banner

GTA IV, η επιστροφή

Έκδοση για PC, extra υλικό για Xbox 360

Με το θόρυβο που είχε προκληθεί την άνοιξη του τρέχοντος έτους γύρω από το πρώτο next-gen κεφάλαιο της σειράς των Grand Theft Auto, το πολυσυζητημένο IV, θα περίμενε κανείς ότι η δημιουργία της Rockstar θα παρέμενε στο προσκήνιο για αρκετό καιρό - παραδόξως, ωστόσο, πολύ πριν το καλοκαίρι είχε ήδη αρχίσει να φθίνει το ενδιαφέρον των gamers γι' αυτό και μόνο δύο στοιχεία παρέμεναν "στον ορίζοντα" ως πιθανά να το κεντρίσουν πάλι. Το ένα ήταν το ζήτημα του περίφημου αποκλειστικού extra περιεχομένου του GTA IV για την έκδοση του Xbox 360, το άλλο το ζήτημα της έκδοσης για PC και τί επιπλέον θα έφερνε μετά από τους αναμενόμενους μήνες καθυστέρησης. Και τα δύο έχουν πλέον αποσαφηνιστεί και αξίζουν αναφοράς, με δεδομένα τα εκατομμύρια αντίτυπα GTA IV που έχουν πωληθεί για το σύστημα της Microsoft, αλλά και τα εκατοντάδες χιλιάδες (τουλάχιστον) αντίτυπα για Η/Υ που αναμένονται να βρουν το δρόμο τους στους σκληρούς δίσκους των PC gamers τις επόμενες ημέρες.

Όσον αφορά στο αποκλειστικό περιεχόμενο που θα διατεθεί αντί πληρωμής μέσω Xbox Live αποκλειστικά για την έκδοση Xbox 360 του GTA IV, αυτό φέρει τον υπότιτλο The Lost and The Damned. Θα είναι διαθέσιμο στις 17 Φεβρουαρίου (δεν αναμένεται να ωθήσει λοιπόν σε μεγάλο βαθμό τις πωλήσεις του GTA IV για 360 μέσα στην εορταστική περίοδο) και ως πρωταγωνιστή θα έχει τον Johnny Klebitz και όχι τον Niko του πλήρους τίτλου. Θα έχει σεναριακή σχέση με την υπόθεση του GTA IV, φυσικά, αλλά με τρόπο συμπληρωματικό και όχι εξαρτώμενο από τα όσα έχει κάνει ο παίκτης στην κυρίως ιστορία, θα φέρνει όμως στο προσκήνιο νέα οχήματα, νέα όπλα και τουλάχιστον δύο νέα multiplayer modes παιχνιδιού. Τιμή πώλησης για το The Lost and the Damned δεν έχει ακόμη ανακοινωθεί, όμως δεν αναμένεται να είναι ακριβώς... η πιο προσιτή όσων διατίθενται μέσω Xbox Live, αφού σύμφωνα με την Rockstar η διάρκεια παιχνιδιού που θα προσφέρει θα υπερβαίνει τις 6 ώρες.

Όσον αφορά στην έκδοση του GTA IV για PC, αυτή κυκλοφορεί τις επόμενες ημέρες και χαρακτηρίζεται από εκείνα τα στοιχεία που... θα έπρεπε να έχουν ως πλεονεκτήματα οι "μεταφορές" από Xbox 360 ή PS3 σε Η/Υ - αλλά και από στοιχεία αμιγώς δικά της, πολύ ενδιαφέροντα. Τα γραφικά θα είναι λεπτομερέστερα (υψηλότερης ευκρίνειας textures και υποστήριξη αναλύσεων έως και... 2560x1600 pixels), ο περιβαλλοντικός φωτισμός σαφώς πιο αληθοφανής, ο έλεγχος ακριβέστερος μέσω πληκτρολογίου και mouse, οι multiplayer επιλογές στα επίπεδα που έχουν συνηθίσει οι PC gamers (μέσω της υπηρεσίας Windows Live της Microsoft). Υποστηρίζονται απευθείας τα joypad του Xbox 360 - για όσους και όσες θέλουν να απολαύσουν τον ανώτερο τεχνικό τομέα του GTA IV σε PC, αλλά να κρατήσουν το σύστημα ελέγχου πάνω στο οποίο βασίστηκε η έκδοση για τα οικιακά συστήματα ψυχαγωγίας - και παρέχονται τα ίδια Achievements με αυτά των οικιακών φορμά.

Η δυνατότητα όμως που αναμένεται να "κάνει θραύση" ανάμεσα στους PC gamers που θα αποκτήσουν το GTA IV - και τους απανταχού οπαδούς της Machinima, της "τέχνης" που επιτρέπει στους gamers να "γυρίζουν ταινίες μικρού μήκους" βασισμένες στα γραφικά των ίδιων των video games - είναι αυτή του Video Editor. H λειτουργία αυτή επιτρέπει στους παίκτες να συλλάβουν σε πραγματικό χρόνο και να αποθηκεύσουν στο σκληρό δίσκο τα τελευταία 45 δευτερόλεπτα από το gameplay που διαδραματίστηκε μόλις, να το εισάγουν σε ειδική "εφαρμογή" επεξεργασίας που περιλαμβάνεται στον τίτλο και να εφαρμόσουν πάνω του "κανονικές" τεχνικές μοντάζ, αλλαγές και κίνηση της κάμερας, φίλτρα και άλλα άκρως ενδιαφέροντα.

Οι επίδοξοι δημιουργοί μπορούν στη συνέχεια να αλλάξουν την ομιλία που συνόδευε τη δράση, να ρυθμίσουν την ταχύτητα του playback, να ταιριάξουν με την κινούμενη εικόνα τη δική τους μουσική κλπ. και να εξάγουν το τελικό αποτέλεσμα σε αρχείο κατάλληλο για θέαση στο Web. Οι επιλογές αρχείου περιλαμβάνουν, δε, όχι μόνο τυπικές αναλύσεις 640x480 - για θέαση στο YouTube ή την ειδική υπηρεσία Rockstar Social Club της εταιρείας - αλλά και εξαγωγή σε αρχεία WMV ανάλυσης 720p και 1080p (!), κατάλληλα για θέαση σε panel υψηλής ευκρίνειας και χρήση σε όλων των ειδών τα hi-def projects. Όπως εύκολα αντιλαμβάνεται κανείς, το επίπεδο των Machinima clips που μπορεί να παράγει κανείς με τον Video Editor του GTA IV είναι σημαντικά υψηλότερο από το ήδη πολύ καλό που είχε καταστήσει εφικτό πέρυσι τέτοιο καιρό το Halo 3. Ανυπομονούμε για τα πρώτα comedy series με σκηνικό την Liberty City!

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

banner

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ

banner
banner
banner