Υπάρχει ένα τίμημα που πληρώνουμε όλοι για κάθε τί, απ' ότι φαίνεται - η περίπτωση να λάβουμε κάτι χωρίς να χρειαστεί με τον ένα ή τον άλλο τρόπο να "ανταλλάξουμε" (το λιγότερο) κάτι γι' αυτό, προκύπτει πλέον από σπάνια έως... σχεδόν ποτέ. Ακόμη και με αυτήν την παραδοχή, ωστόσο, έκπληξη έχει προκαλέσει στο κοινό τόσο των PC gamers όσο και των gamers που προτιμούν τα συστήματα "σαλονιού", όπως τα Xbox και PlayStation, μία σειρά από ανακοινώσεις εκδοτριών εταιρειών για συγκεκριμένους επερχόμενους τίτλους τους. Οι ανακοινώσεις αυτές σχετίζονται με τις απαιτήσεις που έχουν τόσο τα PC games από τον Η/Υ που θα τα φιλοξενήσει, όσο και τα games του PlayStation4 σε αποθηκευτικό χώρο: οι απαιτήσεις αυτές είναι, και στις δύο περιπτώσεις, απίθανες!
Ξεκινώντας από τα PC, δύο κορυφαίοι τους τίτλοι για φέτος σκιαγραφούν με σαφήνεια την κατεύθυνση προς την οποία θα κινηθούν τα πράγματα το 2014. Το Call of Duty: Ghosts και το Watch Dogs, δύο από τους πλέον σημαντικούς επερχόμενους τίτλους για Η/Υ, απαιτούν 6 GB μνήμης λειτουργίας (!) από το εκάστοτε PC. Ναι, αυτό το ποσό μνήμης δεν είναι το προτεινόμενο, είναι το ελάχιστο. Και τα δύο είναι προφανώς συμβατά μόνο με την έκδοση 64-bit των Windows 7/8/8.1, αφού μόνο αυτή μπορεί να αξιοποιήσει πάνω από 4 GB κεντρικής μνήμης σε PC. Συν τοις άλλοις, το Call of Duty: Ghosts απαιτεί όχι λιγότερα από... 50 GB (!) χώρου για την εγκατάστασή του, ποσό ανήκουστο μέχρι πρότινος: το BioShock infinite απαιτούσε 20 GB και το Battlefield 4 θα απαιτεί 30 GB, αλλά τα 50 ίσως είναι αληθινά πολύς υποχρεωτικός αποθηκευτικός χώρος για έναν και μόνο τίτλο - ειδικά για τους PC gamers που, για λόγους επιδόσεων, θα ήθελαν να αποθηκεύουν τα games τους σε σκληρό δίσκο τεχνολογίας SSD και όχι σε συνήθη (αλλά σημαντικά φθηνότερο) μηχανικό.
Τα παραπάνω, υποψιαζόμαστε, έρχονται ως φυσική συνέπεια του γεγονότος ότι με το PlayStation 4 και το Xbox One ουσιαστικά "περνάμε" σε νέα γενιά gaming και στα PC. Οι μεγάλες εταιρείες δημιουργίας τίτλων θα αναπτύσσουν πλέον τα games των συστημάτων της Sony και της Microsoft είτε έχοντας "ως βάση" την έκδοση για PC και βελτιστοποιώντας "προς τα κάτω", είτε δημιουργώντας τους τίτλους για τα δύο αυτά συστήματα (που όμως έχουν αρχιτεκτονική παρόμοια με αυτή ενός PC) και στη συνέχεια "ανεβάζοντας" το υλικό που είναι εφικτό να βελτιωθεί (όπως ο αριθμός των πολυγώνων στα μοντέλα και η ανάλυση στις επιφάνειες υλικών) ώστε αυτό να φαίνεται σωστά στις υπερυψηλές αναλύσεις των PC. Το αποτέλεσμα και στις δύο περιπτώσεις είναι το ίδιο: η έκδοση για PC, ακριβώς επειδή δεν θα είναι πια "απλή μεταφορά" από καταφανώς λιγότερο ισχυρά συστήματα - όπως γινόταν συχνότατα επί PS3/Xbox 360 - θα αξιοποιεί πολύ μεγαλύτερο όγκο δεδομένων, εξ ου και οι θεαματικά υψηλότερες απαιτήσεις σε αποθηκευτικό χώρο.
Και στην περίπτωση του PlayStation4, ωστόσο (για την οποία μπορούμε βάσει δηλώσεων της Sony να μιλήσουμε μέχρι στιγμής) πολλοί gamers σε βάθος χρόνου θα αντιμετωπίσουν παρόμοια κατάσταση ως προς τον αποθηκευτικό χώρο. Πριν από μερικές ημέρες ο διευθύνοντας σύμβουλος της Sony Βρετανίας επιβεβαίωσε πως το μέγεθος αρχείου του Killzone Shadowfall, αν θέλει να το αποκτήσει κανείς απευθείας μέσω Internet από το PlayStation Store, ανέρχεται και αυτό σε 50 GB (!). Υποθέτουμε ότι αποκτώντας το κανείς σε Blu-ray και κάνοντας μόνο την ελάχιστη εγκατάσταση αρχείων στο σκληρό δίσκο μπορεί να εξοικονομήσει κάποιο χώρο - με άλλες δηλώσεις στελεχών της η Sony έχει επιβεβαιώσει πως σε όλα τα games του PS4 θα προσέφερεται επιλογή "πλήρους εγκατάστασης" όλου του υλικού στο σκληρό δίσκο - όμως η τάση είναι και εδώ προφανής: τα games του νέου οικιακού PlayStation θα ανέρχονται σε πολλά περισσότερα GB απ' ότι του σημερινού PS3. Με τον σκληρό δίσκο του PS4 να ανέρχεται στα 500 GB, δεν θα είναι καθόλου δύσκολο για τους αφοσιωμένους gamers να εξαντλήσουν το χώρο αυτό σχετικά γρήγορα.
Όλα τα παραπάνω μάς ξαναγυρίζουν, εν έτει 2013, στις... παλιές καλές (;) εποχές της δεκαετίας του '90, κατά τις οποίες ο αποθηκευτικός χώρος στους σκληρούς μας δίσκους δεν ήταν άπλετος και χρειαζόταν προσεκτική ή έστω τακτική διαχείρισή του. Στην περίπτωση των PC και του PS4, δε, τα πράγματα πιθανώς δεν είναι... τραγικά, καθώς στα πρώτα μπορεί να προστεθεί extra σκληρός δίσκος χωρίς ιδιαίτερο πρόβλημα, ενώ στο δεύτερο να αλλαχθεί ο αρχικός εσωτερικός με έναν μεγαλύτερο. Θα έχει ενδιαφέρον, ωστόσο, να διαπιστώσουμε πώς θα χειριστεί η Microsoft το συγκεκριμένο πρόβλημα - και τα games του Xbox One, ειδικά οι παραγωγές που θα κυκλοφορούν και σε PC/PS4, τον ίδιο αποθηκευτικό χώρο θα χρειάζονται - καθώς στο δικό της σύστημα ο εσωτερικός σκληρός δίσκος των 500 GB δεν είναι αντικαταστάσιμος από τους καταναλωτές. Υποστήριξη εξωτερικών αποθηκευτικών μέσων στο Xbox One και για τα games, σύντομα; Ίδωμεν!