banner

Κατόπιν εορτών, μετά πανηγυρισμών!

Ante portas το Street Fighter IV

Τα Χριστούγεννα (η πλέον ενεργητική εποχή του χρόνου από πλευράς κυκλοφοριών σε νέα video games) βρίσκονται πρακτικά "προ των πυλών" - αλλά η... πραγματική αντίστροφη μέτρηση που έχει ήδη αρχίσει για εκατομμύρια gamers σε ολόκληρο τον κόσμο, έχει ως καταληκτική ημερομηνία ημέρες πολύ πέρα από αυτές της εορταστικής περιόδου. Συγκεκριμένα έχει την 17η (Αμερική) ή την 20η (Ευρώπη) Φεβρουαρίου: τότε τοποθετεί, επίσημα πλέον, η Capcom την κυκλοφορία για το Xbox 360 και το PS3 του Street Fighter IV, του εκσυγχρονισμένου - αλλά πιστού στο πνεύμα του ιστορικού SFII - νέου μέλους της οικογένειας τίτλων που διαμόρφωσε μια ολόκληρη κατηγορία games και επηρέασε πολλές άλλες. Η κυκλοφορία αυτή σηματοδοτεί την πανηγυρική επιστροφή του διάσημου franchise στα... σαλόνια μετά από 10 ολόκληρα χρόνια απουσίας, σε όλο το online, high definition μεγαλείο του - και την πιθανή "αναζωπύρωση" των remake που βασίζονται σε mega-hits της δεκαετίας του '80 και του '90.

Φυσικά, η Capcom δεν κυκλοφορεί το Street Fighter IV σε εκείνο το χρονικό σημείο τυχαία. Στις αρχές ή μέσα Φεβρουαρίου θα προβληθεί στις κινηματογραφικές αίθουσες η ταινία "Street Fighter: The Legend of Chun Li" με σενάριο εστιασμένο στην πασίγνωστη Κινέζα, ενώ το ίδιο διάστημα θα κυκλοφορήσει σε Blu-ray η πρώτη ταινία Street Fighter (με τον Jean Claude Van Damme και την Kylie Minogue!). Η... "προθέρμανση" του κοινού στο οποίο κατ' εξοχήν απευθύνεται το SFIV, δε, ξεκινά σε μερικές μέρες, με τη διάθεση μέσω του Xbox Live και του PlayStation Network της... 2D εκδοχής του, του Street Fighter II Turbo HD Remix. Και αυτός ο τίτλος αναμένεται να σημειώσει πολύ καλές πωλήσεις, ειδικά βάσει της χαμηλότερης τιμής του και των βελτιωμένων online αναμετρήσεων που προσφέρει. Όλα τα παραπάνω θα συνθέσουν το ιδανικό σχεδόν "κλίμα κυκλοφορίας" για το SFIV, ειδικά σε μία περίοδο σχετικής "ξηρασίας" από άλλους ΑΑΑ τίτλους για τα Xbox 360 και PS3.

Από την τελευταία φορά που η στήλη αναφέρθηκε στο Street Fighter IV, έχουν επιβεβαιωθεί ή διαρρεύσει όλων των ειδών οι πληροφορίες για τον τίτλο. Και επισήμως ανακοινωμένοι πλέον είναι οι - αποκλειστικοί στις οικιακές εκδόσεις - χαρακτήρες των Fei-Long, Dan, Sakura, Gen και Cammy. Μαζί τους και ο Akuma, η νέμεση του Ryu, καθώς και ο αδελφός του και δάσκαλος των Ken και Ryu, ο Gouken, και οι δύο ισχυρότεροι από ποτέ. Επιλέξιμος είναι και ο τελικός αντίπαλος του σεναριακού τμήματος του τίτλου, ο Seth. Ο μόνος χαρακτήρας που ακόμη φημολογείται αλλά δεν έχει επισήμως "κατακυρωθεί" στην οικιακή έκδοση είναι η Rose, η οποία όμως αναμένεται να επιβεβαιωθεί σύντομα.

Με gameplay πιστό στο ύφος και την "αίσθηση" των πρώτων Street Fighter, καταφανώς φροντισμένα γραφικά, πολύ καλή παρουσίαση και ποιοτικό ήχο, ουσιαστικά μία ερώτηση απομένει να απαντηθεί πρακτικά σχετικά με το SFIV: πώς αποδίδει Δικτυακά, δηλαδή το αν και κατά πόσο θα παρατηρούνται καθυστερήσεις στην ανανέωση της οθόνης (και θα "χάνονται frames") όταν δύο gamers αντιμετωπίζουν ο ένας τον άλλο μέσω Xbox Live ή PSN. Ούτε το Dead or Alive 4, ούτε το Soul Calibur IV, ούτε το πρώτο Street Fighter II του Xbox 360 - που κυκλοφόρησε πέρυσι - στερούνταν προβλημάτων σε αυτόν τον τομέα, η Capcom όμως διατείνεται ότι έχει προσλάβει ειδικούς προγραμματιστές εστιασμένους σε αυτά ακριβώς τα προβλήματα, ώστε να εξασφαλίσει ότι η "αίσθηση" του online αναμετρήσεων θα πανομοιότυπη με αυτήν των δύο παικτών τοπικά.

Το Street Fighter IV έχει ήδη αναγνωριστεί για την ποιότητα του gameplay του μέσα από την ιαπωνική έκδοση του coin-op, το οποίο σημειώνει πραγματική θραύση στην Χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου τους τελευταίους μήνες. Αυτή η έκδοση μάλλον θα μείνει... για πάντα εκεί (επισήμως τουλάχιστον) αφού η Capcom δεν έχει καμία πρόθεση να φέρει στην απέναντι όχθη του Ειρηνικού - και σίγουρα όχι στην Ευρώπη - την "κερματοφάγα" εκδοχή. Σε δεύτερη μοίρα, άλλωστε, έχει τεθεί και η έκδοση για PC, η οποία θα κυκλοφορήσει μεν, αλλά "κάποια στιγμή μέσα στο 2009". Όλα αυτά ελάχιστη σημασία έχουν, ωστόσο, αφού οι εκδόσεις για τα συστήματα της Sony και της Microsoft είναι αυτές που θα σημειώσουν τη συντριπτική πλειοψηφία των πωλήσεων (σύμφωνα με τις προβλέψεις της Capcom πάνω από 3 εκατομμύρια αντίτυπα) και θα αποφέρουν τα περισσότερα έσοδα στην ιαπωνική εταιρεία. Εκατό και σήμερα!

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

banner

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ

banner
banner
banner