Από μερικές συγκεκριμένες απόψεις, η εταιρεία εκ των τριών πρωταγωνιστικών στο χώρο του home entertainment με τα περισσότερα να αποδείξει στη φετινή Ε3 ήταν η Sony. Και αυτό όχι τόσο επειδή άλλοτε τύγχανε μακράν της πρώτης θέσης, ενώ τώρα όχι, αλλά κυρίως επειδή είναι οι χειρισμοί και οι επιλογές της και όχι το PS3 ή το PSP (τα οποία είναι εξαιρετικά ως προϊόντα per se) που ευθύνονται γι' αυτό. Στην Ε3 2009, λοιπόν, περιμέναμε με ανυπομονησία να διαπιστώσουμε τί σχεδιάζει να κάνει η ιαπωνική εταιρεία ώστε τα δύο PlayStation να αποκτήσουν ισχυρότερη θέση στην αγορά και να προσφέρουν περισσότερα πράγματα σε μεγαλύτερο κοινό. Όπως αποδείχθηκε, η Sony είχε όλη την καλή διάθεση να ικανοποιήσει τους πάντες, όμως δύο παράγοντες τής στέρησαν τελικά μία αληθινά θεαματική παρουσία: η επίδειξη του Project Natal της Microsoft την προηγούμενη ημέρα (που ομολογουμένως ήταν εντυπωσιακότερη απ' ότι περίμενε οποιοσδήποτε) αλλά, πολύ περισσότερο, οι... διαρροές.
Οι τελευταίες ήταν, ουσιαστικά, το πρόβλημα. Ο σχεδιασμός και τα τεχνικά χαρακτηριστικά του νέου PSP. Η ημερομηνία κυκλοφορίας του. Η τρίτη δημιουργία της ομάδας ανάπτυξης του Ico. Το Gran Turismo PSP. Το νέο χειριστήριο ανίχνευσης κίνησης στο χώρο. Όλα είχαν διαρρεύσει στο Web ημέρες, εβδομάδες ή και μήνες πριν την Ε3, με αποτέλεσμα μία θριαμβευτική συνέντευξη Τύπου και μία γενικότερη παρουσία που θα μπορούσε κάλλιστα να είχε δημιουργήσει αίσθηση, να μη συμβεί ποτέ. Παρακολουθήσαμε την press conference σαν... ντοκυμαντέρ, περιμένοντας πότε θα επιβεβαιωθούν τα όσα ήδη γνωρίζαμε - ακόμη και τα στελέχη της ιαπωνικής εταιρείας έκαναν πικρό χιούμορ επί σκηνής για το θέμα, γνωρίζοντας φυσικά το ίδιο πράγμα. Kάποιοι θα υποστηρίξουν ότι και τις προθέσεις της Microsoft για το δικό της νέο σύστημα χειρισμού γνωρίζαμε (αλλά ότι αυτό δεν κατέστησε την παρουσίαση λιγότερο ενδιαφέρουσα), μα και ότι είναι ευθύνη της κάθε εταιρείας να προφυλάσσει τα σχέδιά της και να μην επιτρέπει "διαρροές". Θα συμφωνήσουμε, απλώς... κρίμα.
Σε κάθε περίπτωση, και μόνο ο αριθμός και το εύρος των ανακοινώσεων "έσωσαν την κατάσταση" σε έναν βαθμό, αποδεικνύοντας παράλληλα την πρόθεση της Sony να επενδύσει σημαντικά στα δύο της φορμά. Όσον αφορά στο PS3, είχαμε την ευκαιρία να παρακολουθήσουμε trailer των δικών της ΑΑΑ τίτλων, από τα Uncharted 2 και MAG, έως τα Heavy Rain, God of War III και και Gran Tusimo 5. Από τα προαναφερθέντα, τα 3 τελευταία δεν θα είναι διαθέσιμα μέσα στο 2009, με το GT5 να αποφεύγει για άλλη μια φορά να δεσμευτεί σε ημερομηνία κυκλοφορίας. Επισημοποιήθηκε όμως το... "Trico", που είναι πλέον γνωστό με το όνομα The Last Guardian - επίσης προγραμματισμένο για κυκλοφορία το 2010 - ενώ αποκαλύφθηκε το ModNation Racers, ένας τίτλος αγώνων ταχύτητας cartoony τεχνοτροπίας, που όμως προσφέρει εκπληκτικές δυνατότητες δημιουργίας και δημοσίευσης στο Internet υλικού από τους ίδους τους χρήστες α λα Little Big Planet, τόσο για τα οχήματα όσο και για τις αγωνιστικές πίστες.
Περισσότερο ενδιαφέρον είχαν οι αποκαλύψεις που... κατάφεραν να μη διαρρεύσουν. Η πρώτη σχετίζεται όχι με το Final Fantasy XIII, το οποίο θα κυκλοφορήσει και για Xbox 360, αλλά με το FFXIV (!), το οποίο θα είναι αποκλειστικό στο PS3 και online. Με μη ανακοινώσιμη ημερομηνία κυκλοφορίας για τον τίτλο αυτό της Square, δεν γνωρίζουμε αν θα είναι το πρώτο MMORPG για hi-def σύστημα οικιακής ψυχαγωγίας, αλλά θα είναι σίγουρα από τα πρώτα (και καιρός ήταν). Η δεύτερη ανακοίνωση σχετίζεται με ένα νέο franchise που ξεκινά η RockStar των Grand Theft Auto, ονόματι Agent, το οποίο θα είναι επίσης αποκλειστικό στο PS3. Oύτε αυτό έχει συγκεκριμένο χρονικό πλαίσιο κυκλοφορίας και ενδέχεται να μην ξανακούσουμε γι' αυτό μέχρι το 2010 το νωρίτερο - αν κινείται στα γνωστά πλαίσια ποιότητας της RockStar, όμως, είναι σημαντικότατη προσθήκη στο μελλοντικό "οπλοστάσιο" του PS3.