Δεν χωρά αμφιβολία στο γεγονός ότι η κατηγορία των shoot' em up πρώτου προσώπου θα προσφέρει πάντοτε στο κοινό παραγωγές όπως το επόμενο Halo, το επόμενο Killzone, το επόμενο Call of Duty και Battlefield. Xώρος, ωστόσο, για περισσότερο αντισυμβατικά, πρωτότυπα παραδείγματα του είδους ευτυχώς πάντοτε υπήρχε και συνεχίζει να υπάρχει, εξ ου και η επιτυχία των... παρανοϊκών ενίοτε αλλά απολαυστικών Far Cry της Ubisoft. Οι εξωτικές περιοχές, οι ιδιότυποι πρωταγωνιστές και η ελευθερία κινήσεων που χαρακτήρισαν τις παραγωγές αυτές των Γάλλων έως και το Far Cry 3 αγαπήθηκαν τόσο ως cult όσο και ως εμπορικές επιτυχίες. Με το Far Cry 4 όμως έγινε φανερό πως μία ανανέωση σημαντική ήταν απαραίτητη προκειμένου η σειρά να αποφύγει την "κούραση" π.χ. των Assassin's Creed.
H απάντηση της Ubisoft ήλθε... απροειδοποίητη και εμφατική: το Far Cry Primal ανακοινώθηκε τον Οκτώβριο κυριοκεκτικά "από το πουθενά" - έτσι για αλλαγή δεν είχαν διαρρεύσει στοιχεία σχετικά με αυτό στο Web - και προκάλεσε ευχάριστη έκπληξη με την επιλογή των Γάλλων ως προς το σεναριακό υπόβαθρο και το γενικότερο σκηνικό του. To Primal θα μεταφέρει τους παίκτες στην προϊστορική εποχή - για την ακρίβεια στην εποχή του λίθου, κοντά στο 10.000 π.Χ. - και θα τους αναγκάσει να παλέψουν για την επιβίωσή τους σε έναν κόσμο όπου, εύστοχα, "ο άνθρωπος δεν βρίσκεται ακόμη στην κορυφή της τροφικής αλυσίδας". Τον πρωταγωνιστικό ρόλο έχει ένας κυνηγός ονόματι Takkar, τελευταίος επιζώντας μιας ομάδας νομάδων, ο οποίος αναλαμβάνει να συγκεντρώσει άλλους απομονωμένους κυνηγούς σε μία νέα φυλή και θα χρειαστεί για το σκοπό αυτό ν' αντιμετωπίσει όχι μόνο μαμούθ, τίγρεις, λύκους και άλλα θηρία, αλλά και τους κυνηγούς άλλων αντιπάλων φυλών, που διεκδικούν τον έλεγχο της ίδιας εύκρατης, βιώσιμης περιοχής.
Όπως εύκολα μπορεί να αντιληφθεί κανείς, επιλογή σκηνικού τόσο ριζικά διαφορετική από τις αντίστοιχες των προηγούμενων Far Cry είναι... τίποτε λιγότερο από ένα μεγάλο στοίχημα για την Ubisoft, καθώς η παλαιολιθική εποχή δεν επιτρέπει την ύπαρξη οχημάτων, πυροβόλων όπλων ή άλλου σύγχρονου εξοπλισμού. Τα πρωτόγονα μέσα τα οποία έχει στη διάθεσή του ο χαρακτήρας που θα ελέγξουν οι παίκτες επέβαλλε αντίστοιχες αλλαγές όχι μόνο σε γνωστούς μηχανισμούς των Far Cry, αλλά και την εφεύρεση νέων, ταιριαστών με το περιβάλλον, τα υλικά και την τεχνογνωσία της εποχής του λίθου. Ο περισσότερο ενδιαφέρων νέος μηχανισμός, πάντως, που η Ubisoft αποκάλυψε τον Οκτώβριο εξ αρχής, ακριβώς λόγω της πρωτοτυπίας του; Ο Takkar έχει την ικανότητα να "τιθασεύει" άγρια ζώα όλων των ειδών και να τους ζητά να τον βοηθήσουν με ποικίλους τρόπους, από την ανίχνευση της γύρω περιοχής μέχρι τη συμμετοχή στις μάχες σώμα με σώμα που αυτός πρέπει να δώσει.
Οι Γάλλοι έχουν πάντως φροντίσει ώστε η μετάβαση στην προϊστορία του ανθρώπινου είδους να γίνει με τρόπο όσο το δυνατόν περισσότερο ρεαλιστικό: έχουν επιστρατεύσει ειδικούς γλωσσολόγους ώστε η άγνωστη, ανύπαρκτη γλώσσα που μιλούν οι χαρακτήρες του Far Cry Primal να είναι πιστευτή (βασίζεται σε αληθινές πρωτο-ινδοευρωπαϊκές ρίζες), έχουν μελετήσει τα όπλα και εργαλεία της συγκεκριμένης περιόδου (όπως και τη χρήση της φωτιάς) ώστε να είναι πειστικά, έχουν επιδιώξει να παραμείνουν κοντά στην επιστημονική εικόνα που έχουμε για την χλωρίδα και την πανίδα της εποχής εκείνης. Το αποτέλεσμα: ένας κόσμος άγριας ομορφιάς, μεν, κινηματογραφικός ως προς την παρουσίασή του, μεγάλος ως προς την εικονική του έκταση αλλά επαρκώς αληθοφανής ώστε να δημιουργεί το συναίσθημα του δέους στον παίκτη - που όντως βρίσκει συνεχώς τον εαυτό του σε θέση περισσότερο ευάλωτη απ' ότι σε οποιοδήποτε Far Cry του παρελθόντος.
Το Far Cry Primal έχει σχεδιαστεί εξ αρχής ως ψυχαγωγική εμπειρία για έναν παίκτη. Προσφέρει μεν σε μεγάλο βαθμό την ελευθερία κινήσεων που οι gamers σε όλο τον κόσμο έχουν αγαπήσει σε παρελθόντα Far Cry - ως προς το πώς ακριβώς θα επιτύχουν συγκεκριμένους στόχους ώστε να προχωρήσει το σενάριο στο επόμενο βήμα του - αλλά δεν ενσωματώνει καμία λειτουργία συμμετοχής πολλών παικτών. Ούτε συνεργατική, ούτε ανταγωνιστική, ούτε Δικτυακή, ούτε "στον ίδιο καναπέ". Το χαρακτηριστικό αυτό του νέου Far Cry είναι πιθανώς ένα από τα στοιχεία που θα ορίσουν σε σημαντικό βαθμό και την αντοχή του στο χρόνο, παρ' εκτός κι αν η Ubisoft έχει στα σχέδιά της την κυκλοφορία πρόσθετου Δικτυακού υλικού (DLC) με τη μορφή παράλληλων αποστολών ή σεναριακών "επεκτάσεων" στο μέλλον. Όποια κι αν είναι τα σχέδιά της για το Far Cry Primal, δεν θα χρειαστεί να περιμένουμε πολύ για να τα μάθουμε: ο τίτλος κυκλοφορεί στις 23/2 για PS4 και Xbox One και την 1/3 για προσωπικούς υπολογιστές. Περισσότερα, πάντως, γι' αυτόν μπορεί να μάθει κανείς ήδη τόσο από την αποκλειστική συνέντευξη που μάς έδωσε στο Λονδίνο ο διευθυντής ανάπτυξης του Far Cry Primal, όσο και από τις πρακτικές εντυπώσεις μας από την έκδοσή του σε PlayStation4. Click, click, click!