banner

E3 2015: Συνέντευξη James Armstrong - Sony

Ερωτήσεις και απαντήσεις... ελληνικού ενδιαφέροντος από την πλέον αρμόδια πηγή πληροφόρησης

Μιλώντας για επένδυση στις Δικτυακές υπηρεσίες, υπάρχει ολοφάνερα πια η τάση τμήματος του κοινού να στρέφεται προς την ψηφιακή διανομή για τα games του και το πρόσθετο περιεχόμενο αυτών (DLC). Σκοπεύετε να προωθήσετε περισσότερο επιθετικά αυτό το εμπορικό κανάλι σε σχέση με τα παραδοσιακά και αν ναι, πως;
Η απάντηση είναι... και ναι, και όχι. Ναι, επειδή προφανώς θέλουμε να αναπτύξουμε και αυτήν την πλευρά των δραστηριοτήτων μας - δεν αμφιβάλλουμε πως θα μπορούσε να αναδειχθεί σε υπολογίσιμη πηγή εσόδων. Όχι, επειδή κάνοντας αυτό δεν σκοπεύουμε να υποβαθμίσουμε σε καμία περίπτωση τα κανάλια διανομής των εμπορικών μας συνεργατών και καταστημάτων, με τα οποία έχουμε "χτίσει" πολύχρονη σχέση που εννοούμε να διατηρήσουμε για πολύ, πολύ καιρό.

Αυτό που έχουμε επιλέξει ως προσέγγιση είναι η τήρηση των ισορροπιών, αφενός, η εναπόθεση των επιλογών στα χέρια του καταναλωτή, αφετέρου. Άλλοι παίκτες προτιμούν την ευκολία της λήψης ενός τίτλου από το PS Store, άλλοι προτιμούν τα games τους σε υλική μορφή και την όλη διαδικασία της απόκτησής τους από τα καταστήματα. Κάποιο κοινό αξιοποιεί και τις δύο οδούς, κάποιο μόνο τη μία... το σημαντικό είναι πως τις προσφέρουμε. Υπάρχουν κάποια κίνητρα που θεωρούμε άξια αναφοράς για την ενθάρρυνση της αγοράς games και υλικού τους από το PSN - η τιμή των €59.99 στους δικούς μας τίτλους, για παράδειγμα, έναντι των €69.99 (έστω κι αν δεν την υιοθετούν πολλές άλλες εταιρείες). Υπάρχουν επίσης και οι εκπτώσεις που γίνονται κατά καιρούς, οι εκπτώσεις που έχουν στη διάθεσή τους οι συνδρομητές του PS Plus κλπ. Καταλαβαίνουμε ωστόσο πως πολλοί χρήστες θέλουν την υλική έκδοση των games, όπως και ότι πολλοί δεν επιθυμούν να συνδέσουν με πιστωτική κάρτα το προφίλ τους στο PSN. Γι' αυτό διαθέτουμε τις προπληρωμένες κάρτες μέσω των εμπορικών μας συνεργατών. Όπως είπα και πριν: επιλογές και ισορροπίες. Ασχέτως του ότι έχει επιχειρηματική λογική αυτή μας η τοποθέτηση, πιστεύω και προσωπικά πως είναι η καλύτερη για το κοινό μας. Γι' αυτό και πιστεύω πως θα την διατηρήσουμε σε βάθος χρόνου.

Με την εμπειρία αρκετών ετών που έχετε πλέον από την επίβλεψη της ελληνικής αγοράς, η εικόνα της σάς ικανοποιεί αναλογικά με αυτήν άλλων ευρωπαϊκών χωρών; Tί πιστεύετε πως θα μπορούσε να βελτιωθεί σε αυτήν έτσι ώστε να λειτουργεί αποδοτικότερα και με λιγότερα προβλήματα;
Προσωπικά είμαι απόλυτα ικανοποιημένος, ειδικά αν συνυπολογίσει κανείς τον συνολικό πληθυσμό της Ελλάδας και το αντικειμενικό περιθώριο που υπάρχει για υψηλά έσοδα και κέρδη. Δεν θα έλεγα πως η ελληνική αγορά υπολείπεται σε καταναλωτικό ενδιαφέρον. Ίσα-ίσα που, σε πάρα πολλές περιπτώσεις, η εμπορική πορεία των προϊόντων μας είναι στην Ελλάδα καλύτερη από την αντίστοιχη σε χώρες με συγκρίσιμο πληθυσμό, όπως πολλές από τις γύρω της. Έχει γίνει καλή δουλειά, υποδομής, την οποία θα συνεχίσουμε επενδύοντας σε όλα τα επίπεδα. Αυτό που σίγουρα θα συνεισέφερε στην αποτελεσματικότερη προώθηση των προϊόντων ηλεκτρονικής διασκέδασης ως κατηγορίας θα ήταν η εντονότερη παρουσία των μεγάλων εταιρειών έκδοσης video games με δικές τους θυγατρικές - αντί για την απλή αντιπροσώπευσή τους - ενώ, κακά τα ψέματα, περισσότερη ηρεμία στην αγορά και ψυχραιμία εκ μέρους του καταναλωτικού κοινού με τα όσα συμβαίνουν την τελευταία πενταετία, θα έκανε μεγάλη διαφορά. Ελπίζουμε να αλλάξει η όλη κατάσταση σύντομα, ώστε να διαπιστώσουμε ποιά είναι η αληθινή δυναμική της ελληνικής αγοράς.


Και μία τελευταία ερώτηση, κι ας είναι σχετικά νωρίς. Ποιά είναι η προσωπική σας γνώμη για το Morpheus ως προϊόν και πώς πιστεύετε ότι θα πρέπει να κοστολογηθεί από τη Sony ώστε να έχει καλές πιθανότητες επιτυχίας;
Πιστεύω πως είναι ένα αληθινά καινοτομικό προϊόν - με συγκεκριμένα πλεονεκτήματα έναντι προτάσεων του ανταγωνισμού - το οποίο θα προσφέρει το είδος της καινούργιας ψυχαγωγικής εμπειρίας που αναμένει το κοινό του PlayStation από τη Sony. Ειλικρινά το πιστεύω, η δουλειά που έχει γίνει είναι εκπληκτική. Το κοινό είναι, φυσικά, αυτό που εν τέλει θ' αποφασίσει, αλλά θεωρώ πως το Morpheus δεν θα δυσκολευτεί να βρει τη θέση του στο οικοσύστημα του PlayStation ως κάτι το διαφορετικό. Πόσο θα κοστίζει... δεν νομίζω πως έχει αποφασιστεί ακόμη αυτό, αλλά έχω την αίσθηση πως ένα πλήρες "σύστημα Morpheus" - δηλαδή το ίδιο το περιφερειακό, ένα PS4 και πιθανώς δύο συνοδευτικά χειριστήρια - δεν θα είναι φθηνό. Από την άλλη δεν αγνοούμε τί έχει διδάξει η μέχρι τώρα πορεία της αγοράς του gaming για τα περιφερειακά των συστημάτων ψυχαγωγίας, ενώ το κόστος απόκτησης του "όλου συστήματος" του Morpheus για τα σχεδόν 25 εκατομμύρια καταναλωτών που έχουν ήδη PS4 προφανώς δεν θα είναι τόσο μεγάλο. Επιφυλάσσομαι λοιπόν!

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

banner

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ

banner
banner
banner