Ghost of Tsushima Director's Cut

Καλλιτεχνικό αριστούργημα, στην καλύτερη μορφή του

Το Ghost of Tsushima έχει μεταφέρει από τα PS4/PS5 σε PC η διάσημη Nixxes, η εταιρεία οπου εξαγόρασε πριν από δύο χρόνια ακριβώς για αυτού του είδους τις "αποστολές" - και η εμπειρία της στην όλη διαδικασία φαίνεται από την ποιότητα του τελικού αποτελέσματος. Ο τίτλος προσφέρει όλα εκείνα που δικαίως ζητούν οι PC gamers από αυτές τις παραγωγές: πολύ περισσότερες επιλογές σε αναλύσεις απεικόνισης και αναλογίες οθόνες (κατά βάση... όλες!), πολλαπλές επιλογές για πολλαπλασιασμό γραμμών και βελτιωμένες επιδόσεις - υποστηρίζονται οι nVidia DLSS 3, AMD FSR 3 και Intel XeSS - αλλά και δημιουργία πρόσθετων καρέ από τα υπάρχοντα μέσω FSR 3. Το Ghost of Tsushima, μάλιστα, είναι από τους πανελάχιστους τίτλους που υποστηρίζει DLSS 3 και FSR 3 μαζί (!), δηλαδή αναβάθμιση γραμμών και δημιουργία καρέ με τεχνολογίες των nVidia και AMD ταυτόχρονα, προσφέροντας έτσι υψηλότερη ποιότητα εικόνας και ομαλότερη κίνηση σε συστήματα PC όπου, κάτω από κανονικές συνθήκες, κάτι τέτοιο δεν θα ήταν εφικτό.

Η Nixxes έχει κάνει, δε, πολύ καλή δουλειά στην βελτιστοποίηση λειτουργίας του τίτλου σε τεράστια γκάμα συστημάτων, επιτρέποντας παράλληλα την ρύθμιση των γραφικών με πιο πολλούς από 30 διαφορετικούς τρόπους. Έτσι κατορθώσαμε όχι μόνο να παίξουμε άνετα το Ghost of Tsushima στο SteamDeck OLED, αλλά και να το δούμε σε 8Κ με σχεδόν 45 καρέ ανά δευτερόλεπτο (!) μέσω αναβάθμισης γραμμών και δημιουργίας καρέ μαζί. Οπτικά ο τίτλος αυτός σε PC δεν είναι "η νύχτα με τη μέρα" συγκριτικά με την αντίστοιχη επανέκδοση έκδοση του PS5 - δεν έχει γίνει δουλειά εκ νέου π.χ. στα πολύγωνα των μοντέλων ή στις υφές - επειδή όμως μπορεί να απεικονιστεί σε πλήρη ανάλυση 4Κ με όλα ανεξαιρέτως τα εφέ βελτίωσης της εικόνας ενεργοποιημένα, τα γραφικά του φαίνονται είναι περισσότερο διαυγή και λεπτομερή. Το σημαντικότερο: αναδεικνύουν με τον καλύτερο τρόπο την ήδη αναγνωρισμένη, πάρα πολύ υψηλού επιπέδου δουλειά που είχε γίνει εξ αρχής στην καλλιτεχνική διεύθυνση και το εικαστικό στυλ του Ghost of Tsushima, όντας χάρμα οφθαλμών και για τα δεδομένα του 2024.

Το Ghost of Tsushima είναι, επίσης, το είδος της παραγωγής που αξίζει να δει κανείς σε ένα monitor ή τηλεόραση αξιώσεων, καθώς η χρήση της απεικόνισης HDR είναι και σωστά ρυθμίσιμη, και λειτουργική αποδίδοντας τα φωτεινά και σκοτεινά τμήματα της εικόνας εξαιρετικά. Έμφαση στην έκδοση για PC έχει δοθεί, άλλωστε, και στην συμβατότητα με το χειριστήριο DualSense του PS5, το οποίο αξιοποιεί τόσο τις "σκανδάλες" προοδευτικής πίεσης όσο και την ενσωματωμένη ανάδραση για να καταστήσει τον έλεγχο περισσότερο διαδραστικό κι αποτελεσματικό σε πάρα πολλές περιπτώσεις. Η έκδοση αυτή του Ghost of Tsushima δείχνει να αξιοποιεί πλήρως και τους ταχύτατους δίσκους SSD που έχουν στην διάθεσή τους πλέον οι κάτοχοι προσωπικών υπολογιστών (ταχύτερους από αυτόν που ενσωματώνει το PS5), καθιστώντας την μετάβαση του παίκτη στα διάφορα σημεία της Tsushima πρακτικά... ακαριαία!

