banner

Ε3 2019: δεν θα συμμετέχει η Sony και το PlayStation

Τί μπορεί να σημαίνει η απουσία του ιαπωνικού κολοσσού από το Los Angeles, όσον αφορά στα μελλοντικά του σχέδια;

Για την μεγαλύτερη κλαδική έκθεση της αγοράς των video games, την Electronic Entertainment Expo ή E3 που λαμβάνει χώρα στις αρχές Ιουνίου στο Los Angeles, συνήθως δεν αρχίζουμε να κάνουμε αναφορές πριν από τις αρχές της κάθε χρονιάς της... όμως η Sony επιβάλλει να κάνουμε την πρώτη τέτοια από τώρα με σχετική της ανακοίνωση. Ο ιαπωνικός κολοσσός επιβεβαίωσε φημολογία που είχε αρχίσει να διαδίδεται προ 24ώρου και, επίσημα πια, σχεδιάζει να μην έχει παρουσία στην Ε3 2019 με οποιονδήποτε τρόπο. Όχι μόνο δεν θα συμμετάσχει ως εκθέτρια, δηλαδή, με δικό της περίπτερο μέσα στον χώρο του Los Angeles Convention Center, αλλά δεν θα δώσει και συνέντευξη Τύπου τις προηγούμενες ημέρες, ως είθισται να κάνουν οι μεγαλύτερες εταιρείες του χώρου "μέσα στην εβδομάδα" της Ε3.

Η Sony έκανε την ακόλουθη δήλωση σχετικά: "Καθώς η βιομηχανία του gaming εξελίσσεται, αναζητούμε συνεχώς καινούργιες προσεγγίσεις στην επικοινωνία μας με την κοινότητα του PlayStation. Οι φίλοι του σημαίνουν τα πάντα για μας και πάντα επιδιώκουμε να καινοτομούμε, να σκεπτόμαστε διαφορετικά και να πειραματιζόμαστε με νέους τρόπους που θα χαροποιήσουν όλους τους gamers. Αποφασίσαμε λοιπόν να μην συμμετάσχουμε στην Ε3 2019 και, αντ' αυτού, να αξιοποιήσουμε άλλους τρόπους, τόσο γνωστούς όσο και νέους, για να ενημερώσουμε και να ενθουσιάσουμε την κοινότητα του PlayStation. Ανυπομονούμε να αποκαλύψουμε τα πλάνα μας σε όλους".

Η κίνηση είναι, στην αρχική της "ανάγνωση", σχεδόν... σοκαριστική αν σκεφτεί κανείς πως είναι η πρώτη φορά στην 24χρονη ιστορία του PlayStation που η Sony δεν θα συμμετάσχει σε Ε3. Από την άλλη πλευρά δεν είναι κίνηση μη εξηγήσιμη: έχουμε υποστηρίξει, όπως και άλλα μέσα ενημέρωσης τα τελευταία χρόνια, πως ναι μεν η Ε3 είναι "στιγμή-σταθμός" κάθε χρόνο για την αγορά του gaming, αλλά και πως το κοινό της αγοράς αυτής έχει αλλάξει με τρόπους που έχουν μειώσει την σημασία της έκθεσης με την παραδοσιακή της έννοια. Όσον αφορά στην παρουσία μιας εταιρείας στον ίδιο τον εκθεσιακό χώρο του Los Angeles Convention Center το νόημα είναι πια μικρό: η Ε3 είχε κάποτε αμιγώς επαγγελματικό χαρακτήρα, τώρα όμως μπορεί να την επισκεφθεί σχεδόν οποιοσδήποτε θέλει - κάτι που σημαίνει πως η δουλειά των δημοσιογράφων γίνεται δυσκολότερη, γι' αυτό και έχει μεταφερθεί στα "ιδιαίτερα διαμερίσματα" των συναντήσεων. Τα οποία, ωστόσο, θα μπορούσαν να βρίσκονται... οπουδήποτε, όχι μόνο στο Los Angeles εκείνη την εβδομάδα.

Δεν είναι, άλλωστε, η κίνηση της Sony και χωρίς... προηγούμενο στον χώρο ακριβώς. Η Nintendo είχε υιοθετήσει για κάποιες χρονιές την προσέγγιση της Δικτυακής μετάδοσης προεγγεγραμμένων "συνεντεύξεων Τύπου" (Nintendo Direct) επειδή δεν είχε αρκετό υλικό για πλήρη παρουσία σε Ε3, ενώ η Microsoft πέρυσι δεν είχε παρουσία στον εκθεσιακό χώρο για τον ίδιο λόγο. Ίσως η Sony έκανε αυτήν την επιλογή βάσει της ίδιας συλλογιστικής - όπως είχε κάνει ήδη, και σωστά, με την PlayStation Experience του Δεκεμβρίου.

