banner

LG 48CX OLED: οι εντυπώσεις μας σε νέα games

Δοκιμές με PS5, Xbox Series X και RTX 3090 - πολλά τα καρέ, μεγάλη κι η απόλαυση!

Με τα PlayStation5 και Xbox Series S|X να έχουν πλέον κυκλοφορήσει, αλλά και τις νέες κάρτες γραφικών από τις nVidia κι AMD να προσφέρουν πλέον τα χαρακτηριστικά που καθιστούν την προβολή περιεχομένου 4Κ στ 120 Hz εφικτή, είχαμε επιτέλους την ευκαιρία να κάνουμε κάτι που περιμέναμε για πολύ, πολύ καιρό: να δοκιμάσουμε τις δυνατότητες όλων των παραπάνω με μία τηλεόραση ικανή να τις εκμεταλλευτεί στο έπακρο. Την γενική μας άποψη για την 48CX OLED, την νέα τηλεόραση της LG που έχει σχεδιαστεί για ακριβώς τέτοια χρήση σε σύγχρονα games, την έχουμε δημοσιεύσει ήδη. Ποιές είναι όμως οι πρακτικές μας εντυπώσεις στον συγκεκριμένο τομέα του gaming, με λεπτομέρειες;

Πρώτα απ' όλα... θύρες: φαντάζει περίεργο σημείο για να ξεκινήσει κανείς αλλά στην πραγματικότητα αυτές ακριβώς οι θύρες HDMI έκδοσης 2.1 (και το λογισμικό της LG που τις ελέγχει) είναι αυτές που "κάνουν την διαφορά" και καθιστούν την 48CX αληθινή "τηλεόραση για gamers". Αυτές δεν είναι μία ή δύο όπως στα πιο πολλά μοντέλα άλλων κατασκευαστών, αλλά τέσσερις, κάτι που σημαίνει πως ο κάτοχος ενός τέτοιου μοντέλου της LG είναι σε θέση να συνδέσει δύο από τα νέα συστήματα οικιακής ψυχαγωγίας, ένα σύγχρονο PC και μία ακόμη συσκευή χωρίς καμία από τις τέσσερις να περιορίζεται σε ανάλυση, ρυθμό ανανέωσης εικόνας ή βάθος χρώματος. Πρόκειται για κάτι που μπορεί να μην ακούγεται ιδιαίτερα σημαντικό σήμερα (οι πιο πολλοί καταναλωτές αρχικά θα αγοράσουν ένα PS5 ή ένα νέο Xbox ή/και ένα PC για να το συνδέσουν στην 48CX) όμως είναι πολύ πιθανό ν' αποδειχθεί μελλοντικά και... προσέχουμε για να έχουμε!

Σημαντικότερη, ωστόσο, και από τον αριθμό των θυρών HDMI 2.1 είναι η υποστήριξη που παρέχει η συγκεκριμένη τηλεόραση της LG σε όλες ανεξαιρέτως τις τεχνολογίες που φροντίζουν έτσι ώστε η εικόνα των σύγχρονων games να είναι η ομαλότερη και καθαρότερη δυνατή αυτήν την στιγμή. Όχι... σε κάποιες. Σε όλες. Στην G-Sync για PC με κάρτες γραφικών της nVidia. Στην FreeSync για PC με κάρτες γραφικών της AMD ή τα Xbox Series S|X. Στην HDMI VRR για όλα τα προαναφερθέντα και το PlayStation5. Υποστήριξη επίσης υπάρχει στην σάρωση 120 Hz σε ανάλυση 4K από όλες τις παραπάνω συσκευές, καθώς και υποστήριξη στο πρότυπο HGIG, το οποίο εξασφαλίζει την σωστή χρωματική απόδοση υλικού HDR σε games (η οποία δεν λειτουργεί με τον τρόπο που γνωρίζουμε από τα πρότυπα HDR10/Dolby Vision των ταινιών). Δεν μπορεί να ζητήσει κανείς σήμερα από μία τηλεόραση 4Κ περισσότερη εξασφάλιση για το μέλλον.

