banner

Cyberpunk 2077

Με ατέλειες ακόμη, μοναδικό διαμάντι ούτως ή άλλως

Ακριβώς επειδή η Night City είναι συνολικά τόσο πειστική, και η ατμόσφαιρα που δημιουργεί είναι τόσο επιτυχημένη, τα καταγεγραμμένα προβλήματα και οι πολυσυζητημένες ατέλειες του Cyberpunk 2077 - που είναι πολλά και πολλές, όλων των ειδών και... μεγεθών - είναι αλήθεια πως ενοχλούν περισσότερο. Επιλέξαμε από την αρχή να ασχοληθούμε με την έκδοση για προσωπικούς υπολογιστές, αυτήν που θεωρητικά βρίσκεται στην καλύτερη κατάσταση από όλες τις υπόλοιπες, μα και πάλι ήταν δύσκολο να αγνοήσει κανείς τα "θέματα" που εμφανίζονται κάθε λίγο και λιγάκι, αλλοιώνοντας αυτήν την αίσθηση του "βρίσκομαι αλλού" (ενίοτε εκνευριστικά).

Την ημέρα που γράφονταν αυτές οι γραμμές το Cyberpunk 2077 είχε ήδη δεχθεί σε 10 ημέρες, 5 διορθωτικές ενημερώσεις - και στο πλάνο της CD Projekt RED βρίσκονται πολύ περισσότερες, μικρές και μεγάλες, για τους επόμενους 3 ή 4 μήνες το λιγότερο. Θα μας εμπόδιζε η ολοφάνερα ανέτοιμη κατάσταση στην οποία ξεκίνησε το Cyberpunk 2077 να το παίξουμε από την πρώτη μέρα; Κατηγορηματικά όχι και δεν το μετανοιώνουμε σε καμία περίπτωση. Θα προτιμούσαμε όμως να μην γινόταν διαθέσιμος ο συγκεκριμένος τίτλος, μετά από τόσων ετών αναμονή και με τόσο μεγάλες προοπτικές και φιλοδοξίες, σε αυτήν την μορφή - έστω κι αν κατανοούμε πως ήταν πολλοί, και όχι μόνο ένας ή δύο, οι λόγοι για τους οποίους εν τέλει κυκλοφόρησε φέτος.


Ένας από τους σημαντικότερους λόγους, πάντως, να ασχοληθεί κανείς με το Cyberpunk 2077 σήμερα είναι ο τεχνικός του τομέας - ειδικά στην έκδοση για PC που είναι η μακράν αρτιότερη. Ειδικά για αυτόν τον τίτλο δανειστήκαμε έναν Η/Υ βασισμένο σε επεξεργαστή Intel Core i9 9900K, 32GB μνήμης και κάρτα γραφικών GeForce RTX 3090, ακριβώς για να αντιμετωπίσουμε όσο το δυνατόν λιγότερες δυσκολίες όσον αφορά στην απόδοση και... η CD Projekt RED κατόρθωσε να μάς κάνει να αισθανθούμε ακόμη κι έτσι μειονεκτικά: το CP2077 δεν πλησίασε ποτέ τα πολυπόθητα 120 καρέ που θα μας έδιναν την δυνατότητα να το θαυμάσουμε τέλεια στην LG 48CX OLED - ενώ και τα σταθερά 60 σε ανάλυση 4Κ με όλους τους ποιοτικούς δείκτες στο maximum υπήρξαν σημεία όπου δεν ήταν εγγυημένα. Με προσαρμογές και προσεκτική ρύθμιση παραμέτρων, πάντως, η απόδοση σε 4Κ/60 είναι εφικτή (πιθανώς και με λιγότερο ισχυρά PC).

