Το ερώτημα, ωστόσο, παραμένει: προσθέτει αρκετά πράγματα το τμήμα συμμετοχής του God of War Ascension στον τίτλο ως παραγωγή συνολικά; Η απάντηση είναι αναμφίβολα θετική, έστω κι αν έχουμε την αίσθηση πως περιθώριο για βελτίωση υπήρχε και υπάρχει. Οι διαθέσιμες επιλογές είναι επαρκείς, είναι ωστόσο και... ασφαλείς, με την έννοια πως τα μέλη του Studio Santa Monica θα μπορούσαν να σκεφτούν κάποιους τρόπους συμμετοχής που ταιριάζουν περισσότερο στον κόσμο των God of War (και άρα θα ήταν διαφορετικοί), σε σχέση με τις καθιερωμένες εδώ και πολλά χρόνια, τυπικές επιλογές. Επίσης, παρά το γεγονός ότι έχει γίνει σαφής προσπάθεια να αποφευχθεί κάτι τέτοιο, πολλές φορές οι μάχες όντως καταλήγουν να είναι χαοτικές και ο παίκτης να έχει την αίσθηση πως δεν έχει στο 100% τον έλεγχο του Kratos όπως στο σεναριακό τμήμα. Η... προπόνηση βοηθά, πάντως, πολύ.
Τα παραπάνω, ωστόσο, δεν αρκούν για να αμαυρώσουν τη συνολική εικόνα της πρώτης προσπάθειας που έχει γίνει ποτέ σε God of War για ένα τμήμα συμμετοχής πολλών παικτών. Είναι αξιοπρεπέστατη και προσεγμένη η πλευρά αυτή του Ascension: όχι μόνο αυξάνει θεαματικά την αντοχή του τίτλου στο χρόνο, αλλά δίνει και μία διάσταση καινούργια στον πολυδοκιμασμένο μηχανισμό της σειράς συνολικά. Οι τέσσερις διαφορετικές επιλογές που προσφέρονται εξ αρχής, όσον αφορά στα όπλα και τις δυνάμεις του χαρακτήρα που ο παίκτης χρησιμοποιεί, ενθαρρύνουν την εξερεύνηση της κάθε μίας κι αυξάνουν περαιτέρω το χρόνο ενασχόλησης. Ευελπιστούμε πως το Studio Santa Monica "μάς έχει φυλάξει" νέες επιλογές παιχνιδιού, πεδία μάχης κλπ. στο extra περιεχόμενο που η Sony θα διαθέσει για τον τίτλο, καθώς είναι φανερό πως το τμήμα multiplayer προσφέρεται για επέκταση και έχει τη δυναμική να "κρατήσει" τους κατόχους PS3 για περισσότερο καιρό απ' ότι το σεναριακό τμήμα των παλαιότερων God of War μπορούσε. Ίδωμεν!