banner

Ε3 2014: Τί περιμένουμε από σένα, Sony;

Με δύο λέξεις; Συνέπεια και καινοτομία... σε πολλαπλά επίπεδα

Είναι αλήθεια, λοιπόν: μία εταιρεία που πρωταγωνιστεί επί μία εικοσαετία στην αγορά της αλληλεπιδραστικής διασκέδασης μπορεί να έχει... ταυτόχρονα τη θέση που θα ζήλευε ο ανταγωνισμός, και παράλληλα τη θέση που δεν θα ζήλευε καμία πολυεθνική! Ο λόγος για τη Sony, η οποία κατάφερε να περάσει "μπροστά στο σκορ" (έστω και με αυτογκόλ) στην περυσινή Ε3 χάρις στον πολύ καλό επικοινωνιακό της χειρισμό και τις σωστές επιλογές της όσον αφορά τον προσανατολισμό του PS4. Αυτά τα εισέπραξε τους επόμενους μήνες και σε εμπορικό επίπεδο. Το πρόβλημα; Φέτος θα πρέπει να κάνει μία εμφάνιση το λιγότερο εντυπωσιακή, ώστε να διατηρήσει τα κεκτημένα στην θετικά καλλιεργημένη εικόνα της και να φανεί πιστή στο αρχικό όραμα και υπόσχεση των PS4 και PS Vita... ειδάλλως, ο,τιδήποτε διαφορετικό θα θεωρηθεί αποτυχία εκ μέρους της!

Πράγματι: αυτό που η Sony καλείται να αποδείξει στην Ε3 των επόμενων ημερών είναι πως όχι μόνο δικαιούται την ήδη μεγάλη πελατειακή βάση των 8.1 εκατομμυρίων PS4 και το προβάδισμα των 3.5 εκατομμυρίων σε σχέση με το Xbox One, αλλά και πως έχει κάνει κατάλληλα σχέδια ώστε να κρατήσει αυτό το πλεονέκτημα και να "χτίσει" πάνω σε αυτό μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα. Δεν πρόκειται για κάτι εύκολο: η... "φόρα" (momentum το ονομάζουν οι Σάξονες) που έχει αυτή τη στιγμή στην αγορά μπορεί κάλλιστα να ανακοπεί με π.χ. μία "ξηρασία" καλών games στα PS4/PS Vita για περισσότερο από 2 ή 3 μήνες, με την έλλειψη αρκετών ΑΑΑ αποκλειστικών τίτλων για το PS4 ή με την απουσία τίτλων που επιδεικνύουν τί μπορεί να κάνει το PS Vita. Το δεύτερο δείχνει να μην έχει τόση σημασία όσο το πρώτο στα μάτια των Ιαπώνων, δεν παύει ωστόσο να είναι ένα τμήμα του όλου "οικοσυστήματος" του PlayStation που έχει το ρόλο του σε όλα αυτά.

Η συνέπεια, λοιπόν, που πρέπει να δείξει η Sony είναι ολοφάνερη: δεσμεύτηκε πως θα προσφέρει με το PS4 την πιο μεγάλη ποικιλία και ποιότητα σε games "επόμενης γενιάς" για το σαλόνι, και με το PS Vita τα πιο ενδιαφέροντα και τεχνικά ανώτερα games "εν κινήσει"... και τώρα, περισσότερο από ποτέ, θα πρέπει να τηρήσει αυτή τη δέσμευση. Στην περίπτωση του PS Vita δεν θα είναι ακριβώς εύκολο, θα θέλαμε ωστόσο να διακρίνουμε εκ μέρους της τουλάχιστον την πρόθεση να διατηρήσει την ιδιαίτερη θέση που το φορητό της σύστημα έχει στην αγορά ως φορμά με πρωτότυπες, ενδιαφέρουσες προτάσεις από ανεξάρτητους παραγωγούς, αλλά και ως "συνοδευτικό" του PS4. Ένα Gran Turismo, ένα God of War ή ένα Infamous ειδικά σχεδιασμένο για το Vita θα ήταν... εγκάρδια ευπρόσδεκτο, προφανώς, αλλά και λιγότερο πιθανό σε αυτή τη φάση που το PS4 είναι η κύρια προτεραιότητα της Sony. Περιθώριο για εκπλήξεις υπάρχει πάντα, βέβαια.

