Υπάρχουν μερικά θέματα στα οποία... δεν χωρά συζήτηση και, στο πλαίσιο της Ε3 2016, η επανεμφάνιση του Kratos στο νέο God of War για το PlayStation4 ανήκει σε αυτά. Aν δεν θέλει κανείς να αρκεστεί στον ενθουσιασμό που κατέκλυσε το Shrine Auditorium την στιγμή που εμφανίστηκε για πρώτη φορά ο διάσημος πρωταγωνιστής της σειράς τίτλων της Sony στο demo της συνέντευξης Τύπου, μπορεί να καταφύγει στην γνώμη του Web: την ώρα που γράφονταν αυτές οι γραμμές το σχετικό video στο YouTube ήταν το δημοφιλέστερο όλων όσων δημοσιεύθηκαν στην Ε3, με 10 εκ. θεάσεις ήδη - πιο πολλές όχι μόνο από του αντίστοιχου video της παρουσίασης του Xbox One S, αλλά και του Battlefield 1, ενός τίτλου μη αποκλειστικού στο PS4. Δεν χωρά αμφιβολία στο γεγονός ότι το God of War θα σηματοδοτήσει νέα εποχή ωριμότητας για το σύστημα ψυχαγωγίας της Sony - και το διαπιστώσαμε "από πρώτο χέρι" την επόμενη ημέρα, όταν είχαμε την ευκαιρία εκτενέστερης επαφής μαζί του.
To σχετικό demo λάμβανε χώρα στην ίδια περιοχή με αυτή που είδαμε στην συνέντευξη Τύπου, αυτή τη φορά ωστόσο τα μέλη της ομάδας ανάπτυξης είχαν χρόνο στη διάθεσή τους για να μάς δείξουν πιο πολλά στοιχεία των μηχανισμών του τίτλου, καθώς και πού οδηγούν "μονοπάτια" της περιοχής που δεν εξερευνήθηκαν στο Shrine Auditorium. Σε αντίθεση με ό,τι θα μπορούσε να εισπράξει κανείς - λόγω της αλλαγής οπτικής γωνίας, περισσότερα γι' αυτό σε λίγο - το νέο God of War δεν είναι φυσικά κατά οποιαδήποτε έννοια video game "ανοιχτού κόσμου". Είναι σαφώς ευρύτερου από του αντίστοιχου γραμμικού των παρελθόντων God of War, απαιτεί πολύ περισσότερη διάθεση για εξερεύνηση εκ μέρους του παίκτη, όμως για να "προχωρήσει στην ιστορία" του τίτλου ο τελευταίος θα πρέπει να αντιμετωπίσει εν τέλει συγκεκριμένα εμπόδια με δεδομένη σειρά. Δεν μάς ξενίζει ή απωθεί αυτό: απουσία του, η "κινηματογραφικότητα" του God of War απλώς δεν θα ήταν εφικτή... και την θέλουμε.
Η αλλαγή οπτικής γωνίας στην "πίσω και δεξιά" αλλά πολύ κοντά στον Kratos υπογραμμίζει και πρακτικά την διάθεση του Studio Stanta Monica για σημαντικές αλλαγές στην σειρά των God of War. Αφενός είναι πολύ περισσότερο "προσωπική" και σίγουρα θεαματική κάμερα - ειδικά στις συγκρούσεις του πρωταγωνιστικού χαρακτήρα με τους αντιπάλους του - αφετέρου διευκολύνει την παρατήρηση και αναζήτηση στο γύρω περιβάλλον, η οποία με την κάμερα "από απόσταση" των άλλων God of War δεν θα ήταν το ίδιο αποτελεσματική. Η νέα οπτική γωνία, ωστόσο, κατορθώνει και κάτι άλλο: να "κρατά στο πλάνο" σχεδόν μόνιμα τον γιο του Kratos, ο οποίος δεν είναι απλώς ένα βολικό... συναισθηματικό στοιχείο στην προσπάθεια της Sony να ανανεώσει την εικόνα που έχει το κοινό για τον άλλοτε αιμοδιψή Σπαρτιάτη.
