downsampling). Θα παρατηρήσουν επίσης πως βρισκόμαστε το λιγότερο μία πενταετία, ίσως περισσότερο, από το χρονικό σημείο που PC games θα μπορούν να παιχθούν σε 8Κ με τρόπο ομαλό (30 καρέ το δευτερόλεπτο... πόσο μάλλον 60): ακόμη και "τερατώδεις" σημερινές κάρτες γραφικών, όπως η απλησίαστη nVidia Titan Z, δεν έχουν αρκετή ισχύ για να υπολογίσουν και να κινήσουν σχεδόν 27 εκατομμύρια pixel με άνεση. Θα έχουν και στις δύο περιπτώσεις δίκιο. Ένα Crysis 3 σε 8Κ δεν παύει να είναι, ωστόσο, εκείνη η "κλεφτή ματιά στο μέλλον" που μόνο ενθουσιασμό μπορεί να προκαλέσει στο κοινό που αγαπά την εξέλιξη των 3D γραφικών σε PC. Όσο για το κοινό που θα ενθουσιαζόταν έτσι για ένα αντίστοιχο σύστημα "σαλονιού"; Κανένας λόγος για άγχος: μέχρι το PlayStation6 και το Xbox Three... έχουμε καιρό!

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

banner

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ

banner
banner
banner