Υπάρχει μία μικρή ή και... μεγάλη - ανάλογα με την οπτική γωνία από την οποία βλέπει το θέμα κανείς - διαστροφή στον κλάδο του ειδικού Τύπου, η οποία μόνο διαστάσεις επιδημικές μπορεί να παρατηρήσει κανείς πως έλαβε με την επικράτηση του Web: η... μανία για "αποκαλύψεις" νέων προϊόντων και υπηρεσιών που οι εταιρείες τους δεν είναι έτοιμες ακόμη να δημοσιοποιήσουν για οποιοδήποτε δικό τους λόγο. Ίσως η τάση έχει τις ρίζες της στα... "θέματα-λαυράκια" που άλλοτε αποτελούσαν το λόγο ύπαρξης της ερευνητικής δημοσιογραφίας (με τη διαφορά ότι εκείνα είχαν σημασία για πολύ κόσμο κι όχι για ένα σαφώς μικρότερο κοινό). Στην περίπτωση των Web sites - γιατί εκεί πια γίνεται η συντριπτική πλειοψηφία των "αποκαλύψεων" - η ίδια τάση έχει ως κίνητρο τα αυξημένα pageviews και το όποιο πρεστίζ υποτίθεται πως προσδίδει στο μέσο η "πρωτιά" της σχετικής είδησης. Ο όλος μηχανισμός κάποιες φορές λειτουργεί υπέρ του καταναλωτή (για να τον αποτρέψει να αγοράσει ένα προϊόν ενώ το επόμενο καλύτερο βρίσκεται πολύ κοντά στην κυκλοφορία για παράδειγμα), ενίοτε όμως έχει συνέπειες απρόβλεπτες και σοβαρές. Κάτι που οι εταιρείες γνωρίζουν και φοβούνται, χωρίς αυτό να σημαίνει πως κάνουν απαραίτητα ό,τι μπορούν ώστε να μην υπάρχουν... διαρροές.
Την ώρα που γράφονται αυτές οι γραμμές έχουν ολοκληρωθεί και οι τρεις συνεντεύξεις Τύπου των Microsoft, Sony και Nintendo στο πλαίσιο της μεγαλύτερης έκθεσης για την ηλεκτρονική διασκέδαση, της Ε3. Και όλοι σχεδόν συμφωνούν στο εξής: η press conference της Sony κατέληξε να είναι σχεδόν αδιάφορη, επειδή τα περισσότερα σημαντικά πράγματα που η εταιρεία είχε να αποκαλύψει, είχαν διαρρεύσει στο Web ημέρες, εβδομάδες ή και μήνες πριν. Τα τεχνικά χαρακτηριστικά του νέου PSP. Η ημερομηνία κυκλοφορίας του. Η τρίτη δημιουργία της ομάδας ανάπτυξης του Ico. Το Gran Turismo PSP. Το νέο χειριστήριο ανίχνευσης κίνησης στο χώρο. Όλα είχαν διαρρεύσει σε φωτογραφίες ή video πολύ πριν την Ε3. Η μόνη πραγματική έκπληξη που δεν περίμενε κανείς ήταν η ανακοίνωση του Final Fantasy 14 για κάποια στιγμή στο μέλλον, κι αυτή ακόμη "πνίγηκε" στην ασάφεια ενός αποστειρωμένου trailer.
Τo αποτέλεσμα ήταν εν τέλει το εξής: μία συνέντευξη Τύπου που θα μπορούσε κάλλιστα να είχε δημιουργήσει αίσθηση και την όχι αδικαιολόγητη εντύπωση πως η Sony μπορεί να εκπλήξει το σύνολο της αγοράς αν το θέλει, δεν συνέβη ποτέ. Την παρακολουθήσαμε σαν... ντοκυμαντέρ, περιμένοντας πότε θα επιβεβαιωθούν τα όσα ήδη γνωρίζαμε - ακόμη και τα στελέχη της ιαπωνικής εταιρείας έκαναν πικρό χιούμορ επί σκηνής για το θέμα, γνωρίζοντας πολύ καλά το ίδιο πράγμα. Φυσικά, θα υπάρξουν κι εκείνοι που θα θέσουν δύο ζητήματα: ότι αφενός και τις προθέσεις της Microsoft για το δικό της νέο σύστημα χειρισμού γνωρίζαμε (αλλά ότι αυτό δεν κατέστησε την παρουσίαση λιγότερο εντυπωσιακή), ότι αφετέρου είναι ευθύνη της κάθε εταιρείας να κρατά ερμητικά προφυλαγμένα τα σχέδιά της και να μην επιτρέπει "διαρροές" (όπως κάνει με σχετικά καλύτερο τρόπο η Apple). Θα συμφωνήσουμε και στα δύο. Όμως με τη μανία των "νέων δημοσιογράφων" για την επόμενη "αποκάλυψη", θα είναι η Sony το τελευταίο "θύμα" αυτής της... μικρής διαστροφής; Υποψιαζόμαστε πως όχι.