Ο παίκτης έχει στην διάθεσή του συγκεκριμένο πλήκτρο για τον έλεγχο του γιού του Kratos, με τον οποίο έμμεσα "καθοδηγεί" τον χαρακτήρα αυτόν να συμμετέχει στις μάχες με τους τρόπους που ο Kratos βαθμιαία τού "διδάσκει". Απ' όσα είδαμε στο σχετικό demo την δράση φυσικά συνεχίζει να καθοδηγεί ο παίκτης ελέγχοντας τον Kratos - ο γιος δεν θα είναι προφανώς σε θέση να κερδίζει μάχες... μόνος του δηλαδή - όμως η δυναμική που αναπτύσσεται ανάμεσα στους δύο χαρακτήρες μέσα από την συνεργασία και την ταυτόχρονη εμφάνιση και των δύο στην οθόνη είναι αναμφισβήτητα ενδιαφέρουσα. Είναι ένα καινούργιο στοιχείο που και τις μάχες ανανεώνει, και το σενάριο της σχέσης πατέρα-γιού υποβοηθά, και υλοποιημένο με τρόπο που δεν έχουμε ξαναδεί δείχνει ως τώρα. We like.
Με τρόπο επιτυχημένο, άλλωστε, το Studio Santa Monica έχει εντάξει και το νέο όπλο του Kratos, το τσεκούρι, σε όλα αυτά: οι παλαιότερες δίδυμες λεπίδες με την αλυσίδα είναι θα δημιουργούσαν... χωροταξικό πρόβλημα στις σεκάνς των συγκρούσεων, με τον γιο του Kratos μέσα στην ακτίνα τους. Το τσεκούρι μπορεί να χρησιμοποιηθεί από κοντά με τον προφανή τρόπο, παράλληλα και σε μέση ή μεγάλη απόσταση, αλλά με ρίψεις στοχευμένες, έτσι ώστε να μην προκύπτει τέτοιο θέμα. Το σύστημα μάχης του νέου God of War, άλλωστε, προβλέπει τον συνδυασμό χτυπημάτων με το τσεκούρι με χτυπήματα από τις γροθιές, τις κλωτσιές, ακόμη και λαβές του Kratos. Υπόσχεται έτσι λιγότερη επαναληπτικότητα στις κινήσεις του χαρακτήρα και περισσότερη "έκρηξη" στις επιθέσεις του ανάλογα με τον αντίπαλο. Παρεμπιπτόντως, το τσεκούρι δεν είναι μόνο όπλο, αλλά και εργαλείο σε άλλες περιπτώσεις, όπως π.χ. στην αλληλεπίδραση με το περιβάλλον ή στην ενεργοποίηση σκαλισμένων συμβόλων (ρουνικών) που σχετίζονται με την σκανδιναβική μυθολογία στον τίτλο και έχουν συγκεκριμένο ρόλο.
Το Studio Santa Monica υπόσχεται την αποκάλυψη πολλών περισσότερων στοιχείων όσο προχωρά η ανάπτυξη του God of War, σχετικών π.χ. με τις αναβαθμίσεις όπλων του Kratos και του γιού του, την ύπαρξη άλλων όπλων κ.α. Μεγάλο τμήμα του σεναρίου, άλλωστε, έχει παραμείνει κρυφό - απαντήσεις στις ερωτήσεις του πώς βρέθηκε στην Σκανδιναβία ο Kratos, πώς πέθανε η μητέρα του αγοριού, πώς απέκτησε το τσεκούρι και άλλες πολλές. Το μόνο σίγουρο είναι πως, κρίνοντας και μόνο από την μάχη με το troll στο σχετικό demo, το νέο God of War δεν θα έχει να ζηλέψει τίποτε από τα παρελθόντα μέλη της σειράς όσον αφορά στις καλοσκηνοθετημένες, δραματικές συγκρούσεις ανάμεσα στον Σπαρτιάτη και μεγάλους, εντυπωσιακούς αντιπάλους - ειδικά, δε, με δεδομένο το γεγονός ότι ακόμη και στην πρώιμη αυτή μορφή του, ο τίτλος είναι από τους τεχνικά αρτιότερους που έχουμε δει μέχρι σήμερα στο PS4. Το νέο God of War δεν το περιμένουμε πριν από τα Χριστούγεννα του 2017. Θα ανυπομονούμε κάθε μέρα και περισσότερο έως τότε; Εννοείται πως ναι!