Είδος: Shooter
Φορμά: PS Vita
Τιμή: €49,99
Εταιρία: Sony
Διανομή: Sony Hellas
Όπως πιθανώς θυμούνται οι φίλοι και οι φίλες του Αθηνόραμα Digital, ένα από τα ισχυρότερα επιχειρήματα του PlayStation Vita κατά την παρουσίασή του από τη Sony και κατά την πρώτη του περίοδο στην αγορά, ήταν ο δεύτερος αναλογικός του μοχλός. Αυτός επιτρέπει το χειρισμό των shoot' em up πρώτου προσώπου (κατηγορία που παραμένει δημοφιλέστατη στις τάξεις των αφοσιωμένων gamers) με τον ίδιο ακριβώς τρόπο που οι κάτοχοι των οικιακών PlayStation τον αξιοποιούν με το DualShock στο σαλόνι. Το μόνο πρόβλημα: μόνο με τo μέτριο Resistance Burning Skies και το πάρα, πάρα πολύ κακό Call of Duty Black Ops Declassified στην αγορά, έλειπε εκείνο το ποιοτικό shoot' em up πρώτου προσώπου που θα αναδείξει τον "οικιακού επιπέδου χειρισμό" του PS Vita. Αυτός ο τίτλος είναι πλέον διαθέσιμος. Πρόκειται για το Killzone: Mercenary. Είναι και λόγος για τον οποίο θα αγοράσει σήμερα κάποιος ένα PS Vita;
Το πέμπτο αυτό Κillzone (και πρώτο για το Vita) έχει ελαφρώς... "χαλαρή" σεναριακή σχέση με τα υπόλοιπα: ουσιαστικά προηγείται αυτών και πρωταγωνιστές δεν είναι στρατιώτες της ISA ή των Helghast, αλλά δύο μισθοφόροι - οι οποίοι δεν έχουν... κανένα απολύτως πρόβλημα να αναλάβουν αποστολές και για τις δύο αντιμαχόμενες πλευρές. Ο λόγος είναι απλός: μάχονται για ανταμοιβή σε χρήματα, με τα οποία μπορούν να αποκτήσουν καλύτερα όπλα, με τα οποία είναι περισσότερο αποτελεσματικοί, οπότε μπορούν να κερδίσουν περισσότερα χρήματα κλπ. To ένα τμήμα της εξίσωσης είναι αυτό, ενώ το άλλο το πόσο γρήγορα ή/και εντυπωσιακά μπορούν να εξολοθρεύσουν αντιπάλους και να ολοκληρώσουν αποστολές. Ο μηχανισμός συνολικά λειτουργεί πολύ καλά, αν μη τί άλλο επειδή χαρίζει "νεύρο" και γοργό ρυθμό στον τίτλο, αφετέρου παρακινεί τον παίκτη να είναι περισσότερο αποφασιστικός. Ας μην ξεχνάμε, μιλάμε για τίτλο σε φορητό σύστημα διασκέδασης, όχι για... FPS "της ξάπλας"!
Κάτι που επίσης θα παρατηρήσουν οι παίκτες που είχαν ασχοληθεί με τα Killzone στο PS2/PS3 είναι το γεγονός ότι το Mercenary σε πολλά σημεία ενθαρρύνει την... σιωπηλή προσέγγιση, το γνωστό στοιχείο "stealth": εξολοθρεύοντας αντιπάλους από κοντά ή κάποιους μεμονωμένα από απόσταση, ο παίκτης όντως βελτιώνει τις πιθανότητές του όταν... "τον πάρουν χαμπάρι" περισσότεροι. Αυτοί θα επιδιώκουν πάντα να "στριμώχνουν" τον παίκτη από όλες τις πλευρές (έστω κι αν δεν επιδεικνύουν ακριβώς πειστική νοημοσύνη καθώς το προσπαθούν...) και εκεί το νέο Killzone είναι στα καλύτερά του: ψυχολογικά καταπιεστικό και αγωνιώδες, υποχρεώνει τον παίκτη να ψάξει για πλεονεκτικές θέσεις συχνότερα απ' ότι τού το επιβάλλουν άλλα shoot' em up. Αυτό, σε συνδυασμό με την επιλογή των κατάλληλων όπλων, καθιστά το Mercenary περισσότερο ενδιαφέρον από τα συνήθη FPS... εξάσκησης σκοποβολής.