Άρθρα επί άρθρων έχουν δημοσιευθεί όλα αυτά τα χρόνια σχετικά με το αυξημένο κόστος ανάπτυξης των video games, από τότε που η αγορά έκανε (υποτίθεται) τη μετάβαση στην υψηλή ευκρίνεια με τα PS3 και Xbox 360. Τα κατά πολύ λεπτομερέστερα γραφικά που απαιτούνται για να εντυπωσιάσουν τους gamers, οι πειστικοί εικονικοί "κόσμοι" που πρέπει να "χτιστούν" ώστε τα games αυτά να έχουν προσωπικότητα και υπόσταση που τους επιτρέπει να γίνονται (αλοίμονο) "σειρές", ο ποιοτικός συνοδευτικός ήχος και η απόδοση των διαλόγων... όλα χρειάζονται σημαντικά περισσότερες εργατοώρες απ' ότι παλιότερα, ναι. Περισσότερες εργατοώρες σημαίνουν αυξημένα κόστη. Ακόμη και με αυτά ως δεδομένα, ωστόσο, το επερχόμενο Grand Theft Auto V κατά πάσα πιθανότητα... "έχει ξεφύγει" σε αυτόν τον τομέα: οικονομικοί αναλυτές και μέσα ενημέρωσης τοποθετούν το συνολικό κόστος ανάπτυξης και προώθησης του GTA V στο απίστευτο ύψος των... 260 εκατομμυρίων δολαρίων!
Στο νούμερο αυτό έχουν καταλήξει δημοσιογράφοι του οικονομικού ρεπορτάζ βάσει των ενημερώσεων προς επενδυτές, των οικονομικών αναφορών της εκδότριας Take Two και της δημιουργού Rockstar τα τελευταία 5 χρόνια - τόσα χρειάστηκαν για την ανάπτυξη του GTA V - καθώς και άλλων πηγών. Το ποσό είναι αστρονομικό όχι μόνο για τα δεδομένα της βιομηχανίας του gaming, αλλά για αυτά οποιασδήποτε μορφής σύγχρονης ψυχαγωγίας. Σε αντιπαραβολή, το GTA IV κόστισε 97 εκατομμύρια δολάρια για να δημιουργηθεί, το Gran Turismo 5 "μόλις" 75, ενώ Halo 3 λιγότερα από 55. Ακόμη και τα θρυλικά όσον αφορά τα κόστη δημιουργίας τους Final Fantasy - που απασχολούν σε κάθε τίτλο όχι λιγότερους από 200 ή 300 επαγγελματίες μόνο για τα γραφικά και την καλλιτεχνική επιμέλεια - δεν ξεπερνούν κατά μέσο όρο τα 50 εκατομμύρια δολάρια σε κόστος.
Η τάξη μεγέθους των 260 εκ. δολαρίων, δε, γίνεται ευκολότερα αντιληπτή αν το GTA V συγκριθεί με κινηματογραφικές ταινίες - και μάλιστα blockbusters ευρύτατης αποδοχής και επιτυχίας. Εξαιρετικά φιλμ όπως τα Inception, Avengers και Avatar, με πανάκριβο καστ και ειδικά εφέ, δεν κόστισαν περισσότερο από... 160, 215 και 230 εκ. δολάρια αντίστοιχα για να δημιουργηθούν και διαφημιστούν. Βάσει των παραπάνω, το GTA V θα πρέπει να είναι κάτι αληθινά εξαιρετικό ώστε να δικαιολογεί αυτό το κόστος - και σίγουρα κάτι παραπάνω από απλώς ενδιαφέρον αν σκοπεύει να σημειώσει τόση εμπορική επιτυχία, ώστε να κάνει απόσβεση κόστους σε εύλογο χρονικό διάστημα. Γι' αυτό το τελευταίο, τουλάχιστον, οι ίδιοι οικονομικοί αναλυτές είναι αισιόδοξοι: περιμένουν πωλήσεις όχι λιγότερων των 25 εκατομμυρίων αντιτύπων μέσα στους πρώτους 12 μήνες κυκλοφορίας του GTA V και έσοδα της τάξης του 1.5 δις δολαρίων. Θα έχει τόση επιτυχία το νέο Grand Theft Auto, που θα διατεθεί μόνο για PS3 και Xbox 360 - αυτή είναι η επίσημη πληροφόρηση για την ώρα τουλάχιστον - με δεδομένη και την έλευση των PS4 και Xbox One σε λίγο καιρό; Ίδωμεν!