banner

Games 2007: Ο απολογισμός

Τί προτιμά να αγοράζει, εν τέλει, το ευρύ κοινό;

Πριν από μερικές ημέρες δόθηκε στη δημοσιότητα η οικονομική ανάλυση των πωλήσεων video games για τη χρονιά που μας πέρασε και - αν μη τί άλλο - η μόνη έκπληξη που επεφύλασσε σε όσους ή όσες τη διάβασαν ήταν το γεγονός ότι... υπήρξαν και μερικές εκπλήξεις ανάμεσα στα κατά παράδοση προβλέψιμα! Τα δεδομένα της ανάλυσης αυτής συγκεντρώθηκαν από εμπορικά στοιχεία της αγοράς τόσο των ΗΠΑ, όσο και της Ευρώπης, αντικαθρεπτίζοντας όχι μόνο με ακρίβεια τις προτιμήσεις του μέσου Δυτικού gamer, αλλά και κατά προσέγγιση αυτές του παγκόσμιου κοινού (αφού το ιαπωνικό και σημαντικά μικρότερου μεγέθους είναι, και σαφώς περισσότερο... εκκεντρικών προτιμήσεων).

H ανάλυση αυτή αξιοποιεί ως βάση των διαπιστώσεών της τους 100 πρώτους τίτλους σε πωλήσεις για το διάστημα 1/1/2007- 1/1/2008 και, σχεδόν... φυσιολογικά, αναδεικνύει την Electronic Arts ως κορυφαία εταιρεία ανάπτυξης και έκδοσης video games, από εμπορική πάντοτε άποψης: ο καναδικός κολοσσός διαμόρφωσε τις συνολικές του πωλήσεις στα 40 εκατομμυρίων αντιτύπων σχεδόν (!), έχοντας παράλληλα να επιδείξει τους 23 από τους 100 προαναφερθέντες τίτλους ως δικούς του. Η Activision και η Nintendo παραμένουν στην δεύτερη και τρίτη θέση, με 29 και 27 εκατομμύρια αντίτυπα αντιστοίχως (και 10 στους 100, 12 στους 100 τίτλους αντιστοίχως). Ενδιαφέρον εδώ έχει η θέση της Microsoft, η οποία με 3 τίτλους μόλις (!) από τους 100, κατάφερε να συγκεντρώσει πωλήσεις αντιτύπων που ξεπερνούν τα 11.5 εκατομμύρια και την φέρνουν στην τέταρτη θέση. Ο Master Chief θα πρέπει να αισθάνεται υπερήφανος...

Ενδεικτικό του πόσο επιτυχημένη αποδείχθηκε η περασμένη χρονιά για την Nintendo, είναι σαφώς το γεγονός ότι τα δύο της φορμά, το Wii και το DS, συγκεντρώνουν τον συντριπτικά μεγαλύτερο αριθμό "αποκλειστικών" games, τίτλων δηλαδή που κυκλοφορούν μόνο σε δικό της φορμά. Ούτε λίγο ούτε πολύ, οι 23 (!) από τους 100 πρώτους σε πωλήσεις τίτλους διατίθενται είτε για το ένα φορμά είτε για το άλλο, με το PS3 και το Xbox 360 να ακολουθούν... από μακριά με 5 και 3 τίτλους αντίστοιχα. Μεγαλύτερο ενδιαφέρον ίσως για εκείνους και εκείνες που δεν έχουν ακόμη αποκτήσει κανένα από τα τρία καινούργια συστήματα ηλεκτρονικής διασκέδασης, έχει το γεγονός ότι το Xbox 360 προσφέρει στο δικό του φορμά τους 54 από τους 100 περισσότερο εμπορικούς τίτλους του 2007. Σε αυτόν τον τομέα το Wii ακολουθεί "κατά πόδας" με 52 από τους 100 τίτλους, ενώ το PS3 συνεχίζει να υπολείπεται με 44 από τους 100.

Όλοι οι αναλυτές συμφωνούν στο γεγονός ότι το 2007 ήταν μία χρονιά εξαιρετικά επιτυχής για την αγορά του gaming, ακόμη και με τις καθυστερήσεις των GTA IV, Metal Gear Solid 4, Gran Turismo 5 κλπ. κλπ. Τα οικονομικά μεγέθη που την χαρακτηρίζουν είναι πλέον υγιέστατα, ειδικά αν σκεφτεί κανείς ότι στα στοιχεία της εν λόγω ανάλυσης δεν περιλαμβάνονται ούτε τα κέρδη από τις πωλήσεις μέσω online shops (που θα πρέπει πια να είναι πάρα πολλές), ούτε τα κέρδη των πωλήσεων που γίνονται απευθείας μέσω online υπηρεσιών όπως το Xbox Live Arcade και το PlayStation Store. Με τις ισορροπίες ανάμεσα στα τρία ανταγωνιστικά φορμά να αλλάζουν σιγά-σιγά, πάντως, την έμφαση σε multiformat τίτλους καθ' όλη τη διάρκεια της χρονιάς, την εμφάνιση πολύ λιγότερων ΑΑΑ αποκλειστικών τίτλων απ' ότι πέρυσι και τη μάχη των Χριστουγέννων να προδιαγράφεται δυσκολότερη για όλους τους εμπλεκόμενους, θα έχει σαφώς ενδιαφέρον να διαπιστώσουμε ποιές και πόσο μεγάλες διαφορές θα διαπιστωθούν από την αντίστοιχη οικονομική ανάλυση του 2008, σε ένα χρόνο από σήμερα. Έως τότε...

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

banner

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ

banner
banner
banner