banner

Ένα στα πέντε...; Ooops.

Είναι πιθανώς το είδος των ειδήσεων που σε άλλες εποχές, κάτω από άλλες συνθήκες, δεν θα έκανε τόση εντύπωση - με τις παρούσες, όμως... Η εταιρεία αναλύσεων Electronic Entertainment Design and Research, σε πρόσφατη έκθεσή της για την κατάσταση και τις τάσεις που χαρακτηρίζουν την βιομηχανία του gaming, ανέφερε μεταξύ άλλων και το εξής ενδιαφέρον στατιστικό στοιχείο: μόνο το 20% των video games που βρίσκουν το δρόμο τους στα ράφια των καταστημάτων αποφέρουν "αξιοπρεπή κέρδη" στους εμπλεκόμενους. Τα υπόλοιπα... 4 στα 5 games είτε - στην καλύτερη περίπτωση - αποπληρώνουν το κόστος ανάπτυξής τους, είτε αποδεικνύονται κοστοβόρες εμπορικές αποτυχίες, που δεν καλύπτουν ποτέ την επένδυση που έγινε για να δημιουργηθούν.

Φυσικά, τέτοια ποσοστά εμπορικής επιτυχίας συναντά κανείς και στις άλλες μορφές ψυχαγωγίας, όπως το σινεμά και η μουσική. Αλλά με τα budget ανάπτυξης των video games - ειδικά στην εποχή της υψηλής ευκρίνειας που ξεκίνησε με την έλευση των PS3 και Xbox 360 - να "έχουν ξεφύγει", η είδηση αποκτά άλλο νόημα. Ο,τιδήποτε ανάμεσα στα 500.000 ευρώ και τα 10, 20, 50 ή περισσότερα εκατομμύρια ευρώ (μαζί με τα κόστη διανομής και marketing) είναι το ρεαλιστικό κόστος ενός ΑΑΑ τίτλου σήμερα. Και ναι μεν το ποσοστό εκείνο του 20% προφανώς δεν περιλαμβάνει τα games "της σειράς", σίγουρα όμως περιλαμβάνει πολλές μεγάλες παραγωγές που με άλλες φιλοδοξίες ξεκινούν και με άλλα αποτελέσματα καταλήγουν.

Η πολυσυζητημένη οικονομική κρίση (πλαστή ή αληθινή... δεν έχει σημασία δυστυχώς) έχει και θα έχει μία σειρά από δυσμενείς συνέπειες. Ουδέν κακόν αμιγές καλού, ωστόσο, γιατί μέσα από την πίεση που θα προκύψει για πιο "σίγουρες" επενδύσεις σε νέα games, υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να μειωθεί σημαντικά το ποσοστό από πραγματικά "σκουπίδια" τίτλους, για όλα τα φορμά, που κυκλοφορούν... άνευ λόγου και αιτίας σήμερα. Από την άλλη, η οικονομική ύφεση ενδέχεται να οδηγήσει και σε... υπερασφαλείς επιλογές, με άλλα λόγια σε πληθώρα τίτλων που ανήκουν σε κατηγορίες αποδεδειγμένα εμπορικές και σε έλλειψη τίτλων που "τολμούν" σε άλλες. Και όλοι ξέρουμε για ποιούς λόγους το gaming χρειάζεται περισσότερο τους δεύτερους, παρά τους πρώτους...

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

banner

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ

banner
banner
banner