banner

Gran Turismo Sport: η συνέντευξη

Ο Kazunori Yamauchi απαντά σε ερωτήσεις σχετικές με την νέα του δημιουργία

Στο πλαίσιο της εκδήλωσης που διοργάνωσε η Sony στο Λονδίνο για την κυκλοφορία του Gran Turismo Sport το Αθηνόραμα Digital είχε την ευκαιρία να συμμετάσχει και σε μία συνέντευξη Τύπου παρουσία είκοσι άλλων Ευρωπαίων δημοσιογράφων - και όχι roundtable βέβαια... - με τον Kazunori Yamauchi, τον τελειομανή δημιουργό της σειράς των GT και διάσημο θιασώτη των τεσσάρων τροχών ακόμη και σε επαγγελματικό επίπεδο. Ο Yamauchi, με τη βοήθεια του... πιστού του επί 15 χρόνια μεταφραστή, απάντησε σε μία σειρά ερωτήσεων σχετικών με το νέο Gran Turismo. Οι πλέον ενδιαφέρουσες ακολουθούν.

Για ποιό λόγo η Sony επέλεξε την ονομασία Gran Turismo Sport αντί για μία περισσότερο συνηθισμένη και ίσως περισσότερο εμπορική, όπως αυτή του Gran Turismo 7;
Αρχικά είχαμε επιλέξει αυτήν την ονομασία επειδή θέλαμε να υπογραμμίσουμε το στοιχείο στο οποίο έχουμε δώσει έμφαση σε αυτήν την παραγωγή: την συμμετοχή παικτών απ' όλο τον κόσμο στους εικονικούς αγώνες του GT σε μορφή σπορ, με προοδευτική άνοδο σε εθνικά και διεθνή επίπεδα, παγκόσμια κατάταξη, δημόσια επιβράβευση κλπ. Αλλά, για να είμαι ειλικρινής, στο σημείο που έχουμε φτάσει πλέον με το GT Sport όσον αφορά στη βελτίωσή του σε όλους τους τομείς, τις επιλογές που έχουμε προσθέσει, τις βλέψεις που έχει στην κοινωνική δικτύωση και τα online πρωταθλήματα κλπ., θα μπορούσε κάλλιστα να λέγεται και Gran Turismo 7. Στα δικά μου μάτια η διαφορά δεν είναι και τόσο μεγάλη.

Θα υπάρχει μοντέλο φθοράς (damage model) των αυτοκινήτων στο νέο Gran Turismo;
(Γελώντας) Ναι, το γνωρίζουμε πως αυτό ήταν τα τελευταία χρόνια ένα θέμα που ο ειδικός Τύπος και πολλοί παίκτες έθιγαν κατ' επανάληψη. Η δική μου θέση ήταν πάντοτε συγκεκριμένη, όμως αναγνωρίζουμε πως για ένα ποσοστό του κοινού των Gran Turismo αυτό το στοιχείο έχει σημασία, γι' αυτό και στο GT Sport θα το συμπεριλάβουμε. Δεν είναι κάτι στο οποίο δίνουμε έμφαση αναλογικά με άλλα στοιχεία του τίτλου, όμως μπορώ να βεβαιώσω πως τα οχήματα θα υπόκεινται στις συγκρούσεις ορατές ζημιές (σ.σ. στην έκδοση του GT Sport που παίξαμε στο Λονδίνο μοντέλο φθοράς των αυτοκινήτων δεν υπήρχε - υποθέτουμε λοιπόν πως θα ενσωματωθεί σύντομα).

