banner

Games του PS5: επιτέλους, στο μεταίχμιο

Το ισχυρότερο σύστημα οικιακής ψυχαγωγίας της Sony έτοιμο να δείξει τί αληθινά μπορεί να κάνει, σε νέα φάση σύντομα

Η Sony Interactive Entertainment έχει ήδη διανύσει πολυάσχολη χρονιά: κυκλοφόρησε το πρώτο της επαγγελματικού επιπέδου χειριστήριο, το εξαιρετικό της περιφερειακό εικονικής πραγματικότητας PS VR2, εκδόσεις για PC μιας σειράς από επιτυχίες PlayStation - συμπεριλαμβανομένων των Returnal, The Last of Us και Ratchet&Clank - ενώ παράλληλα ανακοίνωσε νέα φορητή συσκευή για games και πολλές μελλοντικές εντυπωσιακές παραγωγές για PS5. Με αυτά και ορισμένα ακόμη κατόρθωσε να παραμείνει στο προσκήνιο της επικαιρότητας ως τώρα χωρίς να κάνει το σημαντικότερο, δηλαδή να προσφέρει δική της παραγωγή επιπέδου ΑΑΑ για το PlayStation5. Αυτό ακριβώς το κενό θα επιδιώξει να καλύψει φυσικά τον Οκτώβριο το πολυαναμενόμενο Spider-man 2, η συνέχεια μιας από τις μεγαλύτερες επιτυχίες που σημείωσε ο ιαπωνικός κολοσσός σε ολόκληρη την διαδρομή του PS4.

Το Spider-man 2 δεν προδιαγράφεται ωστόσο ήδη ως ο σημαντικότερος τίτλος της Sony για το 2023 μόνο από εμπορικής πλευράς. Είναι και η παραγωγή που, τόσο τυπικά όσο και ουσιαστικά, εγκαινιάζει μία νέα φάση για το PlayStation5 στην παγκόσμια αγορά.

Ο λόγος είναι φανερός αλλά παραμένει άξιος προσοχής και ανάλυσης γιατί, πολύ απλά, είναι... "έξω από τα συνηθισμένα": όταν η Sony έκανε διαθέσιμο το PS5 τον Νοέμβριο του 2020, στην θεωρία εγκαινίασε μία νέα γενιά PlayStation, ναι. Στην πράξη, ωστόσο, η έναρξη και όλη η πρώτη φάση της εμπορικής πορείας του συγκεκριμένου συστήματος διέφεραν ριζικά σε σχέση με την αντίστοιχη των προκατόχων του: δεν το συνόδευσε στα ράφια των καταστημάτων ικανός αριθμός από games αποκλειστικά δημιουργημένα τις δικές του δυνατότητες. Στο διάστημα των πρώτων περίπου 24 μηνών έγιναν διαθέσιμοι κάποιοι ποιοτικοί τίτλοι μόνο για PS5, ναι - όπως τα Demon’s Souls, Ratchet&Clank και Returnal – αλλά αφενός κανένας από αυτούς δεν ήταν διαμετρήματος αυτού που λέμε "system seller", αφετέρου κανένας δεν ανήκε στο λεγόμενο "βαρύ πυροβολικό" των πρωτοκλασάτων, δημοφιλέστατων franchises της Sony.

Η αλήθεια είναι, βέβαια, πως ο ιαπωνικός κολοσσός μάλλον... τυχερός στάθηκε βάσει του πώς εξελίχθηκαν τα πράγματα στο πλαίσιο της πανδημίας που κανείς δεν θα μπορούσε να είχε προβλέψει: ακόμη και να είχε κυκλοφορήσει η Sony τέτοιες AAA παραγωγές από την αρχή, δεν θα είχαν βοηθήσει σε τίποτε. Το PS5 τα πρώτα δύο χρόνια ταλαιπωρήθηκε από τέτοια προβλήματα διαθεσιμότητας, ώστε ζήτημα προώθησης του νέου PlayStation δεν τέθηκε ποτέ (αφού η ζήτηση ξεπερνούσε μονίμως κατά πολύ την προσφορά). Μέσα από αυτό το πρίσμα, η κοινότητα του PlayStation συνολικά αποδείχθηκε εν τέλει κερδισμένη: την "τριπλέτα" των τριών σημαντικότερων games της Sony τα τελευταία τρία χρόνια - των Gran Turismo 7, Horizon: Forbidden West και God of War: Ragnarök - είχε την ευκαιρία να την απολαύσει ως το ιδανικό "αντίο" και η τεράστια εγκατεστημένη βάση κατόχων ενός PS4, όχι μόνο η τότε συγκριτικά μικρή ενός PS5.