Οι σημαντικότερες, ωστόσο, παράμετροι όλων στο ζήτημα της Ε3 συνολικά είναι δύο άλλες: το υψηλό κόστος συμμετοχής σε αυτήν με δυσανάλογα μετρήσιμα ωφέλη και οι πολύ μεγάλες αλλαγές στον τρόπο με τον οποίο το σύγχρονο κοινό του gaming παρακολουθεί τα της Ε3. Όσον αφορά στα κόστη και τα αποτελέσματα που φέρνουν είναι πια γνωστό πως αυτά δεν είναι αλληλένδετα με τρόπο συμφέροντα: οι μεγάλες εταιρείες περισσότερο συμμετείχαν τα τελευταία χρόνια "για να τις βλέπουμε να συμμετέχουν" παρά επειδή η δημοσιότητα που εισπράττουν θα ήταν τόσο μικρότερη αν απείχαν. Πολύς κόσμος, άλλωστε, παρακολουθεί πια τις συνεντεύξεις Τύπου, τις παρουσιάσεις, συνεντεύξεις με στελέχη και δημιουργούς κλπ. μέσω Internet, είτε live είτε σε όποια άλλη χρονική στιγμή τον εξυπηρετεί, καθιστώντας την ουσιαστική δουλειά των δημοσιογράφων σχολιαστική και όχι ενημερωτική.

Σε σημαντικό βαθμό δικαιολογήσιμη η επιλογή της Sony, με άλλα λόγια, όμως περισσότερο ενδιαφέρον ερώτημα είναι αυτό που προκύπτει ως αποτέλεσμα αυτής της επιλογής: "Αν όχι Ε3, τότε τί;" Ο ιαπωνικός κολοσσός έχει κάνει βεβαίως πολλές δικές του εκδηλώσεις και συνεντεύξεις Τύπου τα προηγούμενα χρόνια εκτός πλαισίου της Ε3 - ας μην ξεχνάμε πως τα PS4 και PS4 Pro τα ανακοίνωσε σε τέτοιες ξεχωριστές εκδηλώσεις - και τίποτε δεν τον εμποδίζει να κάνει το ίδιο και για ο,τιδήποτε άλλο μεγάλο ετοιμάζει στην συνέχεια. Είναι, ωστόσο, επίσης λογικό να υποστηρίξει κανείς πως αν στον ορίζοντα της εορταστικής περιόδου 2019 βρισκόταν π.χ. ένα PlayStation5 τότε η Sony μάλλον δεν θα μπορούσε να είναι απούσα από την Ε3 2019, ακόμη κι αν το είχε αποκαλύψει σε δική της εκδήλωση νωρίτερα.

Το μόνο σίγουρο είναι πως με αυτήν της την ανακοίνωση η Sony τις τελευταίες ώρες έχει ξανά... "βάλει φωτιά" στο Web όσον αφορά στο πώς θα κινηθεί με το επόμενο οικιακό PlayStation. Όλα μέχρι στιγμής δείχνουν πως το 2019 δεν θα είναι η χρονιά που θα το κάνει διαθέσιμο στην παγκόσμια αγορά, υπάρχει όμως και ρίσκο στην επιλογή να παραμείνει στο PlayStation4 μέχρι τον Νοέμβριο του 2020. Το παρόν της σύστημα έχει ακόμη να δώσει πράγματα - και είναι προγραμματισμένα ουκ ολίγα αποκλειστικά games επιπέδου ΑΑΑ γι' αυτό μέχρι το φθινόπωρο του 2020 - όμως για να αξιοποιήσει το υπάρχον προβάδισμά της στο έπακρο η Sony λογικά θα ήθελε να αποκαλύψει τον διάδοχο του PS4 πριν αυτό γνωρίσει μεγάλη πτώση. Ο ιαπωνικός κολοσσός "τα έχει ζυγίσει", ωστόσο, όλα αυτά και... κάτι μάς λέει πως η ανακοίνωσή του "κρύβει" εκπλήξεις. Για να δούμε!

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

banner

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ

banner
banner
banner