banner

Ε3 2016: τί περιμένουμε από σένα, Sony;

Αναβαθμισμένο PS4, καινούργια games και... VR σαν να μην υπάρχει αύριο!

Από πολλές απόψεις αυτόν τον Ιούνιο ο "παίκτης" ο οποίος έχει "δυσκολότερη αποστολή" στo Los Angeles δεν είναι η Microsoft, αλλά η Sony. Ο ιαπωνικός κολοσσός είχε κάνει πολύ καλές εμφανίσεις στις Ε3 των προηγούμενων ετών τόσο βάσει του σαφούς του οράματος για το PS4 όσο και των ασυγχώρητων αρχικών λαθών του αμερικανού του αντιπάλου δέους. Στην φετινή έκθεση θα εμφανιστεί μεν "με τον αέρα" του αδιαμφισβήτητου νικητή στην μέχρι σήμερα πορεία των συστημάτων ψυχαγωγίας επόμενης γενιάς, έχει όμως πια απέναντί του μία Microsoft πολύ περισσότερο συγκεντρωμένη σε αυτά που πρέπει να κάνει, περισσότερο "ετοιμοπόλεμη" και με επιχειρήματα ολοδικά της. Την πελατειακή βάση του Xbox One μπορεί να την χωρίζουν πιο πολλά από 20 εκατομμύρια συστήματα από αυτήν του PS4, αλλά ένα σημαντικό ποσοστό αυτής της διαφοράς αποδίδεται στην κακή αρχική διετία του πρώτου. Το σημερινό Xbox One βρίσκεται σε διαφορετική θέση.

H Sony, ωστόσο, γνωρίζει - θεωρούμε - πολύ καλά πως αυτό που ενδέχεται να τής δημιουργήσει πρόβλημα εικόνας φέτος δεν είναι ο ανταγωνισμός. Είναι οι δύσκολες επιλογές που πρέπει να κάνει. Από τη μία πλευρά περιμένουμε με σχεδόν απόλυτη βεβαιότητα πως θα αποκαλύψει το PS4K, την αναβαθμισμένη δηλαδή έκδοση του PS4 που και καλύτερα "παραδοσιακά" games θα μπορεί να προσφέρει, και καταλληλότερη θα είναι για να τροφοδοτήσει το PlayStation VR και τους δικούς του τίτλους εικονικής πραγματικότητας. Από την άλλη, περιμένουμε να δούμε πώς ακριβώς σκοπεύει η Sony να διαχειριστεί την πελατειακή βάση "δύο ταχυτήτων" που θα δημιουργηθεί. Περιμένουμε να δούμε πότε θα γίνει διαθέσιμο το PS4K στο εμπόριο, ώστε να εκτιμήσουμε το... "μέγεθος της ζημιάς" που ενδέχεται να προκαλέσει στις πωλήσεις του PS4. Και βέβαια περιμένουμε να δούμε πώς ακριβώς θα τοποθετηθούν τα δύο συστήματα τιμολογιακά στην αγορά, καθώς είναι σίγουρο πως για σημαντικό χρονικό διάστημα θα πωλούνται παράλληλα.

Με ακόμη περισσότερο ενδιαφέρον περιμένουμε να διαπιστώσουμε πως θα διαχειριστεί επικοινωνιακά η Sony το ζήτημα του PS4K αναφορικά με το PlayStation VR. Τα δύο τελευταία χρόνια η σταθερή της θέση ήταν πως το PS4 έχει επαρκή υπολογιστική ισχύ για να αποδώσει games εικονικής πραγματικότητας με το PS VR. Όσοι διαβάζαμε τις ελάχιστες τεχνικές προδιαγραφές των Oculus Rift και HTC Vive διακρίναμε ολοφάνερη απόσταση ανάμεσα σε αυτές και τις δυνατότητες του PS4. Θα επιλέξουν οι Ιάπωνες να συσχετίσουν το PS4K με το PS VR ως "ενδεδειγμένο συνδυασμό" χωρίς να μειώσουν τον αντίστοιχο του δεύτερου με το PS4 ή θα κάνουν την υπέρβαση (γιατί γι' αυτό θα πρόκειται) και θα προτείνουν την αγορά ενός PS VR μόνο στους κατόχους PS4K; Δείχνει να είναι η επιλογή, από κάποιες απόψεις, ανάμεσα στην διατήρηση μιας δημόσιας εικόνας με τρόπο ριψοκίνδυνο και στον ρεαλισμό σε βάθος χρόνου. Και είναι μία από τις ελάχιστες φορές που αληθινά δεν είμαστε 100% βέβαιοι για την πλευρά που θα διαλέξει η Sony. Δεν είναι εύκολη η επιλογή.

Σαφώς ευκολότερο, από την άλλη είναι να προβλέψει κανείς σε τί θα επικεντρωθεί ο ιαπωνικός κολοσσός απευθυνόμενος στους παίκτες που τηρούν στάση αναμονής όσον αφορά στην εικονική πραγματικότητα του PS VR και ενδιαφέρονται κυρίως για περισσότερα και καλύτερα... "παραδοσιακά" games. Tα No Man's Sky, The Last Guardian και Gran Turismo Sport είναι πλέον "προ των πυλών" και θα έχουν σίγουρα παρουσία, όπως και το Detroit της Quantic Dream και το Horizon της Guerilla, ασχέτως καθυστέρησης κυκλοφορίας. Όμως είναι οι εκπλήξεις αυτές στις οποίες προσβλέπουμε με πιο πολλή ανυπομονησία - και αυτές βάσει φημολογίας μπορεί να προέλθουν από... οπουδήποτε σχεδόν! Πολύ πιθανή είναι η εμφάνιση του πρώτου God of War για PS4 (με νέο πρωταγωνιστή και όχι τον Kratos), η αποκάλυψη της συνέχειας του The Last of Us (κι ας είναι μακριά χρονικά), ενός καινούργιου Infamous, ακόμη και ενός... Knack 2 (γιατί όχι;). Πιθανότατη και η εμφάνιση νέων τίτλων από μικρότερους, ανεξάρτητους παραγωγούς (indies), οι οποίοι έχουν βρει πρόσφορο έδαφος στο PS4.

Εμείς θα συνεχίσουμε να ελπίζουμε σε εντελώς καινούργιες, πρωτότυπες παραγωγές βέβαια, όσο κι αν θέλουμε να παίξουμε μοντέρνες ή/και καλύτερες "εκδόσεις" τίτλων που έχουμε παίξει και στο παρελθόν. Κάποιες τέτοιες ενδέχεται να προκύψουν (αλλά όχι για κυκλοφορία μέσα στο 2016). Αυτό που... μοιραία θα προκύψει είναι η έμφαση της Sony στο PlayStation VR και την γκάμα των τίτλων του, αφού αυτό είναι το σημαντικότερο ανταγωνιστικό του πλεονέκτημα έναντι των Oculus Rift και HTC Vive (μαζί με την τιμή πώλησής του βέβαια). Εκτός από... "VR-ready" εκδόσεις των Drive Club, No Man's Sky και Gran Turismo Sport, θα θέλαμε να δούμε από την Sony και παραδείγματα τίτλων εικονικής πραγματικότητας που ουδεμία σχέση δεν έχουν με ο,τιδήποτε έχει επιδειχθεί μέχρι σήμερα. Θα το προσφέρουν αυτό οι Ιάπωνες στον βαθμό που χρειάζεται ώστε να δημιουργήσουν τον απαραίτητο ενθουσιασμό του κοινού για το PS VR; Σε μερικά 24ωρα, θα γνωρίζουμε!

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

banner

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ

banner
banner
banner