Έτσι είναι αυτά τα πράγματα όταν έχει να κάνει κανείς με αληθινά "ειδικού βάρους" video games: η πορεία τους ως τα ράφια των καταστημάτων - ειδικά εν όψει εορταστικής περιόδου - μπορεί να αποδειχθεί ο,τιδήποτε ανάμεσα στο... action flick και το ψυχολογικό θρίλερ! Το Gran Turismo 5 της Polyphony Digital έχει δημιουργήσει αναρίθμητες συζητήσεις όλον αυτόν τον καιρό σχετικά με την ημερομηνία κυκλοφορίας του, είχαμε ωστόσο πιστέψει πως μετά την επίσημη ανακοίνωση της Ε3 2010 θα είχαμε επιτέλους τη χαρά να παίξουμε μαζί του τα Χριστούγεννα. Μία δυσάρεστη παραδοχή εκ μέρους της Sony στα μέσα του περασμένου μήνα - το γεγονός ότι το GT5 χρειαζόταν ελάχιστο ακόμη... γυάλισμα για να είναι "στα καλύτερά του" όταν κυκλοφορήσει - δημιούργησε αμφιβολίες σχετικά με την έγκαιρη διάθεσή του στις γιορτές.
Τα πράγματα έδειχναν απογοητευτικά μέχρι τα τέλη του περασμένου μήνα: η αποφυγή της ιαπωνικής εταιρείας να δεσμευτεί σε μία άλλη ημερομηνία - αφού αυτή της 3ης Νοεμβρίου δεν ίσχυε πια - έδωσε σε εμπορικούς συνεργάτες της Sony αφορμή να εκφράσουν την άποψη ότι ο κορυφαίος πιθανώς τίτλος για το 2010 δεν θα προλάβαινε το ημερολογιακό έτος, πόσο μάλλον τα Χριστούγεννα. Η επίσημη γραμμή της Sony παρέμενε, πάντως, ευθυγραμμισμένη με τη διάθεση του GT5 "έγκαιρα για τις γιορτές" και, απ' ότι φαίνεται, τα στελέχη της γνώριζαν κάτι που εμείς δεν είμασταν σε θέση να γνωρίζουμε. Κι αυτό γιατί ο επικεφαλής της Polyphony Digital, Kazunori Yamauchi, δήλωσε νωρίς σήμερα το πρωί πως το νέο Gran Turismo έχει πάρει ήδη το δρόμο προς τα εργοστάσια έκδοσης του σχετικού δίσκου Blu-ray, με ό,τι αυτό σημαίνει.
Σημαίνει, όμως απαραίτητα κάτι; Εκεί ακριβώς... βρίσκονται τα περιθώρια για το ψυχολογικό θρίλερ! Ένας ΑΑΑ τίτλος όπως το Gran Turismo 5, ο οποίος θα πωληθεί σε εκατομμύρια αντίτυπα από την πρώτη μέρα κυκλοφορίας του, δεν ενδείκνυται για διάθεση στο εμπορικό κανάλι "την τελευταία στιγμή". Μπορεί να μην χρειάζεται π.χ. την προώθηση που χρειάζονται άλλα games με λιγότερο ισχυρό brand name, όμως και μόνο το στοκ που θα χρειαστεί για να καλυφθούν οι προπαραγγελίες της πρώτης ημέρας είναι ασυνήθιστα μεγάλο. Αν συνυπολογίσει κανείς πως είναι πιθανότερο η Sony να καλύψει πρώτα την ιαπωνική, μετά την αμερικανική και μετά την ευρωπαϊκή αγορά, δεν είναι λίγοι αυτοί που φοβούνται πως το GT5 είτε δεν θα προλάβει την εορταστική περίοδο και στις 3 αγορές (μία θα περιμένει πέραν της Πρωτοχρονιάς), είτε θα διατεθεί και στις 3 αλλά θα παρουσιάσει αμέσως έλλειψη σε στοκ.
Είναι ομολογουμένως εξαιρετικά σπάνιο να περιμένουμε με αληθινή... αγωνία να δούμε αν ένα γυαλιστερό δισκάκι θα βρίσκεται κάτω από το Χριστουγεννιάτικο δέντρο μας το Δεκέμβρη, όμως η αλήθεια είναι πως αυτό ακριβώς αισθάνονται περισσότερα από 12 ή 15 εκατομμύρια κάτοχοι PS3 παγκοσμίως. Πέντε χρόνια αναμονής είναι αυτά. Ας μην ξεχνάμε, δε, ότι δεν είναι λίγοι οι καναταλωτές εκείνοι οι οποίοι σχεδιάζουν ν' αγοράσουν το πρώτο τους PS3 αυτές τις γιορτές, ακριβώς για να παίξουν το συγκεκριμένο racing game. Απομένει λοιπόν να διαπιστώσουμε τις επόμενες εβδομάδες πώς αυτή η καθυστέρηση των 20-25 ημερών του Οκτώβρη θα επηρεάσει την κυκλοφορία ενός από τους πιο ανυπόμονα αναμενόμενους τίτλους στην ιστορία όχι μόνο του PlayStation3, αλλά του video gaming γενικότερα. Τικ, τοκ. Τικ, τοκ. Τικ, τοκ...