Θα υποστηρίζει το GT Sport με κάποιον τρόπο το PlayStation VR;
Ναι, θα μάς ενδιέφερε κάτι τέτοιο. Όπως γνωρίζετε, η Polyphony Digital βρισκόταν πάντοτε στην αιχμή της τεχνολογίας όσον αφορά στις δυνατότητες των PlayStation: το GT5 Prologue ήταν από τα πρώτα games ανάλυσης 1080p στο PlayStation3, το GT5 ήταν από τα πρώτα games που υποστήριξε την στερεοσκοπική προβολή (εικόνα 3D), είναι φυσιολογικό λοιπόν να μάς ενδιαφέρει να υποστηρίξουμε το PS VR με τον πρώτο μας τίτλο για το PlayStation4. Όσον αφορά όμως στο πώς ακριβώς θα το κάνουμε και τί θα προσφέρεται μέσα από αυτές τις επιλογές, δεν έχουμε κάτι ανακοινώσιμο σήμερα. Πιστεύουμε πως θα έχουμε πολλαπλές ευκαιρίες να αναφερθούμε στο θέμα μελλοντικά.

Ποιές είναι οι εντυπώσεις σας από την ανάπτυξη τίτλων στο PS4, συγκριτικά με την αντίστοιχη διαδικασία στο PS3;
Θα είμαι ειλικρινής μαζί σας και θα ομολογήσω πως η δημιουργία games στο PlayStation3 ήταν αληθινός εφιάλτης (σ.σ. οι αντιδράσεις των παριστάμενων δημοσιογράφων στο άκουσμα αυτής της δήλωσης ήταν πραγματικά ενδεικτικές). Το PS3 ήταν ένα σύστημα αναμφίβολα ισχυρό, αλλά τόσο ιδιότροπο που είχε αληθινά κουράσει εμένα και την ομάδα μου με την δουλειά που χρειαζόταν ώστε να αποσπάσουμε το maximum των δυνατοτήτων του για τα GT5 και GT6. Το PlayStation4, αντιθέτως, δεν είναι μόνο σημαντικά ισχυρότερο, αλλά και ένα σύστημα με το οποίο είναι πραγματικά... διασκεδαστικό να αναπτύσσει κανείς games: όλα γίνονται ευκολότερα και δεν περνά μέρα που να μην ανακαλύψουμε κάτι καινούργιο που θα μπορούσαμε να κάνουμε με τα υποσυστήματά του. Είμαστε βέβαιοι πως με το PS4 θα είμαστε σε θέση να προσφέρουμε τα Gran Turismo που πάντοτε θέλαμε χωρίς κανέναν συμβιβασμό αντίστοιχο αυτών που έπρεπε να γίνουν στο PS3.

Θα υπάρξει αναβαθμισμένη έκδοση του GT Sport για το φημολογούμενο PlayStation4Κ;
(Χαμογελώντας) Ναι, έχω ακούσει κι εγώ τις φήμες για την ύπαρξη αυτού του αναβαθμισμένου PS4 αλλά προσωπικά δεν γνωρίζω κάτι γι' αυτό, οπότε δεν μπορώ να απαντήσω στην ερώτησή σας.

Στο PlayStation4 σε ποιές τεχνικές προδιαγραφές στοχεύετε λοιπόν;
Στον τομέα της απεικόνισης το Gran Turismo Sport θέλουμε να αποδίδει 60 καρέ το δευτερόλεπτο σε ανάλυση 1080p, παρ' ότι όλα τα στοιχεία των γραφικών - οχήματα, αγωνιστικές πίστες, το γύρω περιβάλλον κλπ. - έχουν δημιουργηθεί εξ αρχής ή ανασχεδιαστεί στα επίπεδα λεπτομέρειας που αναμένει κανείς από το PS4. Στον οπτικό τομέα έχουν προστεθεί και χαρακτηριστικά που δεν υπήρχαν στο παρελθόν, όπως π.χ. οι επιλέξιμες συνθήκες καιρού. Στον ήχο επίσης, όπως θα διαπιστώσετε, έχουμε φροντίσει ώστε τα εφέ όλων των ειδών να αποδίδουν τα αντίστοιχα πραγματικά τους πειστικότερα απ' ότι στο παρελθόν. Ειλικρινά πιστεύουμε ότι το GT Sport θα είναι το εντυπωσιακότερο της σειράς τεχνικά κι ανυπομονούμε να το παραδώσουμε στα χέρια του κοινού!

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

banner

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ

banner
banner
banner