Ας είμαστε ειλικρινείς: τόσο εμείς, όσο και όλος ο δημοσιογραφικός χώρος της ηλεκτρονικής ψυχαγωγίας, οι εμπορικοί συνεργάτες της Microsoft, αλλά κυρίως οι gamers... ένα συγκεκριμένο πράγμα ζητούσαν από την παρουσία της εταιρείας στη φετινή Ε3. Να αποζημιωθούν για την - ανάμικτων εντυπώσεων στην καλύτερη, αρνητικών στη χειρότερη - προσέγγιση που επέλεξε η Microsoft κατά την αποκάλυψη του Xbox One πριν από μερικές εβδομάδες. Αυτή τη φορά ο τρόπος με τον οποίο ο κολοσσός του Redmond έπρεπε να απευθυνθεί στο κοινό που ενδιαφέρεται για τα video games και εν δυνάμει το Xbox One, όφειλε να είναι εντελώς διαφορετικός. Ευτυχώς, ήταν.
Η συνέντευξη Τύπου που έδωσε η Microsoft στον χώρο του Galen Center, στο κέντρο του Los Angeles, ήταν όπως θα θέλαμε να είναι όλες οι εκδηλώσεις αυτού του είδους: σχετικά σύντομη, περιεκτική και με καλό ρυθμό. Η αμερικανική εταιρεία δεν αναλώθηκε σε στοιχεία πωλήσεων, δεν στάθηκε σε κανένα από τα τμήματα της παρουσίασης περισσότερο απ' όσο θα έπρεπε, δεν πλατύασε πουθενά και δεν συμπεριέλαβε σχεδόν τίποτε για εντυπωσιασμό και μόνο. Το σημαντικότερο: επικεντρώθηκε αποκλειστικά στα games, μην κάνοντας λόγο για Δικτυακές υπηρεσίες, συνεργασίες με παρόχους περιεχομένου ή λειτουργίες του Xbox One που δεν σχετίζονται με αυτά. Ήταν απόλυτα συγκεντρωμένη σε αυτό που έπρεπε να προσφέρει και, για το λόγο αυτό, η συγκεκριμένη συνέντευξη Τύπου ήταν σαφώς η καλύτερη των τελευταίων 3 ετών το λιγότερο.
Για τα games του Xbox One που παρουσιάστηκαν κάνουμε αναλυτικά λόγο σε σχετικό άρθρο, όπως και για τα τελευταία games του Xbox 360. Για την τιμή πώλησής του καταθέτουμε επίσης σε ξεχωριστό άρθρο τη γνώμη μας, ενώ σχολιασμού αξίζει βεβαίως και το γεγονός ότι το Xbox One θα διατεθεί σε 21 χώρες φέτος και όχι σε περισσότερες. Όμως η συνολική εντύπωση που αποκομίσαμε από τη συνέντευξη Τύπου της Microsoft είναι θετική. Ναι, η αμερικανική εταιρεία σε σημαντικό βαθμό... "εξιλεώθηκε", υπό την έννοια πως έδειξε να κατανοεί τη σημασία που έχουν οι gamers για την επιτυχία του συστήματός της - ειδικά κατά το πρώτο τμήμα της διαδρομής του στην αγορά. Το Xbox One έχει όλες τις προδιαγραφές που θα του επιτρέψουν να γίνει ένα άριστο σύστημα ηλεκτρονικής διασκέδασης και αυτό, τουλάχιστον, το απέδειξε η Microsoft.
Δεν αμφιβάλλει κανείς για το γεγονός ότι τα σχέδια της αμερικανικής εταιρείας για "γεφύρωση" του Xbox One με PC ή tablets με Windows 8 και τα smartphones με Windows Phone 8 είναι ευρύτερα. Όμως τα σχέδια αυτά "δεν πάνε πουθενά" αν πρώτα δεν αγοράσουν το Xbox One οι περίφημοι early adopters, οι άνθρωποι δηλαδή που μπορούν και θέλουν να αγοράζουν τεχνολογικά προϊόντα πρώτοι. Και αυτοί, στη συγκεκριμένη περίπτωση, είναι εκ των πραγμάτων gamers.
Eκεί βρίσκεται, πιθανώς, ο μόνος προβληματισμός μας όσον αφορά στη συνέντευξη Τύπου της Microsoft για το Xbox One. Αφενός, δεν "συγκρατήσαμε" κανέναν τίτλο συγκεκριμένα ως system seller, ως παραγωγή δηλαδή για την οποία αξίζει να αγοράσει κανείς το σύστημα. Αφετέρου, σχεδόν όλα τα games που επιδείχθηκαν ήταν μεν εντυπωσιακά, αλλά το μοτίβο τους γνώριμο, το στυλ τους πάρα πολύ κοντά στα games που ήδη παίζουμε, η συνολική "γεύση" τους υπερβολικά οικεία. Και, για να είμαστε ειλικρινείς, ανυπομονούσαμε να δούμε κάτι άλλο: όχι παρόντα games με υψηλότερου επιπέδου τεχνικό τομέα, αλλά games αληθινά "επόμενης γενιάς", που δεν είναι εφικτό να έχουμε σήμερα. Αυτό δεν το διακρίναμε κάπου. Θα το διακρίνουν οι αφοσιωμένοι gamers και, αν όχι, θα επενδύσουν στο Xbox One και θα του δώσουν την πίστωση χρόνου που χρειάζεται για να προσφέρει κάτι τέτοιο; Μέσα στο επόμενο δωδεκάμηνο, θα γνωρίζουμε!