Προς τιμήν της LG, υπήρξαν μεν διάφορα προβλήματα και θέματα με την υλοποίηση πολλών από τις παραπάνω δυνατότητες - ας είμαστε ρεαλιστές, είναι πάρα πολύ δύσκολο να υποστηρίξει ένα προϊόν τόσα διαφορετικά πρότυπα και τεχνολογίες με τόσες διαφορετικές πηγές περιεχομένου και να το κάνει απολύτως απροβλημάτιστα - όμως η εταιρεία προσέφερε διαδοχικές ενημερώσεις λογισμικού μέσα σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα και μόνο 1-2 από αυτά παραμένουν, για την ώρα, άλυτα. Οι Κορεάτες επιβεβαιώνουν πως θα προσφέρουν αναβαθμίσεις λογισμικού για την 48CX μέχρις ότου να συνεργάζεται τέλεια με τα νέα PlayStation, Xbox και PC με τις νέες κάρτες γραφικών των nVidia και ΑMD. Βάσει ιστορικού, τους πιστεύουμε.

Η εντυπωσιακή συμβατότητα της 48CX, πάντως, με τόσο μεγάλη γκάμα διαφορετικών συσκευών αποδεικνύεται και στην πράξη. Χρησιμοποιώντας ένα PlayStation5, ένα δανεικό Xbox Series X και ένα δανεικό κορυφαίων προδιαγραφών PC εξοπλισμένο με nVidia GeForce RTX 3090 είχαμε την δυνατότητα να παίξουμε 10-12 περίπου games που αξιοποιούν τις δυνατότητες αυτής της τηλεόρασης. Οι δοκιμές του PS5 έγιναν με τα DiRT 5 και Devil May Cry 5 Special Edition, όπου η υποστήριξη 4K/120 Hz λειτουργεί όπως θα έπρεπε (η Sony δεν έχει ενεργοποιήσει ακόμη την λειτουργία VRR στο σύστημά της και θα κάνουμε προσθήκη σχετική μόλις το πράξει).

Οι δοκιμές του Xbox Series X επίσης επιβεβαίωσαν πως το σύστημα της Microsoft μπορεί να απεικονίσει games σε 4K/120 Hz με ταυτόχρονη χρήση του VRR σε τίτλους όπως τα Ori and the Will of the Wisps και Falconeer. Σε κάθε περίπτωση η απεικόνιση 120 καρέ στα 120 Hz είναι εντυπωσιακά αποτελεσματική και απείρως καλύτερη από την "κλασική" των 60 καρέ/60 Hz, προσφέροντας απολύτως ομαλή κίνηση, χωρίς "σπασίματα", αλλά και χειρισμό ακριβέστερο από ποτέ.

Όσον αφορά στους Η/Υ ακόμη και η πανίσχυρη RTX 3090 δεν μπόρεσε ν' αγγίξει τα 120 καρέ ανά δευτερόλεπτο ώστε να αξιοποιήσει πλήρως τις δυνατότητες 4K/120Hz της 48CX στον πλέον συζητημένο τίτλο των ημερών, το Cyberpunk 2077 (και η μείωση της λεπτομέρειας γραφικών ή η λειτουργία DLSS δεν βοήθησαν αρκετά). Σε άλλους τίτλους, κατά τι λιγότερο απαιτητικούς μα επίσης εντυπωσιακούς, τα αποτελέσματα ήταν σαφώς καλύτερα: τα Call of Duty Black Ops Cold War, Doom Eternal και Ghostrunner όλα προσέφεραν τα πολυπόθητα 120 καρέ μετά από πειραματισμό στις ρυθμίσεις τους - και η διαύγεια της ανάλυσης 4Κ, σε συνδυασμό με την άριστη κίνηση και τον χειρισμό πληκτρολογίου/mouse, κατέστησε το παιχνίδι μαζί τους αληθινή απόλαυση.

