banner

Ε3 2013: o απολογισμός

Η πρώτη μάχη, ο πόλεμος στον ορίζοντα και οι... ήδη ηττημένοι

Το έχουμε υποστηρίξει ξανά και ξανά (και ξανά) στο παρελθόν: σε δύο επίπεδα κινείται η έκθεση της E3, η μεγαλύτερη στην αγορά της ψηφιακής διασκέδασης. Στο επίπεδο της ουσίας, προετοιμάζοντας το κοινό που ενδιαφέρεται για το gaming όσον αφορά στο τί θα τού προτείνει για τα Χριστούγεννα και αργότερα... αλλά και στο επίπεδο των εντυπώσεων, όπου το λόγο έχει το marketing και οι κινήσεις εμπορικής στρατηγικής. Η φετινή Ε3, στην οποία είχαμε την είσοδο όχι ενός, αλλά δύο νέων συστημάτων ηλεκτρονικής διασκέδασης, αναπόφευκτα θα κινούνταν στο επίπεδο των εντυπώσεων περισσότερο απ' ότι οι προηγούμενες. Ακόμη κι έτσι, ωστόσο, από τις εντυπώσεις μπορούν να εξαχθούν συμπεράσματα. Ουκ ολίγα, για την ακρίβεια, και σημαντικά.

Συμπέρασμα Νο 1: η νέα γενιά games έρχεται, έχει όμως πολλά να αποδείξει. Τα PS4 και Xbox One (και σε καμία περίπτωση το WiiU) είναι τα συστήματα με τα οποία ξεκινά "η επόμενη γενιά gaming"... όμως τα ίδια τα games πρώτης γενιάς που και τα δύο επέδειξαν δεν είναι τόσο εντυπωσιακά όσο η διαφορά ισχύος με τους προκατόχους τους θα υποννοούσε. Είναι πιο όμορφα, ναι, αλλά όχι καταλυτικά καλύτερα. Συν τοις άλλοις, δεν είδαμε αρκετές "φρέσκες ιδέες" στις συνεντεύξεις Τύπου τους και στον εκθεσιακό χώρο, όσες είναι εφικτό και χρειάζονται (όλοι χρειαζόμαστε) να προσφέρουν. Αντιλαμβανόμαστε τη σημασία του "να βρίσκεται εκεί" μια εταιρεία στο ξεκίνημα δύο νέων φορμά με τίτλους της, όπως και τη σημασία του να έχουν τα φορμά αυτά στην αρχή όσο το δυνατόν πιο πολλούς τίτλους. Όμως το ελαφρυντικό της "πρώτης γενιάς τίτλων" το έχουμε δώσει υπερβολικά πολλές φορές πια. Αυτή τη φορά, σε περιβάλλον ανάπτυξης PC, έπρεπε να είχαν γίνει περισσότερα - και θα πρέπει να συνεχίσουμε να πιέζουμε, δημοσιογράφοι και καταναλωτές, γι' αυτά.

Συμπέρασμα Νο 2: οι αφοσιωμένοι gamers είναι ακρογωνιαίος λίθος... που καλύτερα να μην μετατοπίζεις "ελαφρά τη καρδία". Η Microsoft δεν θα βρισκόταν ποτέ στη σημερινή της θέση χωρίς τους παίκτες που αγαπούν τα video games σταθερά και όχι ως χόμπι περαστικό, που επενδύουν χρόνο και χρήμα σ' αυτά. Αυτοί, με την υποστήριξή τους, την οδήγησαν στην εμπορική επιτυχία... και η αμερικανική εταιρεία το ξέχασε, αν κρίνει κανείς από τις επιλογές της στα ψηφιακά μέτρα προστασίας και την διαχείριση των δικαιωμάτων χρήσης στο Xbox One. Μέσα σε διάστημα λίγων εβδομάδων το νέο Xbox απέκτησε... φανατικά εχθρικό κοινό, το οποίο εντοπίζεται ακριβώς σε αυτήν την κατηγορία των αφοσιωμένων gamers (κάτι που επικοινωνιακά εκμεταλλεύτηκε η Sony φυσικά). Θα έχει ενδιαφέρον να δούμε πώς θα χειριστεί το θέμα η Microsoft ως το Νοέμβρη.

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

banner

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ

banner
banner
banner