banner

Horizon: Forbidden West Complete Edition

To ιδανικό sequel, στην καλύτερη μορφή που είχε ποτέ

H ποικιλία των νέων περιοχών στο Horizon: Forbidden West αντιστοιχεί σε παρόμοια ποικιλία στους αντιπάλους της Aloy - ρομποτικούς ή όχι - και βέβαια σε καινούργια μέσα που ο τίτλος τής προσφέρει για να ανταποκριθεί σε δυσκολότερες δοκιμασίες και μεγαλύτερους κινδύνους. Ορισμένα από αυτά τα μέσα και τις δυνατότητες τα έχουμε δει και σε άλλα games του είδους, όπως το ηλεκτρικό "αλεξίπτωτο" που επιτρέπει την ασφαλή πτώση από ψηλά σημεία και την εναέρια μετακίνηση με κάποιους περιορισμούς ή το κολύμπι κάτω από το νερό ή τον γάντζο που βοηθά την Aloy να αποκτήσει πρόσβαση σε ψηλά σημεία ή και το σκαρφάλωμά της με τα χέρια σε διαφόρων ειδών επιφάνειες, χάρις σε σημεία που αποκαλύπτει ο πιστός της ψηφιακός "σαρωτής". Όλα μαζί, τα παραπάνω εμπλουτίζουν σημαντικά την όλη εμπειρία της εξερεύνησης και των συγκρούσεων έστω κι αν δεν αλλάζουν την "αίσθηση" του νέου Horizon ριζικά.

Υπάρχουν φυσικά και αμιγώς νέα στοιχεία που αφορούν στο νέο Horizon, όπως π.χ. η δυνατότητα να "υποτάσσει" ηλεκτρονικά η Aloy και ιπτάμενα ρομπότ πέρα από αυτά που ιππεύει, καθώς και η δυνατότητα να "αναπτύσσει" ειδικές επιθέσεις για συγκεκριμένους αντιπάλους οι οποίες αξιοποιούνται σε περιορισμένη κλίμακα αλλά "κάνουν την διαφορά" στις δύσκολες περιστάσεις. Αν μη τί άλλο, θα μπορούσε να πει κανείς πως η Guerilla σχεδόν... το παράκανε στο Forbidden West με την απίθανη πληθώρα των νέων επιλογών που έχει προσφέρει στους παίκτες, τόσο όσον αφορά στα διαθέσιμα όπλα και στην προσέγγιση που μπορούν να ακολουθήσουν στις μάχες, όσο και στα μονοπάτια "εξέλιξης" των δυνατοτήτων της Aloy (skill trees), τα οποία είναι πιο πολλά και... ζαλιστικά μεγαλύτερα από αυτά του Zero Dawn. Υποψιαζόμαστε πως οι πιο πολλοί παίκτες θα αποκτήσουν τα όπλα, τα εργαλεία και τις δυνατότητες που ταιριάζουν στο στυλ παιχνιδιού που προτιμούν και δεν θα ασχοληθούν με τα υπόλοιπα, κάτι ίσως άδικο για τους δημιουργούς και τον κόπο τους μα στην πράξη σχεδόν αναπόφευκτο.

Από την πρώτη στιγμή που ανακοινώθηκε πως το Horizon: Forbidden West θα έλθει στον κόσμο των PC είχαμε την ελπίδα πως θα είναι ποιοτική μεταφορά - η δουλειά της Guerilla για τα PS4/PS5 ήταν αληθινά εκπληκτική κι αξίζει να αναδειχθεί ακόμη περισσότερο - και το αποτέλεσμα, δηλώνουμε ικανοποιημένοι να παρατηρήσουμε, ξεπέρασε τις προσδοκίες μας. Όλα όσα αξίζουν οι PC gamers για τις δικές τους εκδόσεις των τίτλων PlayStation έχουν συμπεριληφθεί: υποστήριξη όλων των αναλύσεων και όλων των αναλογιών οθόνης - 16:9, 16:10, 21:9, 32:9, ακόμη και 48:9! - μεγάλη γκάμα ρυθμίσεων της ποιότητας των γραφικών, υποστήριξη εξ αρχής και των τριών τεχνολογιών δημιουργίας πρόσθετων καρέ (DLSS/FSR/XeSS), ακόμη και υποστήριξη του προτύπου Reflex της nVidia για σημαντική βελτίωση των "αντανακλαστικών" του τίτλου όσον αφορά στον έλεγχο.

Η έκδοση, δε, του νέου Horizon, λειτουργεί πολύ καλά σε ευρεία γκάμα hardware για προσωπικούς υπολογιστές: η ανώτερη δυνατή εκδοχή του απαιτεί πολύ ισχυρό gaming PC, ναι, αλλά οπτικό αποτέλεσμα καλύτερο π.χ. από το αντίστοιχο του PlayStation5 μπορεί να έχει κανείς ακόμη και σε υπολογιστές desktop κόστους π.χ. €800 ή €900 σήμερα - κάτι που σε καμία περίπτωση δεν προσφέρουν οι πιο πολλές "μεταφορές" PC από παραγωγές ΑΑΑ. Όσο ξεπερνά κανείς το "όριο" των €1000 σε PC, τόσο υψηλότερο αριθμό καρέ ανά δευτερόλεπτο μπορεί να περιμένει σε ανάλυση 1440p ή και 4Κ με όλα τα εφέ βελτίωσης της ποιότητας απεικόνισης ενεργοποιημένα. Το σημαντικότερο, ωστόσο: παίξαμε το Forbidden West τόσο σε εξαιρετικά ισχυρό PC σε ανάλυση 8Κ, όσο και στο δημοφιλές μα... σαφώς ταπεινό Steam Deck OLED, και η αίσθηση του τίτλου στην πραγματικότητα δεν άλλαξε σημαντικά, προσφέροντας παρόμοιο επίπεδο ψυχαγωγίας παρά την χαώδη διαφορά των δύο συστημάτων σε επεξεργαστική δύναμη.