Δεν θα είναι σε θέση όλοι όσοι αποκτήσουν μία 48CX να χρησιμοποιήσουν απαραίτητα και μία nVidia RTX 3090, φυσικά, αλλά η τηλεόραση της LG θα προσφέρει αντιστοίχως ομαλή εικόνα και ακριβή έλεγχο με οποιαδήποτε άλλη κάρτα γραφικών εφοδιασμένη με θύρα HDMI 2.1 και ικανή να ωθήσει διάφορα PC games στα 120 καρέ ανά δευτερόλεπτο. Δημοφιλέστατοι τίτλοι που δεν είναι τόσο απαιτητικοί, όπως τα Fortnite, PUBG, Valorant ή Apex Legends θα προσφέρουν την ίδια αίσθηση αμεσότητας, ομαλής κίνησης και ακρίβειας στον χειρισμό με κάρτες γραφικών της nVidia ή της AMD που δεν ξεπερνούν το κόστος ενός PS5 ή Xbox Series X.

Συγκριτικά με άλλες τηλεοράσεις που επίσης διεκδικούν την προσοχή των gamers η LG 48CX έχει να επιδείξει μερικά ακόμη πλεονεκτήματα άξια αναφοράς. Υποστηρίζει, για παράδειγμα, την λειτουργία ALLM που "αναγνωρίζει" πότε ένα σύστημα οικιακής ψυχαγωγίας ή ένα PC διοχετεύουν περιεχόμενο σε κάποια θύρα HDMI της και ενεργοποιεί αυτόματα την κατάσταση λειτουργίας εκείνη που προσφέρει τις λιγότερες δυνατές καθιυστερήσεις στην απεικόνιση, το λεγόμενο Game Mode δηλαδή (το PS5 για την ώρα δεν είναι συμβατό με αυτήν).

Ο χρόνος καθυστέρησης (input lag) που χαρακτηρίζει την 48CX όταν βρίσκεται σε αυτήν την κατάσταση λειτουργίας (Game Mode) είναι επίσης ένας από τους χαμηλότερους της αγοράς αυτήν την στιγμή: περίπου 7ms σε ανάλυση 1080p ή 4K στην σάρωση των 120 Hz και περίπου ο διπλάσιος (που συνεχίζει να θεωρείται χαμηλός) σε ανάλυση 4Κ, σάρωση στα 120 Hz αλλά και την λειτουργία VRR ενεργοποιημένη. Θα έπρεπε να μεταβεί κανείς σε ακριβά, κορυφαία monitor για PC, ειδικά σχεδιασμένα για e-sports, προκειμένου να εισπράξει καλύτερα "αντανακλαστικά" (και το σχετικό όφελος θα ήταν αντιληπτό μόνο από gamers που παίζουν σε ανταγωνιστικό επίπεδο ούτως ή άλλως). Καθώς η 48CX στηρίζεται σε οθόνη OLED και ελέγχει κάθε της pixel ξεχωριστά ανά πάσα στιγμή, προσφέρει και καλύτερους χρόνους απόκρισης από όλα σχεδόν τα PC monitors του είδους: το 1 ms είναι στην ουσία το χαμηλότερο που μπορεί να ζητήσει κανείς.

Όταν όλα έχουν ειπωθεί, στον ένα περίπου μήνα χρήσης της 48CX διαπιστώσαμε και πρακτικά αυτό που η LG ήθελε να πετύχει με την συγκεκριμένη τηλεόραση: καλύπτει τις ανάγκες όλων των gamers, από τους ευκαιριακούς μέχρι τους επαγγελματίες, όποιο σύστημα ψυχαγωγίας κι αν επιλέξουν να συνδέσουν σε αυτήν. Είναι σπάνιο σήμερα ένα προϊόν τεχνολογίας να τηρεί πρακτικά όλες τις υποσχέσεις που... δίνει το τμήμα marketing της κατασκευάστριάς του, όμως η LG 48CX OLED είναι αυτού ακριβώς του είδους το σπάνιο προϊόν. Βγάζουμε καπέλο!

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

banner

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ

banner
banner
banner