Το γενικό στυλ παιχνιδιού του God of War μπορεί να μην έχει αλλάξει εντελώς σε σχέση με των προκατόχων του, έχει αλλάξει όμως ο τρόπος που γίνονται ορισμένα πράγματα. Το θρυλικό όπλο του Kratos, για παράδειγμα, των δύο λεπίδων με τις αλυσίδες έχει αντικατασταθεί με τσεκούρι διττού χαρακτήρα: ο παίκτης μπορεί να καταφέρνει γρήγορα ή ισχυρά χτυπήματα και ακολουθίες τους με αυτό από κοντά, αλλά και να το πετά μακριά χωρίς να το χάνει (το τσεκούρι έχει μαγικές ιδιότητες και ο πρωταγωνιστής το "καλεί" πίσω στο χέρι του α λα... Θωρ). Με τον τρόπο αυτό ο παίκτης μπορεί να χτυπά αντιπάλους από μακριά πριν τον πλησιάσουν, ενώ το τσεκούρι αποδεικνύεται χρήσιμο και σε σημαντικό ποσοστό των γρίφων του τίτλου. Ναι, το God of War έχει τέτοιους "πραγματικούς" πλέον (όχι ιδιαίτερα δύσκολους αλλά ενδιαφέροντες) και συνεισφέρουν στην όλη περιπέτεια όσο χρειάζεται ώστε η εξέλιξη της δράσης μόνο με τις συγκρούσεις να μην γίνεται κουραστική ή επαναλαμβανόμενη.
Τελευταίο σημαντικό στοιχείο στο God of War είναι αυτό της εξέλιξης των δυνατοτήτων του Kratos και της διαμόρφωσης του εξοπλισμού του με χαρακτηριστικά που ταιριάζουν πιο πολύ στο στυλ μάχης που προτιμά ο παίκτης. Δεν είναι ο μηχανισμός αυτός "βάθους"... RPG, μα δεν παύει να προσφέρει ικανοποιητικότατη γκάμα επιλογών. Κάθε παίκτης οφείλει να τον αξιοποιεί έστω και σε βασικό επίπεδο αν θέλει να έχει αξιόμαχες πιθανότητες στο δεύτερο μισό του God of War. Το σύστημα μάχης, άλλωστε, του τίτλου είναι αρκετά ευέλικτο ώστε να αξιοποιεί τα διαμορφωμένα όπλα σωστά και λογικά, ζητώντας παράλληλα από τον παίκτη να εξασκήσει τακτική και διαφορετικές μεθόδους προσέγγισης σε πολλές συγκρούσεις. Το God of War... φέρεται βάναυσα στους gamers που θα πιστέψουν πως απλώς με χτυπήματα του τσεκουριού από κοντά και χωρίς την βοήθεια του Atreus ή την αξιοποίηση αναβαθμισμένου εξοπλισμού, μπορούν να νικήσουν. Και πολύ καλά κάνει, δηλαδή!
Όλα τα ανανεωμένα ή εντελώς νέα στοιχεία αυτού του God of War - η συνεργασία του Kratos με τον Atreus, η κάλυψη της δράσης, το σύστημα μάχης, η εξέλιξη δυνατοτήτων κι αναβάθμιση εξοπλισμού - θα ήταν εντυπωσιακά από μόνα τους, δεν μπορεί να μην θαυμάσει όμως κανείς το πόσο αρμονικά και πειστικά όλα "δένουν" για να προσφέρουν ένα σύνολο ποιοτικό πέρα από το... υποχρεωτικό. Η προσοχή στην λεπτομέρεια που έχει δοθεί σε κάθε τομέα φανερώνει μία δημιουργία στην οποία έχουν αφιερωθεί αμέτρητες ώρες προσπάθειας για το τέλειο και πειραματισμού για το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα ακόμη κι όταν αυτό ολοφάνερα δεν ήταν απλό ή εύκολο. Αν υπάρχει λέξη εκ διαμέτρου αντίθετη του διεκπεραιωτικού δεν μπορούμε να την ανακαλέσουμε, μα το God of War είναι ακριβώς αυτό: δείγμα της τέχνης των video games σε περιτύλιγμα εμπορικού προϊόντος, αλλά με χαρακτήρα ολόδικό του.
Βέβαια... κακά τα ψέματα: είναι ο οπτικοακουστικός τομέας του God of War αυτός που θα εντυπωσιάσει τους PC gamers από την πρώτη στιγμή - ειδικά με δεδομένο το γεγονός πως αυτοί έχουν πρόσβαση στην απολύτως κορυφαία εκδοχή του τίτλου - καθώς τέτοια καλλιτεχνική επιμέλεια παραγωγές αποκλειστικές για Η/Υ σπάνια επιδεικνύουν. Τα γραφικά αυτά είναι τόσο λεπτομερή κι αριστοτεχνικά "σκηνοθετημένα" ώστε να αποδίδουν όλες τις σεκάνς, δράσης και προσωπικές, με τρόπο κυριολεκτικά κινηματογραφικό. Ο ήχος, δε, κινείται στα ίδια επίπεδα ποιοτικά, με άψογη απόδοση των διαλόγων, πειστικά εφέ και συνοδευτική μουσική που γνωρίζει πώς ακριβώς οφείλει να κάνει αισθητή την παρουσία της σε κάθε περίπτωση.
