Τα τελευταία χρόνια η αλήθεια είναι πως η Microsoft έχει αναχθεί πρακτικά στο... εσωτερικό ανέκδοτο της Ε3: η εταιρεία που θα προσπαθήσει με κάποιον τρόπο να εντυπωσιάσει και να δημιουργήσει εικόνα ελπιδοφόρα, ενώ όλοι γνωρίζουν ότι έχει ηττηθεί κατά κράτος από την αντίπαλό της, ότι έχει κάνει σωρεία λαθών και συνεχίζει να κάνει, ότι εν τέλει ο,τιδήποτε κι αν υποστηρίζει, αυτό το ο,τιδήποτε δεν το εισπράττουμε στην αγορά με τρόπο απτό. Παρακολουθήσαμε λοιπόν την συνέντευξη Τύπου που έδωσε ο αμερικανικός κολοσσός στο πλαίσιο της Ε3 2018 κρατώντας πολύ (αλλά πάρα πολύ) μικρό καλάθι. Περισσότερο από περιέργεια και δημοσιογραφική υποχρέωση, παρά για οποιονδήποτε άλλο λόγο.
Και... αποδειχθήκαμε σωστοί και λάθος ταυτόχρονα. Γιατί από την μία πλευρά ναι, και αυτή η εκδήλωση ήταν "του εντυπωσιασμού" (με πολύ λιγότερη ουσία απ' όσο προσπάθησε η Microsoft να τής δώσει), μα από την άλλη προσέφερε εν δυνάμει σημαντικά δείγματα γραφής για την επόμενη σύγκρουσή της με την Sony. Σε αυτό πλέον το χρονικό σημείο η δεύτερη διαπίστωση για τον αμερικανικό κολοσσό δεν παύει να είναι χρήσιμη νίκη.
Έχουμε και λέμε λοιπόν: ο αμερικανικός κολοσσός ξεκινώντας την εκδήλωσή του υποσχέθηκε να επιδείξει 50 games (!), όμως από αυτά μόνο τα 15 ανήκουν μόνο στο Xbox One. Δεν είναι, φυσικά, κακό να αποκαλύπτονται ή απλώς επιδεικνύονται στην συνέντευξη Τύπου της Microsoft νέοι τίτλοι που θα κυκλοφορήσουν και αλλού, αλλά δεν είναι και σημαντικό: οι εκδότες των τίτλων αυτών ξέρουν ήδη πως οι παραγωγές τους θα σημειώσουν υπερτριπλάσιες πωλήσεις στα PS4/PS4 Pro απ' ότι στα Xbox One S/X, η Sony με την υπεροπλία που έχει σε games δεν χρειάζεται τόσο στην δική της εκδήλωση τους τίτλους αυτούς, όλοι λοιπόν ευχαριστημένοι. Η παρουσία, ωστόσο, τίτλων όπως τα Shadow of the Tomb Raider, Just Cause 4, The Division 2, Fallout 76, Metro Exodus, Devil May Cry 5, Jump Force, ακόμη και του Cyberpunk 2077 στην πραγματικότητα δεν βοηθά τα Xbox One ν' αποκτήσουν καλύτερη θέση στην αγορά, αφού θα διατεθούν και σε PS4, και σε PC.
Σε αυτό, εύλογα, θα βοηθούσαν πολύ περισσότερο τα games που προορίζονται αποκλειστικά για το σύστημα της Microsoft - όμως, και πάλι, επί της ουσίας και μιλώντας για τα δεδομένα Ιουνίου 2018, η εικόνα τους συνολικά δεν είναι αυτή που θα θέλαμε. Για το Halo Infinite δεν υπάρχει ούτε... υποψία ημερομηνίας κυκλοφορίας, για το νέο Gears of War είναι το απροσδιόριστο "2019" (κοινώς το λιγότερο 15 μήνες από σήμερα), ενώ τα νέα Ori και Cuphead (και τα δύο 2019) είναι σαφώς ευπρόσδεκτα μα δεν έχουν την δυναμική που χρειάζεται η Microsoft. Όλα αυτά αναθέτουν στο Xbox One να προχωρήσει προς τα Χριστούγεννα μόνο με το υπέροχο μεν, αλλά απελπιστικά "μόνο" Forza Horizon 4, αφού το Crackdown 3 είναι πια προγραμματισμένο για τον Φεβρουάριο (συνεχίζοντας μάλιστα να δείχνει κατώτερο των προσδοκιών για τόσο αργοπορημένη παρραγωγή).
Στο πλαίσιο της συνέντευξης Τύπου της η Microsoft έκανε λόγο και για άλλα, εν δυνάμει πολύ ενδιαφέροντα πράγματα, όπως την εξαγορά τεσσάρων εταιρειών ανάπτυξης games και την ίδρυση μιας δικής της καινούργιας (αναλύουμε διεξοδικά εδώ) ή την πρόθεσή της να διευρύνει τις προτάσεις της για ηλεκτρονική ψυχαγωγία με games του Xbox και σε άλλες συσκευές τα επόμενα χρόνια (αναλύουμε σχετικά εδώ). Θετική είναι, φυσικά, και η διαβεβαίωση του προέδρου της Microsoft για το τμήμα του Xbox, του Phil Spencer, πως ο αμερικανικός κολοσσός θα συνεχίσει να επενδύει σε αυτόν τον τομέα και πως η εταιρεία του ήδη εργάζεται για την υλοποίηση επόμενων μοντέλων Xbox (ναι-πληθυντικός).
Το πρόβλημα είναι πως οι ήδη κάτοχοι Xbox One (ή εκείνοι που σκέφτονταν ν' αγοράσουν ένα τέτοιο) χθες δεν ήθελαν να μάθουν τί θα επιδιώξει "να τούς πουλήσει" ο Spencer σε π.χ. 18 μήνες από σήμερα. Ήθελαν να μάθουν τί θα έχουν διαθέσιμο να παίξουν τους επόμενους μήνες και στις γιορτές - και σε αυτό η Microsoft απογοήτευσε ξανά: ακόμη κι αν δεν είχαμε αποδομήσει την εικόνα των "50 games για Xbox" που προέβαλλε χθες η εταιρεία ως μήνυμα, το σχεδόν κενό σε αποκλειστικότητες πρόγραμμα κυκλοφοριών του Xbox One μέχρι την άνοιξη του 2019 τό καθιστά κάθε άλλο παρά ελκυστική επιλογή. Και ναι, από ορισμένες απόψεις καταλαβαίνουμε για ποιούς λόγους "έχει παραδώσει τα όπλα" ο αμερικανικός κολοσσός σε αυτήν την γενιά συστημάτων και προτιμά να επενδύσει στην επόμενη. Όμως είναι τόσο βέβαιος πως αυτή η επιλογή δεν θα έχει επίδραση στον τρόπο με την οποίο θα ξεκινήσει η σύγκρουση με το PlayStation5; Αυτό, κατά τη γνώμη μας, απομένει ν' αποδειχθεί.