Ήταν μία θετική εξέλιξη που προέκυψε μέσα από μία αρνητική κατάσταση, ναι, όμως... είναι πια καιρός: η Sony οφείλει να αφήσει πίσω το άκρως επιτυχημένο αλλά τεχνολογικά περιορισμένο PlayStation4 και να προχωρήσει επικεντρωμένη στο πανίσχυρο PlayStation5. Τα προβλήματα διαθεσιμότητας του νέου συστήματος έχουν επιλυθεί, τα εργαλεία ανάπτυξης games γι' αυτό έχουν εξελιχθεί και ωριμάσει, είναι διαθέσιμο γι' αυτό το PS VR2, το επίπεδο των παραγωγών που κυκλοφορούν γενικότερα είναι πλέον υψηλότερο... έχει έλθει "το πλήρωμα του χρόνου". Η Sony ως κάτοχος του πλέον επιτυχημένου εμπορικά συστήματος οικιακής ψυχαγωγίας νέας γενιάς, έχει ευθύνη να "δείξει τον δρόμο" σε όλες τις υπόλοιπες εταιρείες όσον αφορά στο τί μπορεί να κάνει πραγματικά ένα PS5. Δεν υπάρχει νόημα στην επένδυση περισσότερων πόρων σε games για PS4, καθώς αυτή η επιλογή τώρα απλώς θα "κρατούσε πίσω" το PS5 ακριβώς πάνω στην φάση που έχει αρχίσει να "παίρνει φόρα" στην αγορά.

Για το PS4 και το κοινό των 120 εκατομμυρίων κατόχων του, θα κυκλοφορούν για πάρα πολύ καιρό ακόμη διάφορες νέες παραγωγές οι ανεξάρτητες εταιρείες ανάπτυξης κι έκδοσης games (όπως ακριβώς συνέβη με το PS2 στην δεκαετία του 2000). Στα μάτια της Sony, όμως, το μόνο PlayStation από δω και πέρα θα πρέπει να είναι το PlayStation5. Ο ιαπωνικός κολοσσός χρωστά όχι μόνο στα πρώτα εκατομμύρια πιστών φίλων του PlayStation - που έκαναν... "τα αδύνατα δυνατά" τον πρώτο καιρό να βρουν PS5 - αλλά και στα 42 πια εκατομμύρια καταναλωτών που την έχουν ήδη τιμήσει με την επιλογή τους, να προσφέρει games ειδικά σχεδιασμένα γι' αυτό και τις δυνατότητές του. Games που, πολύ απλά, δεν θα μπορούσαμε ποτέ να έχουμε στο PlayStation4.

Αυτός είναι ο κύριος λόγος για τον οποίο το Spider-man 2 του Οκτωβρίου είναι ο σημαντικότερος τίτλος της Sony για το 2023: όχι μόνο γιατί είναι αυτός με τις μεγαλύτερες εμπορικές φιλοδοξίες, αλλά γιατί είναι αυτός που - όντας αποκλειστικός στο PS5 - εγκαινιάζει μία νέα φάση στην εξέλιξη των PlayStation συνολικά. Η νέα περιπέτεια των Peter Parker και Miles Morales δεν θα γίνει διαθέσιμη στο PS4. Αυτό σημαίνει πως οι απαιτήσεις κι οι προσδοκίες από την νέα παραγωγή της Insomniac είναι, εκ των πραγμάτων, ήδη μεγάλες και πως όλοι περιμένουν από αυτήν μία πρώτη γεύση των πραγμάτων που θα έλθουν στο PS5 τα επόμενα χρόνια: των παραγωγών της Sony αληθινά κι αμετάκλητα "επόμενης γενιάς" πια. Για να δούμε, λοιπόν!

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

banner

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ

banner
banner
banner