Η ποικιλία των όπλων που προσφέρει το Killzone 3 είναι μεγάλη - ειδικά μάλιστα αυτή τη φορά, που ο παίκτης έχει στη διάθεσή του όχι μόνο τα όπλα που έχουν ούτως ή άλλως οι στρατιώτες της ISA, αλλά και αυτά που χρησιμοποιούν οι δύο αντίπαλες φάξιες των Helghast. Πιστόλια διαφορετικών διαμετρημάτων και βεληνεκούς, πυροβόλα και πολυβόλα διαφόρων τύπων, αλλά και παλιοί γνώριμοι - όπως η καραμπίνα - είναι όλα παρόντα και έχουν αποδοθεί με απίστευτα αληθοφανή τρόπο: σε αντίθεση με πολλά άλλα shoot' em up που μπορούμε να σκεφτούμε, στο Killzone 3 τα όπλα έχουν "βάρος" και το καθένα διαφορετική "αίσθηση" κατά τη χρήση, δίνοντας νόημα στην έκφραση "προτιμώ αυτό το όπλο από αυτό γι' αυτήν την περίπτωση", ακόμη κι όταν μιλάμε π.χ. για δύο παρόμοια πολυβόλα. Το συγκεκριμένο είναι από τα μεγαλύτερα θετικά του τίτλου της Guerilla και μόνο παίζοντας κανείς για κάποια ώρα το Killzone 3 μπορεί να εκτιμήσει τη διαφορά.
Στη διάθεση του παίκτη βέβαια συνεχίζουν να είναι "δευτερεύοντα" όπλα, όπως οι χειροβομβίδες και οι νάρκες, αλλά και "στημένα" όπλα όπως π.χ. μεγάλου διαμετρήματος σταθερά πολυβόλα που δεν μπορεί ο παίκτης να μετακινήσει, αλλά μόνο να χρησιμοποιήσει για λίγο σε συγκεκριμένο σημείο κάθε πεδίου της μάχης. Τέτοια όπλα χρησιμοποιούνται και στις "σκηνοθετημένες", κινηματογραφικές σεκάνς του Killzone 3, όπου ο παίκτης επιβαίνει για κάποια ώρα σε οχήματα - π.χ. τανκ, ελικόπτερα ή ακόμη και τεράστια... mech - και μάχεται από εκεί. Σε συγκεκριμένο τμήμα του τίτλου ο παίκτης μπορεί να αξιοποιήσει ακόμη και τον εξωσκελετό με τα jetpacks που χρησιμοποιούν οι Helghast, ο οποίος θα τού προσφέρει τη δυνατότητα σχεδόν να "πετάξει" (για την ακρίβεια να κάνει πολύ μεγάλα ελεγχόμενα άλματα) σε διάφορα δυσπρόσιτα σημεία του γύρω περιβάλλοντος.
Αυτές οι σεκάνς βοηθούν σημαντικά στην ποικιλία του gameplay - ο παίκτης είναι βέβαιο ότι θα κουραζόταν αν απλώς προχωρούσε από το ένα πεδίο της μάχης στο άλλο πυροβολώντας ό,τι βρίσκεται μπροστά του. Οι εν λόγω σκηνές βοηθούν με τις εναλλαγές τους και έχουν σωστό, ενδιαφέροντα ρυθμό. Περισσότερο ρόλο, ωστόσο, αυτή τη φορά στην "σκληρή" και αληθοφανή αίσθηση του νέου Killzone παίζει η τεχνητή νοημοσύνη των Helghast, που είναι ολοφάνερα βελτιωμένη σε σχέση με τους παρελθόντες τίτλους της Guerilla: οι αντίπαλοι εδώ και να καλύπτονται φροντίζουν, και να κυκλώνουν τον παίκτη σταδιακά - αν αυτός κάνει το λάθος να μείνει στο ίδιο σημείο για πολύ - και να είναι περισσότερο εύστοχοι όταν αυτός διασχίζει... ανέμελος κι ακάλυπτος μεγάλα τμήματα του πεδίου της μάχης. Το Killzone 3 έχει μεν ταχύτερο ρυθμό από π.χ. ένα Gears of War, αλλά η επιβίωση δεν είναι πια μόνο θέμα... γρήγορου αντίχειρα και ευστοχίας. Είναι και αντίληψης του περιβάλλοντος, αλλά και υιοθέτησης διαφορετικών τακτικών όταν αυτό απαιτείται. Και εγκρίνουμε.
Στην Killzone 3 Week του Αθηνόραμα Digital, την Τρίτη 22/2: τα γραφικά, ο ήχος και, βέβαια, η εικόνα 3D!