Με την ολοκλήρωση της διαδικασίας εγκατάστασης, το Kinect αποκτά και την δική του περιοχή στο κεντρικό menu του Xbox 360. Έτσι ο παίκτης έχει τη δυνατότητα να το αξιοποιήσει - πέρα από τα συμβατά με αυτό games - και σε μια σειρά από απλές εντολές πλοήγησης στο περιβάλλον του Dashboard. Για να αποκτήσει πρόσβαση στις λειτουργίες αυτές ο χρήστης κάνει μία χαρακτηριστική κίνηση με το δεξί ή το αριστερό χέρι και έτσι εισέρχεται στο λεγόμενο Kinect Hub: από εκεί μπορεί και πάλι με τις σχετικές χειρονομίες να παρακολουθήσει μια ταινία, να παίξει κάποιο game του Xbox 360 ή να κάνει συγκεκριμένες περαιτέρω ρυθμίσεις.
Η αναγνώριση του χρήστη από το Kinect γίνεται μέσα από μία διαδικασία που τον καλεί να κινηθεί μέσα στο διαθέσιμο χώρο και να... πάρει ορισμένες πόζες, έχοντας το πρόσωπό του στραμμένο προς την κάμερα. Δημιουργεί έτσι ένα τρισδιάστατο μοντέλο του σώματός του, το οποίο μπορεί να ανιχνεύει με ακρίβεια το σύστημα με κάμερες του Kinect μέσα στα διάφορα games του. Με τον ίδιο τρόπο αναγνωρίζονται και οι λεπτομέρειες στο πρόσωπο του κάθε παίκτη, κάτι που βοηθά σημαντικά στο σενάριο χρήσης του ίδιου Kinect από πολλούς ανθρώπους (π.χ. μία οικογένεια).
Η διαδικασία είναι απλούστατη, πρέπει ωστόσο να επαναληφθεί τουλάχιστον τρεις φορές και σε διαφορετικές φάσεις της ημέρας, έτσι ώστε το σύστημα να μπορεί να αναγνωρίσει κάθε πρόσωπο σε διαφορετικές συνθήκες φωτισμού. Το Αθηνόραμα Digital, για παράδειγμα, δοκίμασε να κάνει ρύθμιση μόνο σε βραδινή ώρα και διαπίστωσε πως ναι μεν το Kinect κατέγραψε σωστά τα βασικά χαρακτηριστικά του προσώπου και λειτουργούσε σχεδόν απρόσκοπτα, όμως η ανταπόκριση και η συνολική συμπεριφορά του βελτιώθηκε κατά πολύ όταν έγιναν επιπρόσθετες αναγνωρίσεις το επόμενο πρωί και μεσημέρι, με έντονη ηλιοφάνεια.