Η σχετική φήμη "κυκλοφορούσε στο Web" μέρες τώρα, έχοντας ήδη πυροδοτήσει αριθμό σχολιαστικών άρθρων και φυσικά αντιδράσεων από παίκτες σε ολόκληρο τον κόσμο, πριν καν επιβεβαιωθεί - και... μόλις επιβεβαιώθηκε: η Microsoft όντως εξαγόρασε την Mojang, την εταιρεία που ουσιαστικά ίδρυσε ο Markus "Notch" Persson για να διαχειρίζεται την διάσημη δημιουργία του, το Minecraft, αντί 2.5 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Το ποσό είναι πάρα πολύ υψηλό, αντικαθρεπτίζει ωστόσο σε μεγάλο βαθμό τη δημοτικότητα του ίσως περισσότερο δημιουργικού video game τα τελευταία χρόνια, το οποίο μετρά πωλήσεις άνω των 60 εκατομμυρίων αντιτύπων σε ευρεία γκάμα συσκευών. Η εξαγορά επισημοποιείται λίγες μόλις ημέρες μετά από την κυκλοφορία της έκδοσης του Minecraft για Xbox One και PlayStation4, ενώ η έκδοση για PS Vita βρίσκεται ακόμη σε ανάπτυξη.
Σύμφωνα με τις ανακοινώσεις τόσο της Microsoft, όσο και του Persson, η εξαγορά ήταν αποτέλεσμα κοινών επιθυμιών: ο δημιουργός του Minecraft ήταν πλέον υπεύθυνος για ένα έργο που, λόγω δημοτικότητας, ήταν πλέον πολύ μεγαλύτερο απ' όσο ο ίδιος ήθελε να διαχειριστεί, ενώ η Microsoft - βλέποντας πόσο υψηλές ήταν οι πωλήσεις του στο Xbox 360 πέρυσι - θεωρεί την επένδυση σε μία εταιρεία ανάπτυξης τόσο ταλαντούχα όσο η Mojang σοβαρή "παρακαταθήκη" για το μέλλον. Δεν αναφερόμαστε καν, βέβαια, στην ευκαιρία που έχει πια η Microsoft να βρίσκεται σε άμεση επαφή με μία απίθανα μεγάλη και πιστή κοινότητα παικτών - έστω κι αν απομένει ν' αποδειχθεί το πόσο πιστή και παθιασμένη αυτή θα παραμείνει: το Minecraft ήταν ένα από τα πρώτα indie games που απέκτησε... cult status στα μάτια του κοινού, καθώς ένα από τα στοιχεία που "ενώνουν" όλα αυτά τα εκατομμύρια των gamers ήταν και η δημιουργία του από μία μικρή εταιρεία παραγωγής. Τώρα που κάτοχος του Minecraft είναι μία πολυεθνική του μεγέθους της Microsoft, θα έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον να διαπιστώσουμε αν αυτή η εικόνα θα αλλοιωθεί ή όχι.
Από την πλευρά της η αμερικανική εταιρεία διαβεβαιώνει πως δεν θα αλλάξει τίποτε στον τρόπο με τον οποίο λειτουργεί η παγκόσμια κοινότητα του Minecraft, αλλά και ότι θα συνεχίζει να υποστηρίζει κανονικά τις άλλες εκδόσεις του ακόμη κι αν σχετίζονται με ανταγωνιστικά της προϊόντα - τις εκδόσεις για PS4, PS4, iOS, Android, Mac και PS Vita με άλλα λόγια. To ίδιο αναφέρει και η Mojang στο σχετικό post του Web site της. Δεν είναι δυνατόν, ωστόσο, να μην αλλάξει τίποτε στην ίδια την εταιρεία, καθώς ο ίδιος ο Markus "Notch" Persson και οι δύο συνιδρυτές της μετά την ολοκλήρωση της εξαγοράς στο τέλος του έτους θα την εγκαταλείψουν για να ασχοληθούν με άλλα πράγματα. Υποθέτουμε πως αυτά τα 2.5 δις δολάρια μπορούν να τούς εξασφαλίσουν κάποιο έστω χρονικό διάστημα... ξεκούρασης - όπως την υπόλοιπη ζωή τους, για παράδειγμα, αν το επιθυμούν!
Το ποσό της εξαγοράς, πάντως, θα πρέπει να θεωρηθεί σαφώς υψηλό με αυτά τα δεδομένα, καθώς η Mojang πέραν του Minecraft δεν έχει άλλη δημιουργία να επιδείξει και, απόντος του Notch, αντίστοιχη ίσως δεν προσφέρει ποτέ. Μισό δις παραπάνω, υπενθυμίζουμε, έδωσε η Apple για την εξαγορά της Beats, η οποία και μεγαλύτερη δυναμική έχει, και μία Δικτυακή υπηρεσία διανομής επιτυχή, και ευρύτερη προϊοντική γκάμα και περισσότερο αξιοποιήσιμο brand συνολικά. Σε κάθε περίπτωση η θεαματική αυτή εξαγορά μπορεί να θεωρηθεί και μία μικρή "νίκη" της κοινότητας των indie games, τα οποία ξεκινούν αβέβαια και διστακτικά, "τρέφονται" σχεδόν αποκλειστικά από την αγάπη των δημιουργών τους και των παικτών στην αρχή, μέχρι να σημειώσουν εμπορική επιτυχία αρκετή ώστε να αποφέρουν έσοδα. Ε, αν το άλλοτε ταπεινό, παράξενο, πειραματικό Minecraft του 2009 κατάφερε να γίνει η εξαγορά της χρονιάς στην αγορά του gaming, γιατί όχι και άλλα στο μέλλον;