Τα παραπάνω προσφέρονταν και στην έκδοση για PS4, όμως η έκδοση του God of War σε PC σε ορισμένους τομείς ωθεί τον τίτλο σε ύψη που ομολογούμε πως αληθινά δεν περιμέναμε. Τον δοκιμάσαμε κυρίως σε ισχυρό PC - AMD Ryzen 7 5800X, 64GB RAM, Samsung 980 Pro και... δανεική nVidia GeForce 3080 Ti - μα και σε δύο ακόμη συστήματα (ισχυρό laptop αλλά με ενσωματωμένο υποσύστημα γραφικών και παλαιότερο desktop με Intel Core i7 5930 και nVidia GeForce 1080 Ti) και επιβεβαιώνουμε το εξής: η δουλειά που έχει γίνει στην "μεταφορά" είναι εξαιρετική, καθώς κάθε PC για τα δεδομένα του hardware στο οποίο στηρίζεται απέδωσε το God of War πολύ καλά. Το PC με Ryzen βέβαια όχι μόνο μπορεί να αποδώσει τον τίτλο της Sony σε πλήρη ανάλυση 4Κ με πάνω από 70 ή 80 καρέ ανά δευτερόλεπτο, αλλά και με όλες τις ρυθμίσεις ποιότητας - από την πλειάδα που προσφέρεται στους PC gamers - στο maximum. Με καλύτερο φωτισμό - ειδικά στις σκιές - υψηλότερης ανάλυσης υφές υλικών και λεπτομερέστερα εφέ, αυτή η έκδοση δείχνει περισσότερο εντυπωσιακή από ποτέ.
Η Sony, ωστόσο, έχει κάνει και το "ένα βήμα παραπέρα" από την βελτίωση των γραφικών, φροντίζοντας να συμπεριλάβει δυνατότητες που οι τυπικές "μεταφορές" τίτλων από PlayStation ή Xbox σε PC δεν προσφέρουν. Υποστηρίζονται, για παράδειγμα, οι λειτουργίες DLSS και FSR για "ενίσχυση" των παραγόμενων καρέ από κάρτες γραφικών nVidia και AMD με πανελάχιστη πτώτη της ποιότητας. Υποστηρίζονται αναλύσεις Ultrawide - δεν είχαμε την ευκαιρία να τις δοκιμάσουμε αλλά τα σχετικά video είναι πειστικά - καθώς και χειρισμός με πληκτρολόγιο και mouse, πλήρως αναπροσδιορίσιμος. Για να είμαστε ειλικρινείς προτιμήσαμε το χειριστήριο από... συνήθεια - υποστηρίζονται τα DualShock4 και DualSense απευθείας - όμως πολλοί PC gamers φανταζόμαστε θα αξιοποιήσουν τον περισσότερο οικείο σε αυτούς τρόπο το ίδιο αποτελεσματικά.
Να ισχυριστεί κανείς πως θα "ανακαλύψει από την αρχή" το God of War με την κορυφαία του αυτή, εκπληκτικά προσαρμοσμένη στα δεδομένα των PC, έκδοση ίσως είναι υπερβολή. Δεν είναι καθόλου υπερβολικό, ωστόσο, να παρατηρήσει κανείς πως οποιοσδήποτε παίξει την συγκεκριμένη εκδοχή της, θρυλικής πια, παραγωγής της Sony, θα την απολαύσει περισσότερο από κάθε άλλη φορά (κι ας έχει ασχοληθεί εκτενώς την έκδοση για PS4/PS5). Τους παίκτες, δε, που θα παίξουν αυτό το God of War για πρώτη φορά, τους ζηλεύουμε: όπως με μία συγκλονιστική ταινία ή ένα υπέροχο βιβλίο, τις συγκινήσεις που προσφέρει τις θυμάται κανείς με τρόπο τόσο θετικό, που θα ήθελε να τις... ξαναζήσει για πρώτη φορά, έστω κι αν αυτό προφανώς δεν γίνεται. Αυτό που όχι μόνο γίνεται, αλλά πρέπει, είναι να αναγνωρίσουμε στην Sony αυτό που έμπρακτα αποδεικνύει το God of War: ναι, ο ιαπωνικός κολοσσός εννοεί να έχει παρουσία στο PC gaming όχι απλώς καλή, αλλά ξεχωριστή. Και ανυπομονούμε για την συνέχεια.
Βαθμολογία: 10 αστεράκια