Ιδιαίτερης αναφοράς αξίζουν δύο πράγματα στην έκδοση του Cyberpunk 2077 για PC: η απόδοση γραφικών με την τεχνολογία raytracing και η χρήση της λειτουργίας DLSS στις κάρτες γραφικών της nVidia. Όσον αφορά στην πρώτη το οπτικό αποτέλεσμα είναι σε περιπτώσεις απίθανα εντυπωσιακό και σαφέστατα παράδειγμα της κατεύθυνσης στην οποία θα κινηθούν τα γραφικά των video games στο μέλλον (κι ας είδαμε οριακά 35-40 καρέ στο δανεικό PC με το RT ενεργοποιημένο!). Όσον αφορά στην δεύτερη, δικαίως η nVidia προωθεί αυτήν την λειτουργία ως... θαυματουργή: ο ποιοτικός εσωτερικός "πολλαπλασιασμός γραμμών" που κάνει θα επιτρέψει σε πολλούς PC gamers να απολαύσουν το CP 2077 σε αναλύσεις 1080p/1440p με αξιοπρεπέστατη ποιότητα γραφικών και ρυθμούς ανανέωσης. Όντως... σχεδόν μαγικό!


Σε κάθε περίπτωση ο τίτλος της CDPR είναι ένα από τα ομορφότερα games που έχουν κυκλοφορήσει όχι μόνο μέσα στο 2020 αλλά... ever - και η αλήθεια είναι πως τού αξίζουν ισχυρά συστήματα που το αναδεικνύουν (γι' αυτό περιμένουμε ανυπόμονα και τις εκδόσεις του για PS5/Xbox Series X το 2021). Στο ίδιο υψηλό επίπεδο κινείται και η όλη παρουσίαση, και ο έλεγχος, και οι εκτενείς ρυθμίσεις για κυριολεκτικά ο,τιδήποτε θα ήθελε να ρυθμίσει κανείς. Τα ηχητικά εφέ είναι άψογα, ενώ εξαιρετική δουλειά έχει γίνει στον τομέα του soundtrack: όχι μόνο το υπογράφουν πολλοί γνωστοί κι αναγνωρισμένοι καλλιτέχνες - ανάμεσά τους και η δική μας Έλενα Χαρμπίλα/Kid Moxie - αλλά προσφέρει ποικιλία πρωτόγνωρη και παίζει σημαντικό ρόλο στην ατμόσφαιρα του τίτλου, ακόμη και μόνο ως... πρόγραμμα ραδιοφώνου με διαφορετικής μουσικής σταθμούς κατά την περιπλάνηση με το αυτοκίνητο στην Night City.

Όταν όλα έχουν ειπωθεί; Επιτυχία. Ομολογούμε ανοιχτά πως όταν ξεκινήσαμε να παίζουμε το Cyberpunk 2077 το κάναμε με περιέργεια μεγάλη κι αμφιβολίες πολλές συνάμα - και όταν αρχίσαμε να συναντάμε ένα-ένα τα προβλήματα ήλθε... και ο θυμός να προστεθεί στο remix συναισθημάτων.


Όμως μετά από αρκετές ώρες παιχνιδιού απλώς δεν γίνεται να μην εκτιμήσει κανείς την απίστευτη δουλειά, την... παθολογική εμμονή στην λεπτομέρεια και εν τέλει την φιλοδοξία που χαρακτηρίζει τον τίτλο της CD Projekt RED. Αυτή ακριβώς η φιλοδοξία είναι που έπρεπε να είχε ληφθεί "στα υπ' όψιν" εξ αρχής και εκδόσεις για τα αρχικά PS4/Xbox One να μην είχαν κυκλοφορήσει: όσα προβλήματα και να λυθούν με διορθωτικές ενημερώσεις, σε αυτά τα δύο συστήματα (τεχνολογίας 2012 ας μην ξεχνάμε) το Cyberpunk 2077 δεν πρόκειται ποτέ να αποδοθεί όπως του αξίζει. Οι κάτοχοι ισχυρών PC όμως - ή PS5/Xbox Series X όπου οι εκδόσεις PS4/XO του CP 2077 αποδίδουν πολύ καλύτερα - το οφείλουν στον εαυτό τους να προσπεράσουν τις ατέλειες και να παίξουν τον τίτλο της CDPR σήμερα. Γιατί είναι, πολύ απλά, μοναδικός.

Βαθμολογία: 9 αστεράκια αθηνόραμα digital - top spot

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

banner

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ

banner
banner
banner