Killzone Shadowfall
Τα shoot' em up πρώτου προσώπου είναι δημοφιλέστατη κατηγορία games στα μάτια των λεγόμενων early adopters - σε αυτούς που στοχεύει το PS4 το Νοέμβρη - και το Killzone έχει "καλλιεργημένο" όνομα ήδη. Φυσιολογική ως επιλογή το Shadowfall, λοιπόν. Είναι δε και ο τίτλος εκ των τριών που αποπνέει τη θετικότερη εντύπωση: η διαφορά στα γραφικά σε σχέση με το Killzone του PS3 είναι ολοφάνερη (αληθινά 1080p και με καταπληκτικό φωτισμό), το εξωτερικό περιβάλλον εκτενέστατο, η λεπτομέρεια σε όλα πολύ μεγάλη. Η ομαλότητα της κίνησης θα μπορούσε να είναι μεγαλύτερη, όμως έχουμε εμπιστοσύνη στη Guerilla - όπως και στην προσπάθειά της να προσφέρει ένα περισσότερο "ανοιχτό" και "ελεύθερο" Killzone από τα παρελθόντα. Το ένα επίπεδο μόνο που υπήρχε διαθέσιμο - και σε αυτό έπαιζε στέλεχος της εταιρείας, όχι εμείς - δεν ήταν αρκετό για να εκφέρουμε άποψη συγκεκριμένη, όμως η εμπειρία της Guerilla με τρία πολύ καλά Killzone στο ενεργητικό της είναι αρκετή για να μάς κάνει να προσβλέπουμε σε νέα επαφή με το Shadowfall πολύ πριν από την κυκλοφορία του PlayStation4.
Όπως υποθέτουμε ότι μπορεί να αντιληφθεί κάθε φίλος ή φίλη του Αθηνόραμα Digital, δεν μείναμε 100% ικανοποιημένοι από τα όσα είδαμε στο PS4. Kαι σαφώς περισσότερο "προχωρημένους" στη διαδικασία ανάπτυξης περιμέναμε τους συγκεκριμένους τίτλους της Sony, και να εντυπωσιαστούμε σε μεγαλύτερο βαθμό απ' αυτούς. Χρόνος για να βελτιωθούν υπάρχει αρκετός έως το Νοέμβρη - ας μην ξεχνάμε πως η ανάπτυξη γίνεται πια σε περιβάλλον PC - και ολοφάνερα τα σχετικά περιθώρια είναι πολύ μεγάλα: δεν αποκλείουμε καθόλου τόσο το νέο Killzone, όσο και τα Knack και Drive Club να αποδειχθούν όσο "επόμενης γενιάς" (τουλάχιστον τεχνικά) όσο τα χρειάζεται η Sony και το PS4.
Προβληματιζόμαστε ωστόσο με το γεγονός ότι μέχρι στιγμής μόνο το Killzone: Shadowfall δείχνει να έχει τη δυναμική και "το ειδικό βάρος" αυτού που αποκαλούμε "killer app": της παραγωγής, με άλλα λόγια, που θα παρακινήσει τους gamers να αγοράσουν ένα καινούργιο σύστημα ηλεκτρονικής ψυχαγωγίας ώστε να την απολαύσουν. Και πάλι... θα πρέπει να επιφυλαχθούμε, προφανώς, καθώς ούτε την πλήρη σειρά από games της Sony γνωρίζουμε ακόμη, ούτε έχουμε πλησιάσει με τα γνωστά σε ικανοποιητικό επίπεδο για να κρίνουμε. Εν αναμονή για μία ακόμη φορά, λοιπόν: είναι πάντοτε πιθανό η έκθεση της Gamescom ή το Tokyo Game Show να μας... διαψεύσουν πανηγυρικά!