Τυχαίο; Δεν νομίζουμε: κάθε PlayStation που διέθεσε η Sony στην αγορά τα τελευταία 15 χρόνια συνοδεύτηκε στην πρεμιέρα του από ένα Wipeοut. Η προγραμματιστική του ομάδα, το Studio Liverpool, έχει μεγάλη τεχνογνωσία και την ικανότητα να εκμεταλλεύεται το νέο hardware πιο γρήγορα απ' ότι άλλοι - και το αποτέλεσμα είναι γνωστό. Από το αρχικό Wipeout του πρώτου PlayStation (που χάρισε στο σύστημα της Sony τη lifestyle πλευρά του) και το Wipeout Fusion του PS2, μέχρι το Wipeout Pure στο PSP και το Wipeout HD στο PS3, ο φουτουριστικός τίτλος ταχύτητας επεδείκνυε κάθε φορά τί είναι ικανό να αποδώσει κάθε σύστημα της ιαπωνικής εταιρείας με τρόπο εντυπωσιακό κι επιτυχημένο. Ε, τις καλές παραδόσεις καλό είναι να... τις κρατάμε! Το Wipeout 2048 είναι το νέο μέλος της οικογένειας και το πρώτο για το νέο φορητό σύστημα της Sony, το PS Vita. Στην Ε3 2011 είχαμε την ευκαιρία να παίξουμε με μία προέκδοσή του, αλλά και να συζητήσουμε με τον επικεφαλής παραγωγής του - οι εντυπώσεις μας και άλλες πληροφορίες, ακολουθούν.
Για τους φίλους και τις φίλες που είχαν επαφή με κάποιο από τα παρελθόντα Wipeout και αναρωτιώνται σχετικά, το 2048 δεν είναι κάποιου είδους remake ή επανέκδοση υπάρχοντος μέλλοντος της θρυλικής οκογένειας τίτλων όπως. π.χ. το Pulse. Είναι παραγωγή που έχει γίνει εξ αρχής για το Vita, ακριβώς επειδή το Studio Liverpool και η Sony ήθελαν εξ αρχής να επιδείξουν τα πλεονεκτήματα του νέου φορητού συστήματος. Στο πλαίσιο της έκθεσης παίξαμε δύο πίστες, μία γνώριμη και μία ολοκαίνουργια, για τη γνώριμη ωστόσο υπήρχε λόγος που θα εξηγήσουμε σε λίγο - με αυτήν την εξαίρεση, το Studio Liverpool στοχεύει στην πλουσιότερη έως σήμερα έκδοση Wipeout όσον αφορά τον αριθμό από αγωνιστικές πίστες και όπλα, επιλογές παιχνιδιού, αλλά και συνοδευτική μουσική. Η διαδικασία ανάπτυξης έχει ξεκινήσει από τα τέλη της περασμένης χρονιάς και ο στόχος είναι το Wipeout 2048 να συνοδεύει το PS Vita στα καταστήματα τα Χριστούγεννα.
Ο χειρισμός των γνωστών αντιβαρυτικών οχημάτων στο νέο Wipeout γίνεται με δύο τρόπους: είτε με τον τυπικό των αναλογικών χειριστηρίων - οι διπλοί και καλύτεροι μοχλοί κάνουν τη διαφορά με το παρόν PSP αμέσως αισθητή - είτε με τον αισθητήρα κίνησης που ενσωματώνει το Vita, όπως έχουμε ξαναδεί π.χ. σε games του iPhone. Ο παίκτης, με άλλα λόγια, "γέρνει" δεξιά-αριστερά τη συσκευή και το σκάφος του στην πίστα στρίβει ανάλογα. Για προφανείς λόγους εμείς προτιμήσαμε τον πρώτο τρόπο χειρισμού και μάς φάνηκε ακριβέστερος, είναι ωστόσο πολύ πιθανό ένα ποσοστό των ανθρώπων που θα αγοράσουν σε πρώτη φάση το PlayStation Vita να μην έχουν απαραίτητα το υπόβαθρο του PSP ή άλλων Wipeout, αλλά κινητών τηλεφώνων - και αυτοί να προτιμήσουν το χειρισμό μέσω του αισθητήρα.