Παρά το γεγονός ότι κανείς μας δεν περίμενε φυσικά αναλυτική, εξονυχιστική παρουσίαση και αποκάλυψη του επόμενου μοντέλου Xbox στην χθεσινή συνέντευξη Τύπου της Microsoft, η αλήθεια είναι πως σε μία αναφορά, τουλάχιστον, ελπίζαμε - και o αμερικανικός κολοσσός δεν μάς απογοήτευσε. Αν και για όλους τους προφανείς λόγους δεν γνωστοποιήθηκε το επίσημο όνομα, η ακριβής ημερομηνία διάθεσης και το κόστος απόκτησης του συστήματος που... χαϊδευτικά για την ώρα ονομάζουμε Xbox Next, ο επικεφαλής του σχετικού τμήματος, ο Phil Spencer, προσέφερε κάποια στοιχεία και (το σημαντικότερο) προέβη σε οριστικοποίηση των εμπορικών πλάνων της Microsoft: το Xbox αυτό, που είναι πλέον γνωστό με το κωδικό όνομα Scarlett, θα κυκλοφορήσει "μέσα στην εοραστική περίοδο του 2020", κάτι που βάσει ιστορικού σημαίνει "μέσα στον Νοέμβριο" - πάντοτε για τις ΗΠΑ, βέβαια, καθώς... επίσης βάσει ιστορικού αυτό δεν σημαίνει απαραίτητα πως θα γίνει την ίδια περίοδο διαθέσιμο και στην Ελλάδα.
To προωθητικό video της αναφοράς στο Xbox Scarlett, το οποίο παραθέτουμε, δεν εμπεριέχει πολλές τεχνικές λεπτομέρειες αλλά - σε... παραδοσιακό στυλ Microsoft - πολύ περισσότερες υποσχέσεις για "games όπως τα φαντάστηκαν οι δημιουργοί τους", "πρωτόγνωρες ψυχαγωγικές εμπειρίες" κλπ. κλπ. Από τα λεγόμενα όσων συμμετέχουν σε αυτό, ωστόσο, προκύπτει κάτι σημαντικό: όλα δείχνουν πως οι Sony και Microsoft θα αξιοποιήσουν παρόμοια, αν όχι πανομοιότυπη, υποδομή hardware για τα PS5 και Xbox Scarlett. Στην διάρκεια του video γίνεται λόγος για "συνδυαστικό κεντρικό επεξεργαστή τεχνολογίας Zen 2 και υποσυστήματος Navi της AMD", για αξιοποίηση πολύ γρήγορου αποθηκευτικού μέσου τεχνολογίας SSD, για υποστήριξη ανάλυσης οθόνης 8Κ, για υποστήριξη ρυθμού ανανέωσης οθόνης "έως τα" 120 Hz (και μεταβλητού ρυθμού ανανέωσης - VRR), καθώς και για υποστήριξη της τεχνολογίας απεικόνισης ray-tracing. Όλα τα προαναφερθέντα στοιχεία, ένα προς ένα, έχουν ήδη επιβεβαιωθεί ως χαρακτηριστικά και του επερχόμενου PlayStation5.
Κάτι για το οποίο έγινε λόγος από την Microsoft χωρίς να έχει αναφερθεί ως τώρα από την Sony εστιάζεται στην πιθανή χρήση του δίσκου SSD ως "εικονικής μνήμης" (virtual memory): η τεχνική χρησιμοποιούνταν εκτενέστατα τις περασμένες δεκαετίες στα PC με Windows, πολύ λιγότερο πλέον αλλά είναι σε κάθε περίπτωση χρήσιμη, ειδικά αν το αποθηκευτικό μέσο του Xbox Scarlett είναι τόσο γρήγορο όσο περιέγραφε η Sony για το δικό της αντίστοιχο στο PS5. Σε κάθε περίπτωση η Microsoft υπόσχεται πως το νέο Xbox θα χαρακτηρίζεται από "τέσσερις φορές μεγαλύτερη δύναμη απ' ότι το παρόν Xbox One X", ισχυρισμός αξιοπρόσεκτος που ναι μεν μπορεί να ισχύει... "στα χαρτιά" αλλά σκιαγραφεί ένα πάρα, μα πάρα πολύ δυνατό σύστημα για τα δεδομένα του όγκου, της κατανάλωσης και της θερμικής απόδοσης που οφείλουν να χαρακτηρίζουν τα οικιακά συστήματα ηλεκτρονικής ψυχαγωγίας "του σαλονιού", όπως ένα PlayStation ή ένα Xbox.
Για το Xbox Scarlett έχουμε πάρα πολλά ακόμη να μάθουμε πριν καν ξεκινήσουμε τις... αναπόφευκτες συγκρίσεις με το PlayStation5 - για το οποίο προφανώς επίσης αντίστοιχα πολλά στοιχεία παραμένουν άγνωστα - όμως η Microsoft φρόντισε να αναφέρει ένα ακόμη τελευταίο χαρακτηριστικό του πρώτου: την συμβατότητα "προς τα πίσω" (backwards compatibility) του Scarlett με... τρεις ακόμη "γενιές" τίτλων Xbox. Αυτό σημαίνει πως δεν θα είναι ικανό να αξιοποιήσει μόνο τα games των Xbox One S/Xbox One X, κάτι που θεωρούσαμε φυσιολογικό βάσει της παρόμοιας υποδομής hardware (επίσης προέλευσης AMD), αλλά και τα games του Xbox 360 και του αρχικού Xbox (!) που τώρα είναι αξιοποιήσιμα μέσω εξομοίωσης στα Xbox One S/X.
Ο Spencer επιβεβαίωσε, άλλωστε, πως το Xbox Scarlett θα συνοδεύσει στα καταστήματα από την πρώτη μέρα ως κορυφαίος τίτλος-παράδειγμα των όσων το σύστημα μπορεί να κάνει, το Halo: Infinite. Περισσότερα για το καινούργιο Xbox, υποθέτουμε, εν καιρώ!