Επιβεβαιώνοντας την φήμη που "κυκλοφορούσε" στο Web επί μήνες, η Sony ανακοίνωσε πως ένας από τους καλύτερούς της τίτλους για το PS4 - και πιθανότατα ένας από τους καλύτερους στην ιστορία των PlayStation - το God of War, θα διατεθεί και σε PC στις 14 Ιανουαρίου 2022. Είναι η τρίτη παραγωγή των Ιαπώνων μετά από τα Days Gone και Horizon: Zero Dawn που κάνουν την μετάβαση αυτή στους Η/Υ - και τα δύο σημείωσαν πολύ καλή εμπορική πορεία μετά από ορισμένα αρχικά τεχνικά προβλήματα που επιλύθηκαν. Το God of War δεν είναι μάλιστα ο μόνος τίτλος της Sony που θα διατεθεί τον επόμενο καιρό για PC, καθώς ήδη ανακοινωμένη είναι και η κυκλοφορία του Uncharted: Legacy of Thieves Collection (το Uncharted 4 μαζί με το The Lost Legacy) μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2022.
Η έκδοση του God of War για PC θα γίνει διαθέσιμη τόσο μέσα από το Steam όσο και μέσα από το Epic Games Store και θα ενσωματώνει extras περιεχομένου που δεν προσφέρονταν από την αρχική έκδοση για PS4. Σημαντικότερο, ωστόσο, είναι το γεγονός ότι στον τεχνικό τομέα η Sony στοχεύει με τον τίτλο αυτόν ψηλότερα από κάθε άλλη φορά. Πέρα από τις πρόσθετες επιλογές ή ρυθμίσεις που αναμένει κανείς από games για PC - επαπροσδιορίσιμο έλεγχο, πλήρη υποστήριξη σε χειριστήρια, υποστήριξη για προβολή σε αναλύσεις αναλογίας 21:9 και ρυθμούς ανανέωσης οθόνης χωρίς περιορισμό - το God of War υποστηρίζει εξ αρχής τις τεχνολογίες DLSS και Reflex της nVidia για υψηλότερους ρυθμούς ανανέωσης και ακαριαίο έλεγχο αντίστοιχα.
Δεν είναι γνωστό αν το ίδιο το Santa Monica Studio της Sony είναι υπεύθυνο για την μεταφορά του God of War από PS4 σε PC ή αν την είχε αναλάβει κάποια άλλη προγραμματιστική ομάδα, όμως η εταιρεία υπόσχεται "γραφικά πλήρους ανάλυσης 4Κ μαζί με ευρεία γκάμα από σετ προρυθμίσεων και επιλογών ώστε οι παίκτες να προσαρμόσουν πλήρως την απεικόνιση στο σύστημά τους". "Από τις υψηλότερης ανάλυσης σκιές και τις καλύτερες ανατανακλάσεις", συνεχίζει η ανακοίνωση, "έως τις βελτιώσεις σε όλα τα στάδια επεξεργασίας κι εμφάνισης των γραφικών, το God of War σε PC προσφέρει ποιότητα απεικόνισης που μόνο σε αυτά είναι εφικτή".
Από πολλές απόψεις το God of War είναι όχι μόνο εξαιρετικά σημαντικός τίτλος - μία "δήλωση" ουσιαστικά της Sony πως εννοεί να έχει υπολογίσιμη παρουσία στα PC κι ας κυκλοφορεί τα games της πάντα πρώτα σε PlayStation - αλλά και από τους πλέον κατάλληλους για για μετάβαση στους Η/Υ: πέρα από την αδιαμφισβήτητη συνολική του ποιότητα, το στυλ παιχνιδιού του God of War δεν το συναντά συχνά κανείς σε PC games. Ορισμένα έχουν προσπαθήσει στον παρελθόν να υιοθετήσουν την προσέγγιση και το στυλ του "παιχνιδιού κονσόλας" αλλά ελάχιστα το έχουν κατορθώσει - ενώ η Sony, βάσει των όσων δηλώνει, σκοπεύει να προσφέρει την ψυχαγωγική εμπειρία του αρχικού God of War στο ακέραιο, βελτιώνοντας μόνο τα τεχνικά στοιχεία του τίτλου. Αυτό δηλαδή που ζητούν και οι ίδιοι οι PC gamers ούτως ή άλλως.
Με τα Horizon, Uncharted και God of War όλα διαθέσιμα ή στον ορίζοντα πλέον για PC, ποιό άλλο "μεγάλο όνομα" από αυτά του PS4 θα ακολουθήσει; Η Sony στοχεύει να απευθυνθεί σε όσο το δυνατόν περισσότερους gamers από δω και στο εξής, κυκλοφορώντας λοιπόν τις μεγάλες της επιτυχίες σε PC είναι ένας από τους τρόπους που θα την βοηθήσουν να το πετύχει. Για την ώρα όμως δείχνει να προτιμά την "μεταφορά" σε PC παλαιότερων τέτοιων τίτλων και όχι των πιο πρόσφατων, οπότε π.χ. τα The Last of Us Part II ή Ghost of Tsushima (που επίσης φημολογούνταν μαζί με το God of War) το πιθανότερο είνα πως δεν θα εμφανιστούν σε Η/Υ σύντομα. Η μεγαλύτερη φήμη που... επιμένει, βέβαια, για ΑΑΑ τίτλο που υποτίθεται πως θα εμφανιστεί σε PC μέσα στο 2022 δεν είναι άλλη από το - δημιουργίας From και έκδοσης Sony - θρυλικό Bloodborne, αλλά μέχρις ότου έχουμε απτές αποδείξεις για κάτι τέτοιο (και για το επίσης φημολογούμενο remaster του για PS5) απλώς το παραθέτουμε ως πιθανότητα.
Ένας τίτλος της Sony που θα ήταν κάτι παραπάνω από ευπρόσδεκτος για Η/Υ σε οποιαδήποτε χρονική στιγμή, πάντως, είναι το Gran Turismo κι ας μην στερούνται τα PC ποιοτικών racing games. Η προσοχή στην λεπτομέρεια και η εμμονή στον ρεαλιστικό χειρισμό που χαρακτηρίζουν τους τίτλους της Polyphony Digital θα βοηθούσε ένα GT να ξεχωρίσει στον χώρο του PC gaming. Το πρόβλημα: δεν μπορεί να είναι το Gran Turismo 7 ο τίτλος αυτός, καθώς κυκλοφορεί στα PS4/PS5 τον Μάρτιο του 2022, αλλά δεν μπορεί να είναι και το GT Sport του 2016 γιατί έτσι θα δημιουργούνταν η εντύπωση πως οι PC gamers στα μάτια της Sony είναι "πελάτες δευτέρας κατηγορίας". Ένα εξαιρετικά αναβαθμισμένο τεχνικά GT Sport, όμως, με όλο το extra περιεχόμενο που έχει έκτοτε κυκλοφορήσει γι' αυτό, και δυνατότητα cross-play με το GT7 των PS4/PS5; Αυτό δεν ακούγεται καθόλου, μα καθόλου άσχημα, ομολογουμένως!