banner

Ε3 2014: Στους αριθμούς, η Sony μπροστά

Για πρώτη φορά μετά από 8 χρόνια στην πρώτη θέση των πωλήσεων με όλα τα φορμά, η Nintendo δεύτερη

Πρόκειται για το είδος της είδησης που θα περίμενε κανείς να σταλεί σε όλα τα μέσα ενημέρωσης με... πολλαπλά δελτία Τύπου, ωστόσο στο πλαίσιο της έκθεσης της Ε3 το ακούσαμε ως πληροφορία μόνο ανεπίσημα - ίσως επειδή πηγή της δεν είναι οι ίδιες οι εταιρείες που σχετίζονται με την συγκεκριμένη είδηση. Δεν παύει, ωστόσο, να θέτει ένα ορόσημο σημαντικό: το 2013, για πρώτη φορά μετά από 8 ολόκληρα χρόνια, η Sony βάσει πωλήσεων συστημάτων για video games συνολικά, όλων των ειδών και κατηγοριών δηλαδή, ήταν η εμπορικά πλέον επιτυχημένη εταιρεία που δραστηριοποιείται σε αυτόν τον τομέα. Τα 7 προηγούμενα χρόνια, από την κυκλοφορία του Wii και μετά δηλαδή, ο τίτλος αυτός ανήκε στη Nintendo - και μάλιστα με εμφανή διαφορά.

Πηγή της πληροφορίας δεν είναι άλλη από την έγκυρη ιαπωνική εφημερίδα Nikkei Business Daily, η οποία υπολόγισε πως την περασμένη χρονιά η Sony σημείωσε πωλήσεις που ξεπέρασαν τα 18.7 εκατομμύρια συστήματα, ενώ η Nintendo στο ίδιο χρονικό διάστημα συγκέντρωσε πωλήσεις ύψους 16.3 εκατομμυρίων συστημάτων. Οι πωλήσεις της Sony, βεβαίως, περιλαμβάνουν 5 διαφορετικά συστήματα - τα PS4, PS3, PS Vita και τα PS2, PSP που παραδόξως συνεχίζουν να είναι εμπορικά ενεργά - ενώ οι πωλήσεις της Nintendo τέσσερα συστήματα, τα WiiU, Wii, 3DS και DS (με τις παραλλαγές τους π.χ. 3DS XL ή DSi/DS Lite). Και πάλι, ωστόσο, "μετρώντας" ως συνολική δραστηριότητα τις επιδόσεις της κάθε μίας, η Sony σημείωσε περισσότερες πωλήσεις. Για την ιστορία, η Microsoft χωρίς φορητά συστήματα (μόνο με το Xbox One και το Xbox 360 δηλαδή) δεν βρέθηκε τόσο μακριά από τα επίπεδα των δύο ιαπωνικών εταιρειών, σημειώνοντας πωλήσεις 11.6 εκ. συστημάτων.

Δεν χρειάζεται φυσικά να δηλώνει κανείς... οικονομικός αναλυτής για να διακρίνει τους λόγους που "έριξαν" τη Nintendo στη δεύτερη θέση και απέδωσαν στη Sony την πρώτη. Η τεράστια αποτυχία της Nintendo να περιγράψει με σαφήνεια τί μπορεί να προσφέρει το WiiU - και η πρακτική "ευθανασία" στην οποία καταδίκασε το Wii ανακοινώνοντας το διάδοχό του 18 ολόκληρους μήνες πριν τον διαθέσει στην αγορά - μείωσε τον όγκο των πωλήσεών της σε βαθμό που μόνο τα φορητά της συστήματα δεν ήταν αρκετά για να εξισορροπήσουν. Αντιθέτως η Sony έφερε στην αγορά με πολύ μεγάλη επιτυχία ένα νέο οικιακό σύστημα, διατήρησε εμπορικά ενεργό το προηγούμενο (και το προπροηγούμενο!), είχε και τη βοήθεια δύο φορητών συστημάτων στη συνολική καταμέτρηση. Θα καταφέρει το ίδιο και κατά τη διάρκεια του 2014; Με τη Nintendo να συνεχίζει να παρουσιάζει τις ίδιες αδυναμίες το πιθανότερο είναι πως ναι, αλλά... θα δείξει!

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

banner

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ

banner
banner
banner