Στα PC, φυσικά, που θέμα περιορισμένης επεξεργαστικής δύναμης δεν τίθεται, το ταλέντο των δημιουργών της Guerilla αναδεικνύεται σε όλο του το μεγαλείο: οι τοποθεσίες του νέου Horizon είναι εκθαμβωτικές σε ορισμένες περιπτώσεις, συχνά εξαιρετικά εντυπωσιακές ως προς την έκταση και τον σχεδιασμό τους, ενώ οι χαρακτήρες - φιλικοί ή εχθρικοί - είναι πανέμορφα σχεδιασμένοι και κινούνται πειστικά. Οι PC gamers, δε, στο Forbidden West θα εκτιμήσουν εκ νέου την φροντίδα με την οποία έχουν σχεδιαστεί τα ζώα-ρομπότ των Horizon. Όλα τα παραπάνω πλαισιώνονται από άκρως εντυπωσιακό φωτισμό - έστω κι αν απουσιάζει η υποστήριξη raytracing, τουλάχιστον χωρίς mod - αποτελεσματικά ειδικά εφέ και υπέροχη καλλιτεχνική διεύθυνση συνολική. Τα γραφικά του Forbidden West είναι υπεράνω κριτικής σε PC και, με τόσες απίθανες παραγωγές να έχουν κυκλοφορήσει γι' αυτό τα τελευταία χρόνια, η διαπίστωση αυτή μάλλον... "μιλά από μόνη της".

Στα υπόλοιπα τεχνικά κανένα παράπονο: η έκδοση για PC προσφέρει άψογο έλεγχο και πολλαπλές επιλογές γι' αυτόν, με την υποστήριξη του DualSense να ροσφέρει "το κάτι παραπάνω" χάρις στην απτική ανάδραση και την προοδευτική πίεση στα πλήκτρα "σκανδάλες" που αξιοποιεί το νέο Horizon. Στον ήχο συμβαίνει το ίδιο: είναι εκπληκτικός, προσεγμένος σε όλα τα στοιχεία του, επιτέλους αληθινά κατευθυντικός και "συμμετέχει" περισσότερο στην δράση (ειδικά με ακουστικά που τον αποδίδουν σωστά). Σε PC άλλωστε δεν υπάρχει παρά ελάχιστος χρόνος αναμονής για την μεταφορά των δεδομένων (απαιτείται βέβαια δίσκος SSD και μάλιστα 150GB διαθέσιμου χώρου εκεί). Με λίγα λόγια: όλα είναι όπως θα έπρεπε να είναι και όπως απαιτεί κανείς πια από μία έμπειρη δημιουργό, όπως η Guerilla, και μία εξαιρετικά έμπειρη εταιρεία ειδικευμένη σε "μεταφορές" games από φορμά σε φορμά, όπως η Nixxes.

Όταν όλα έχουν ειπωθεί το Horizon: Forbidden West είναι πρακτικά ο ορισμός της επιτυχημένης "συνέχειας": και "κοντά" σε αυτήν του αρχικού Horizon είναι η εντύπωση που αποπνέει, αλλά και αρκετά νέα στοιχεία προσφέρει, αλλά και αναλλοίωτο διατηρούν αυτά τον πυρήνα του τίτλου, και ανώτερο σε όλους τους τεχνικούς τομείς είναι. Ίσως θα θέλαμε να είχε δοκιμάσει η Guerilla πιο πολλά διαφορετικά πράγματα και να είχε "ρισκάρει" παραπάνω για να πρωτοτυπήσει - μα ακριβώς επειδή δεν ξέρουμε τί αντίκτυπο θα είχαν σημαντικές αλλαγές σε αυτό το ήδη περίπλοκο μίγμα στοιχείων που συνθέτουν τα Horizon (παραδείγματα τίτλων που προσπάθησαν κάτι τέτοιο στο παρελθόν και απέτυχαν οικτρά υπάρχουν ουκ ολίγα), εν τέλει προτιμούμε να απολαύσουμε το Forbidden West ως αυτό ακριβώς που είναι: μία επική περιπέτεια, δοσμένη με τον καλύτερο δυνατό τρόπο στο ικανότερο φορμά που υπάρχει για τα πλέον τεχνολογικά εξελιγμένα games, αυτό των προσωπικών υπολογιστών. PC gamers, χρειάζεται να πούμε περισσότερα;

Βαθμολογία: 10 αστεράκια αθηνόραμα digital - top spot

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

banner

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ

banner
banner
banner