Μιλώντας άλλωστε για το PS4, αφού και δεδομένα έχει δοθεί εκ μέρους της Sony έμφαση σε αυτό, δικαιούμαστε να έχουμε υψηλότερες απαιτήσεις. Απαιτήσεις για εξαιρετικού επιπέδου εκδόσεις τίτλων που γνωρίζουμε, όπως το Uncharted, απαιτήσεις για νέα μέλη... "γνωστών οικογενειών" όπως τα God of War και Gran Turismo (φημολογείται πως θα επιβεβαιωθούν στην παρουσίαση της Sony), αλλά και απαιτήσεις για εκπλήξεις με τίτλους για τους οποίους δεν γνωρίζουμε τίποτε αυτή τη στιγμή. Η συνέπεια που θα πρέπει να επιδείξει η ιαπωνική εταιρεία στην αρχική της προσήλωση στους gamers όσον αφορά στο PS4, θα πρέπει να καλύπτει και τους ανεξάρτητους παραγωγούς (indies) - οι οποίοι, σε αντάλλαγμα με την υποστήριξη που τούς παρέχει, την έχουν επίσης βοηθήσει πολύ να διατηρήσει μια σταθερή ροή games για το PS4 μέσω του PSN. Οι δικές της αποκλειστικές παραγωγές και οι μικρότερες αλλά περισσότερο πρωτότυπες των indies έχουν σχεδόν τον ίδιο σημαντικό ρόλο στην βιβλιοθήκη ενός νέου στην αγορά φορμά, όπως το PS4.

Από τη Sony, ωστόσο, αισθανόμαστε πως έχουμε το δικαίωμα να ζητήσουμε και περισσότερα δείγματα καινοτομικής διάθεσης - όχι τόσο επειδή η θέση του PS4 στην αγορά έχει εδραιωθεί, αλλά επειδή μόνο με καινοτομικές κινήσεις το όνομα του PlayStation θα διατηρήσει το "ειδικό βάρος" του τα επόμενα χρόνια. Η αγορά είναι περισσότερο ανταγωνιστική από ποτέ, τα οικιακά συστήματα ψυχαγωγίας "βάλλονται" από παντού, θα πρέπει λοιπόν να αναζητήσουν (και) νέα "βέλη" για τη "φαρέτρα" τους. Σε αυτό το πλαίσιο, περιμένουμε τις πρώτες απτές λεπτομέρειες του Project Morpheus, του περιφερειακού εικονικής πραγματικότητας για το PS4, αλλά και του PlayStation Now, της υπηρεσίας που θα "μεταδίδει" games των PSOne/PS2/PS3 στα PS3/PS4/PS Vita και άλλες συσκευές. Και τα δύο "δουλεύονται" εδώ και πολλούς μήνες: ήλθε η ώρα να διαπιστώσουμε πότε και πώς σκοπεύει η Sony να τα προωθήσει.

Σε περισσότερο... γήινο πλαίσιο, άλλωστε, από τη Sony περιμένουμε και κάποια άλλα πράγματα: την επέκταση των λειτουργιών του PS4 ώστε να αποκτήσει τον multimedia χαρακτήρα που είχαμε αγαπήσει στο PS3, για παράδειγμα, ή ενδεχομένως την εισαγωγή κάποιων νέων στοιχείων στα προνόμια των συνδρομητών του PlayStation Plus, τώρα που η Microsoft με τα Games with Gold του Xbox Live φρόντισε σε πολλά από αυτά να φέρει την ισορροπία. Έτσι θα διατηρούσε το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα που το PS Plus αποδείχθηκε πως είναι για το PS4. Μείωση τιμής της πώλησής του δεν περιμένουμε, για να είμαστε ειλικρινείς, αφού και λογικότατη είναι αυτή τη στιγμή για όσα προσφέρει, και δεν συντρέχει κανένας λόγος εμπορικός όσο οι πωλήσεις του είναι σταθερά υψηλές. Ενδεχομένως μία μείωση τιμής θα είχε νόημα για το PS Vita, όμως έχουμε την αίσθηση ότι η Sony θα προτιμήσει να προσφέρει το φορητό της σύστημα (πιθανώς το νέο μοντέλο με την οθόνη LCD) στην ίδια τιμή σε συσκευασία με κάρτα μνήμης και games, παρά να προχωρήσει σε επίσημα χαμηλότερη τιμή λιανικής. Όπως πάντα... θα δείξει!

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

banner

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ

banner
banner
banner