banner

E3 2013: Συνέντευξη, Guillaume de Fondaumiere

Εν όψει Beyond, απαντήσεις από τον πρόεδρο της Quantic Dream

Πολλοί επιμένουν πως αυτή η "γεφύρωση" των μηχανισμών που χαρακτηρίζουν ένα video game και αυτών που κάνουν μία ταινία αυτό που είναι, πρακτικά δεν είναι εφικτή. Και επειδή οι τίτλοι της Quantic Dream δίνουν ιδιαίτερη έμφαση στους δεύτερους, έχετε δεχθεί επικρίσεις. Τί θα απαντούσατε σε αυτές;
Κατ' αρχήν, την κριτική δεν την φοβηθήκαμε ποτέ και την καλωσορίζουμε - αλλά την εποικοδομητική, όχι την κακοπροαίρετη κι επιφανειακή. Μάς είχε καταπλήξει, στις ημέρες του Heavy Rain, το πόσοι άνθρωποι εξέφρασαν αρνητική γνώμη γι' αυτό χωρίς να έχουν παίξει ούτε για δέκα λεπτά τον τίτλο. Υποθέτουμε ότι αρνητικά σχόλια, στηριγμένα μόνο στα... video του YouTube, θα ακούσουμε και για το Beyond. Όμως συνεχίζουμε να πιστεύουμε πως αυτό που κάνουμε - να "κλείνουμε το χάσμα" ανάμεσα στις ταινίες και τα video games - είναι σημαντικό για την αγορά, το αποτέλεσμα των προσπαθειών μας είναι κάθε φορά μοναδικό στο είδος του, είναι αξιόλογη επίδειξη δυνατοτήτων του εκάστοτε συστήματος και μία αλληλεπιδραστική εμπειρία που προκαλεί αληθινά συναισθήματα στον παίκτη. Γι' αυτό και θα συνεχίσουμε να ακολουθούμε αυτήν την προσέγγιση.

Είμαστε βέβαιοι πως, ως συνεπικεφαλής μιας εταιρείας που επιδιώκει να αποδώσει κινηματογραφικά το φωτορεαλισμό στα video games, ο όρος "uncanny valley" σάς είναι οικείος (σ.σ. είναι το φαινόμενο κατά το οποίο ο ανθρώπινος εγκέφαλος, όσο πιο αληθοφανή γίνονται τα τρισδιάστατα γραφικά και η πιστότητά τους, τόσο περισσότερα αφύσικα στοιχεία εντοπίζει σε αυτά). Πιστεύετε ότι θα την... ξεπεράσουμε τη χαράδρα αυτή με το PlayStation4, για παράδειγμα;
Φυσικά και είμαστε αντιμέτωποι με το νόημα της έκφρασης "uncanny valley", από τις μέρες του Farenheit κιόλας (σ.σ. τίτλος της Quantic Dream για PS2 το 2005). Και στο σινεμά, με ταινίες όπως π.χ. τα Final Fantasy της Square, το ίδιο παρατηρείται. Το PlayStation4 - από όσα λίγα έχουμε δει μέχρι στιγμής εσωτερικά γιατί είχαμε εστιάσει στο Beyond - είναι πολύ ισχυρό σύστημα και θα μάς επιτρέψει να "αφήσουμε πίσω μας" πολλούς σημερινούς περιορισμούς. Το αν και κατά πόσο θα αποδειχθεί αρκετά ισχυρό σε βάθος π.χ. τετραετίας ή πενταετίας, ώστε να έχουμε μεγιστοποιήσει την εξοικείωσή μας με αυτό και να εισπράξουμε τα ανάλογα αποτελέσματα, δεν μπορώ να γνωρίζω από τώρα.

Από την άλλη, αν το 2006 που διέθεσε το PlayStation3 η Sony στην αγορά, μού δείχνατε το video της Kara (σ.σ. το περίφημο tech demo του PS3 που είχε δημιουργήσει αίσθηση πέρυσι), δεν θα σας πίστευα! Τεχνολογία από αυτό το demo χρησιμοποιήθηκε στο Beyond και τεχνολογία ακόμη αποδοτικότερη είναι υλοποιήσιμη με άνεση στο PS4. Το μόνο σίγουρο είναι πως θα προσπαθούμε πάντοτε να ωθούμε τα όρια του τί θεωρείται "εφικτό" σε κάθε σύστημα για το οποίο αναπτύσσουμε games. Αυτό είναι υπόσχεση!

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

banner

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ

banner
banner
banner