Μπορεί το... δημοσιογραφικό κλισέ να θέλει την ανυπαρξία ειδήσεων τον Αύγουστο, μα οι Logitech G (που εστιάζει στα προϊόντα gaming) και Tencent Games (μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες έκδοσης games και σχετικών υπηρεσιών) ολοφάνερα έχουν άλλη γνώμη: με κοινή τους ανακοίνωση οι δύο εταιρείες αποκάλυψαν την πρόθεση να κυκλοφορήσουν νέο Δικτυακό φορητό σύστημα για games (cloud gaming handheld) μέσα στο τρέχον έτος. Η συσκευή αυτή "θα υποστηρίζει πολλαπλές υπηρεσίες cloud gaming" και οι δύο εταιρείες "ήδη συνεργάζονται με τις Microsoft και nVidia για λειτουργία στο νέο σύστημα των Xbox Cloud Gaming και GeForce Now, έτσι ώστε οι παίκτες να έχουν την δυνατότητα ενασχόλησης με τίτλους ΑΑΑ ακόμη κι όταν βρίσκονται μακριά από το οικιακό τους σύστημα ψυχαγωγίας ή το PC τους".
Σύμφωνα με το σχετικό δελτίο Τύπου "οι Logitech G και Tencent Games έχουν κοινό όραμα για το μέλλον του gaming και θα εξασφαλίσουν πως η ποιότητα της ψυχαγωγικής εμπειρίας που θα προσφέρει το προϊόν τους ανταποκρίνεται στις συναρπαστικές προοπτικές του gaming υποδομής cloud. Με αυτήν οι παίκτες δεν χρειάζεται να λαμβάνουν τεράστια αρχεία εγκατάστασης μέσω Internet ή να αξιοποιούν μεγάλο αποθηκευτικό χώρο για τα games τους: μέσω cloud τα games αυτά λειτουργούν σε απομακρυσμένους servers και οι παίκτες απλώς τα χειρίζονται στις συσκευές τους".
Πρόκειται για δήλωση, βέβαια, που υποννοεί... απεριόριστη εμπιστοσύνη σε μία τεχνολογία όπως το cloud gaming, της οποίας η ομαλή λειτουργία εξαρτάται από παράγοντες που δεν μπορεί να επηρεάσει οποιοσδήποτε κατασκευαστής. Οι υπηρεσίες cloud gaming αυτή τη στιγμή δεν είναι απαλλαγμένες από προβλήματα στον βαθμό που όλοι θα θέλαμε, καθώς εξαρτώνται από την ταχύτητα και τα "αντανακλαστικά" (latency) της Δικτυακής σύνδεσης που αξιοποιείται, την γεωγραφική θέση του παίκτη, τον εκάστοτε τύπο παιχνιδιού, την επιβαρυμένη ή όχι κατάσταση των servers την κάθε δεδομένη στιγμή, μέχρι και την ώρα της ημέρας και την Δικτυακή "κυκλοφορία" που παρατηρείται τότε. Ακόμη και το ιδανικό περιβάλλον λειτουργίας μιας υπηρεσίας cloud gaming σήμερα - ένα σύστημα οικιακής ψυχαγωγίας συνδεδεμένο σε Δικτυακή σύνδεση οπτικής ίνας μέσω Gigabit Ethernet - δεν μπορεί να εγγυηθεί απροβλημάτιστη λειτουργία με όλα τα games σε όλους τους gamers.
Ένα φορητό σύστημα εστιασμένο αποκλειστικά στο cloud gaming (ειδικά αν προσφέρει και σύνδεση μέσω 4G/5G πέρα από Wi-Fi) θα πρέπει να ξεπεράσει όλα τα προαναφερθέντα εμπόδια αν θέλει να προσφέρει ψυχαγωγική εμπειρία συγκρίσιμη αυτής που προσφέρουν εξειδικευμένα φορητά συστήματα gaming όπως τα Nintendo Switch και Valve Steam Deck (τα οποία προσφέρουν αποθηκευτικό χώρο για τα games τους και μπορούν να λειτουργήσουν χωρίς Δικτυακή σύνδεση). Οι Logitech and Tencent δείχνουν πάντως να έχουν πίστη στο εγχείρημά τους αρκετή ώστε η συσκευή που δημιουργούν να είναι το λιγότερο αξιοπρόσεκτη. Ένα προϊόν όπως αυτό, άλλωστε, θα ήταν και σαφώς προσιτό καθώς αυτό που στην ουσία αναλαμβάνει να κάνει θα είναι να αποκωδικοποιεί ροή video, όχι να δημιουργεί γραφικά σε πραγματικό χρόνο. Ακόμη και εισαγωγικά smartphones μπορούν σήμερα να αναπαράγουν video υψηλής ευκρίνειας, οπότε το πιθανότερο είναι ότι η συσκευή των Ελβετών και Κινέζων δεν θα είναι ακριβή.
H ανακοίνωση δεν ανέφερε καμία λεπτομέρεια όσον αφορά στα τεχνικά της νέας αυτής συσκευής, οι θέσεις και τα κίνητρα προώθησής της ωστόσο και για τις δύο εταιρείες είναι σαφή. Η Logitech, από την μία πλευρά, έχει την εμπειρία στο marketing των ποιοτικών προϊόντων gaming αλλά και την δυνατότητα να απευθυνθεί σε ευρύτερο κοινό, πιθανότατα θα προσφέρει δε και όλα τα απαραίτητα περιφερειακά ή αξεσουάρ για το προϊόν αυτό. Η Tencent, από την άλλη πλευρά, είναι έμπειρη στον τομέα του λογισμικού και των υπηρεσιών, οπότε θα έχει πιθανότατα υπό την ευθύνη της το λειτουργικό σύστημα, την διασύνδεση της συσκευής με το Internet και την απαραίτητη υποδομή που θα καταστήσει το cloud gaming με αυτήν de facto τρόπο λειτουργίας.
Η αναφορά, πάντως, στις υπηρεσίες Xbox Cloud Gaming και nVidia GeForce Now συγκεκριμένα είναι ενδιαφέρουσα, καθώς υποννοεί πως η προσέγγιση του συστήματος αυτού πιθανότατα είναι περισσότερο εστιασμένη σε PC games και λιγότερο σε games οικιακών συστημάτων ψυχαγωγίας (αν και τέτοιες συσκευές μπορούν θεωρητικά να υποστηρίξουν οποιαδήποτε υπηρεσία cloud gaming με αναβαθμίσεις λογισμικού). Με τόσες λίγες πληροφορίες στα χέρια μας, ωστόσο, μόνο εικασίες μπορούμε να κάνουμε για την ώρα: θα πρέπει να περιμένουμε να γνωστοποιήσουν οι δύο εταιρείες περισσότερα στοιχεία πριν αρχίσουμε να αποκτούμε εικόνα για το καινούργιο αυτό προϊόν. Το καλό είναι πως, αν η προγραμματισμένη κυκλοφορία του μέσα στο 2022 ισχύει, τότε δεν θα χρειαστεί να περιμένουμε πολύ. Για να δούμε, λοιπόν!