Το αριστούργημα της Sony είναι επίσης ένα από τα σπάνια εκείνα games στα οποία έχει δοθεί τόση σημασία στον ήχο, όση και στην εικόνα. Η συνοδευτική του μουσική είναι εξαιρετική: ορχηστρική και ατμοσφαιρική με τον μινιμάλ, διακριτικό αλλά ευαίσθητο τρόπο που ταιριάζει στην ιαπωνική κουλτούρα, αλλά και δυναμική με εντυπωσιακά τύμπανα και "βάθος" όπου χρειάζεται. Αξίζει να την απολαύσει κανείς είτε σε πολυκάναλο ηχοσύστημα, είτε με ποιοτικά ακουστικά (όπου υποστηρίζεται και ήχος 3D). Τα ηχητικά εφέ, όλων των ειδών και χρήσεων, είναι επίσης πολύ υψηλού επιπέδου. Το σπικάζ είναι προσεγμένο και αυτήν την φορά έχει ληφθεί στα υπ' όψιν το "παράπονο" των παικτών όσον αφορά την απόδοση των διαλόγων της αρχικής έκδοσης (ήταν στα ιαπωνικά μα η κίνηση των χειλιών των χαρακτήρων ακολουθούσε τα αγγλικά): στην Director's Cut που προσφέρεται στους PC gamers οι σκηνές των διαλόγων δεν είναι προδιαμορφωμένες, αλλά στηρίζονται στον μηχανισμό παραγωγής γραφικών του τίτλου ώστε τα χείλη των χαρακτήρων να "μιλούν" ιαπωνικά κανονικά.

Στα υπόλοιπα τεχνικά δεν υπάρχουν περιθώρια για παράπονα. Ο έλεγχος είναι κατανοητός και ακριβής, οι διαθέσιμες ρυθμίσεις που προσφέρονται σε κάθε τομέα υπεραρκετές, τα σχετικά μενού καλοδομημένα και καλοσχεδιασμένα, η όλη παρουσίαση προσεγμένη και καλαίσθητα μινιμάλ, ευθυγραμμισμένη με την αισθητική του τίτλου την συνολική. Ιδιαίτερης μνείας αξίζει και η λειτουργία του Photo Mode στον συγκεκριμένο τίτλο, καθώς προσφέρει μεγάλη γκάμα τρόπων να "σκηνοθετήσει" κανείς την τέλεια φωτογραφία - και, ειδικά με το επίπεδο γραφικών του Ghost of Tsushima, να δημιουργήσει αποτελέσματα που κόβουν την ανάσα ενίοτε.

Η έκδοση του Ghost of Tsushima, άλλωστε, που προσφέρεται στους κατόχους PC δεν είναι μόνο τεχνικά αναβαθμισμένη, περιέχει και περισσότερο περιεχόμενο από το αρχικό: συγκεκριμένα ένα ολόκληρο μεγάλο καινούργιο "κεφάλαιο" στην ιστορία του πρωταγωνιστικού χαρακτήρα, του Jin, που διαδραματίζεται στο κοντινό νησί Iki. Εκεί μεταβαίνουν οι παίκτες όχι μόνο για να αναλάβουν μία νέα σειρά από αποστολές, αλλά και για να ανακαλύψουν πιο πολλά πράγματα για το παρελθόν του Jin και τα κίνητρά του. Το νησί Iki προσφέρει νέες τοποθεσίες, χαρακτήρες, όπλα, αντικείμενα και τεχνικές, νέους αντιπάλους και πολλά ακόμη που δεν βρίσκονται στο "κυρίως" τμήμα του τίτλου, δηλαδή το νησί Tsushima. Η διάρκεια ενασχόλησης με το Iki Island χρονικά είναι αρκετά μεγάλη για τα δεδομένα των επεκτάσεων περιεχομένου: κυμαίνεται ανάμεσα στις 8 και τις 12 ώρες αν θέλει κανείς να εξερευνήσει κάθε πτυχή του νησιού, να συλλέξει κάθε αντικείμενο και να ανακαλύψει κάθε μυστικό.

Από τα παραπάνω εύκολα καταλήγει κανείς στο συμπέρασμα πως ναι, το Ghost of Tsushima είναι αναμφίβολα το είδος της ποιοτικής μεταφοράς που αξίζουν οι PC gamers έχοντας περιμένει σχεδόν τέσσερα χρόνια να παίξουν μία από τις καλύτερες, αληθινά εμβληματικές κυκλοφορίες του PS4. Αξίζει, δε, να συνυπολογιστεί το γεγονός ότι games αυτού του στυλ δεν υπάρχουν πολλά διαθέσιμα σε προσωπικούς υπολογιστές, κάτι που καθιστά το συγκεκριμένο ακόμη περισσότερο ενδιαφέρον. Ασχέτως, δε, τεχνικών αναβαθμίσεων και έκτασης περιεχομένου, το Ghost of Tsushima είναι μία παραγωγή που κάθε PC gamer χρωστά στον εαυτό του να παίξει αυτόν τον καιρό για έναν απλό λόγο: πρόκειται για ένα από τα πλέον φροντισμένα games από πλευράς καλλιτεχνικής και αισθητικής, ανεξαρτήτως φορμά, της τελευταίας δεκαετίας - και η έκδοση για PC είναι η αρτιότερη μορφή αυτής της παραγωγής. Εντυπωσιακά PC games, διαφόρων ειδών, υπάρχουν ουκ ολίγα πια. Ομορφότερα; Ίσως όχι!

Βαθμολογία: 9 αστεράκια

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